V online marketingu platí stejné pravidlo jako v podnikání obecně: diverzifikace je klíčová pro minimalizaci rizik a dlouhodobý úspěch. Spoléhat se pouze na jeden zdroj příjmů nebo jedinou marketingovou platformu je riskantní. Proč? 

Představte si židli s jednou nohou — jak stabilní asi bude? Stejně tak se podnikání může zhroutit, pokud je závislé pouze na jednom reklamním kanálu. 

Jaká jsou rizika a jak se jim vyhnout? 

1. Závislost na pravidlech jedné platformy

Každá má svá pravidla, algoritmy a cenovou politiku. A vy – a celý váš byznys – jste na nich závislí. Jakékoli změny v nastavení platformy mohou ovlivnit výkonnost vašich kampaní a tedy i tržby.

V posledních letech jsme byli svědky výrazné změny na trhu. Velcí mezinárodní hráči jako Temu, Allegro či Trendyol vstoupili do hry a investovali obrovské rozpočty do online kampaní. To vedlo k prudkému nárůstu cen za proklik a zvýšenému tlaku na zobrazení v mnoha segmentech.

V případě, že jste závislí na jednom kanálu, se se vstupem nové konkurence může výrazně změnit prostředí, zvýšit ceny a vaše podnikání je okamžitě v ohrožení. Zajeté koleje a nastavené cíle přestanou fungovat a dostáváte se do slepé uličky. 

2. Ztráta příjmů

Reklamní systémy pravidelně upravují algoritmy a zvyšují ceny za proklik. Pokud se spoléháte pouze na jeden z nich a dojde k nečekaným změnám, mohou vaše kampaně ztratit efektivitu, náklady vzrostou a vy přijdete o příjmy.

3. Omezený dosah a segmentace publika

Každá reklamní platforma pracuje se specifickým publikem. Na sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram, Tiktok a další, efektivně fungují vizuální kreativy a videa pro oslovení mladšího publika. Zatímco LinkedIn dokážete lépe využít pro B2B marketing.  PPC systémy vám zase pokrývají především poptávku a fázi DO ve frameworku SEE-THINK-DO-CARE. Měli byste proto v komunikaci dbát na pokrytí všech fází nákupního cyklu. 

 

Spoléhání se pouze na jeden systém může znamenat, že neoslovíte všechny potenciální zákazníky.

4. Ztráta flexibility

Různé platformy nabízejí různé formáty reklamy a možnosti cílení. Kdo se spoléhá pouze na jeden systém, omezuje si možnosti testování, optimalizace a adaptace na nové trendy. Konkurenční firmy, které využívají více kanálů, jsou pak výrazně lépe připraveny na změny na trhu.

5. Omezení analytiky a vyhodnocování výsledků

Používání více reklamních platforem znamená větší množství dat o zákaznickém chování a výkonnosti kampaní. Díky tomu lépe pochopíte, co funguje a jak optimalizovat celkovou strategii. Současně si lze lépe určit pozici jednotlivých kanálů na cestě zákazníka.

6. Omezená stabilita a přizpůsobivost

Digitální marketing se neustále mění. Co funguje dnes nemusí zítra přinášet žádné výsledky. Diverzifikace kanálů umožňuje firmám reagovat na změny v chování zákazníků, algoritmech i technologických trendech.

Jak přistupovat k diverzifikaci marketingových kanálů?

1. Analyzujte svou cílovou skupinu 

Kde se vaši zákazníci pohybují? Jaké kanály využívají? Podle odpovědí na tyto otázky rozložte investice do různých platforem tak, abyste pokryli poptávku i nabídku a využili dostupné možnosti na maximum. 

2. Vyhodnocujte každý kanál v kontextu celé strategie 

Například Google Ads a Sklik skvěle fungují na poptávku a doklepnutí konverze, zatímco sociální sítě a obsahová reklama budují povědomí a ukazují váš produkt nebo službu světu. Mnoho vašich potenciálních zákazníků zatím neví, že váš produkt potřebují nebo k čemu jim bude služba užitečná. 

3. Testujte nové platformy a formáty 

Pravidelně zkoušejte různé typy kampaní, aby se vám neuzavřela žádná důležitá cesta k zákazníkovi.

4. Nezapomínejte na SEO a organickou návštěvnost 

Pro správnou diverzifikaci je nutné myslet i na organiku a zapojení SEO. Zdravý poměr mezi organickou a placenou návštěvností výrazně pomůže držet projekt jako celek ve skvělé kondici. I proto je důležité komplexní vyhodnocování a nespoléhat na data pouze na úrovni jednoho systému, který pracuje s různými atribucemi.

Nezapomínejte, že flexibilita a adaptabilita jsou klíčové faktory dlouhodobého úspěchu v digitálním marketingu.

Nevíte si s tím rady? Obraťte se na naše profesionály, kteří vám pomohou vytvořit vhodný marketingový mix a strategii. 

Chci lepší výsledky

Štítky: digitální marketing diverzifikace marketingová strategie online marketing performance marketing PPC kampaně reklamní kanály reklamní strategie

fotografie Tomáš Straděj

Tomáš Straděj [1]
[1] Account Manager

Zapálený online markeťák a věčný snílek se zálibou ve sportu a dobrém jídle.

Související články

Michal Cibulec

Michal Cibulec

12. 3. 2025 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]

Jaký je rozdíl mezi marží a přirážkou, a proč by to měl vědět i markeťák?

Stává se nám to často. Na otázku “Jakou máte na produktech marži?” se nám dostane odpovědi “Naše průměrná marže je 250 %”. Proč tento údaj nedává smysl? A proč je důležité pečlivě rozlišovat marži od přirážky?…

Tereza Ocetková

Tereza Ocetková

14. 4. 2025 5 minut čtení

  • [Aktuality]

Agentura roku. Zase! A 11 cen pro klienty k tomu

Šestnáctý ročník soutěže Heureka ShopRoku se nesl ve stylu hvězdného třpytu. Doslova. Na pódiu zářily ty nejlepší e-shopy a my jsme hrdí, že mezi nimi stáli naši [áčkoví] klienti. Je radost vidět, že to, co spolu tvoříme, opravdu funguje. Gratulace míří k našim e-commerce hvězdám roku 2024: Autodíly PEMA, Pemacz.cz, EMOS, MojaParty, Super zoo, Chyť a pusť, Železářství Tuma, Artmie.sk. …

Tereza Kučková

Tereza Kučková

10. 4. 2025 10 minut čtení

  • [Sociální sítě]

Sociální sítě: Kdy vám pomohou a kdy jsou jen ztrátou času?

Kdo nemá sociální sítě, jako by nebyl. Věta často opakovaná na školeních, je to ale stoprocentní pravda? Určitě ne. Některé firmy se bez nich obejdou, zatímco jiným přinášejí zásadní tržby. Pro koho mají smysl a jakou platformu zvolit? Pojďme se na to podívat. …