Rychlost načítání webových stránek představuje jeden z klíčových faktorů úspěšného webu. Každá sekunda navíc vám ubírá body z celkového podvědomého hodnocení, které návštěvníci vašemu webu udělí. Navzdory tomu se ale často stává, že se vývojáři nechají unést a nasází na web mnoho vizuálních prvků, technických udělátek a řadu dalších vychytávek. To se projeví právě na rychlosti načítání stránek.

Rolničky a světýlka nezaberou, pokud se web „táhne“

Vnímání času při surfování na internetu se na mobilech a desktopech výrazně liší. Když zasedáte k počítači nebo notebooku, podvědomě počítáte s tím, že u něj strávíte nějakou dobu a několika sekundové načítání vás tak úplně nebolí. I tak ovšem musí být čekací doba rozumně dlouhá. U vyhledávání na mobilu zase automaticky předpokládáte, že vše naběhne hned a i 10 sekund vám připadá jako věčnost.

Nedávno Google zveřejnil zajímavá data, z nichž vyplývá, že míra okamžitého opuštění webové stránky úzce souvisí s rychlostí načtení stránky. Kvůli několika málo sekundám tak přijdete o pořádný počet zákazníků, kteří prostě jen nemají trpělivost, než se jim váš web načte. Další statistiky najdete v článku Jak na rychlost webu. Současně tam najdete ucelený návod, jak měřit rychlost webových stránek.

Rychlost webu ovlivňuje míru okamžitého opuštění stránky

Míra okamžitého opuštění stránky v závislosti na rychlosti načítání webu

 

Mobily mají už dlouho ve vyhledávání náskok před desktopy

„Mobile first!“ novodobá mantra všech on-line marketéru i e‑shopařů. Pokud chcete svému webu a prodeji pomoci, nesmíte na mobily zapomínat. Mobilní zařízení se mezi uživateli těší trvale stoupající oblibě. V lednu tohoto roku tvořily telefony a tablety 52% veškerých přístupů k internetu. Vliv mobilů nepřetržitě roste, a to i přesto, že stále trávíme hodně času před monitory počítačů a notebooků.

Letos se do toho Google rozhodl ještě více „praštit“ a chystá se zavést mobilní index. Co to znamená? Výsledky vyhledávání se budou indexovat a řadit podle mobilních verzí konkrétních webových stránek. Rychlost webu má na řazení výsledků obrovský vliv. Čím rychlejší web v mobilní verzi máte, tím výše se oproti konkurenci umístíte ve výsledcích vyhledávání. Vyšší pozice vám zajistí větší návštěvnost a více konverzí.

Základní SEO checklist (ne jen o rychlosti)

Aby se indexovací roboti do vašeho webu zamilovali a umístili vás ve výsledcích vyhledávání na vyšší pozice, zkuste si projít základní checklist každého SEO konzultanta. Co vašemu webu při kontaktu s indexovacími roboty pomůže?

  • Optimalizace rychlosti pro všechny druhy zařízení
  • Přehledná a logická struktura stránek
  • Poutavý a dobře členěný obsah

Štítky: Google mobilní index optimalizace webu SEO

Patrik Koziel

Patrik Koziel [1]
[1] Social Ads Specialist

Specialista na reklamu na sítích, příznivec marvelovek a zarytý fanoušek Arsenal FC.

Související články

Ondřej Smolen

Ondřej Smolen

12. 1. 2021 8 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [SEO]

Jak na rychlost webu [návod]

Rychlost webových stránek se řešila již dříve, ale v poslední době se toto téma dostává na výsluní. Způsobeno je to mj. prohlášením společnosti Google z května loňského…

Nikola Zajíčková

Nikola Zajíčková

13. 8. 2020 5 minut čtení

  • [SEO]

Jak a kdy stanovit SEO strategii

Optimalizace webu pro vyhledávače je důležitá ve všech fázích života webu od prvopočátečního návrhu přes běžné fungování až po přechod na nové řešení, ale nejdůležitější…

Nikola Zajíčková

Nikola Zajíčková

21. 4. 2020 6 minut čtení

  • [Aktuality]

Budujte zpětné odkazy efektivně

Snahou každé značky je zvyšovat povědomí o ní, budovat kvalitní a funkční web a být ve vyhledávání na vysokých pozicích. Jak toho dosáhnout? Začněte pracovat na kvalitních zpětných…