I letošní PPC Restart [celodenní konference o placené online reklamě], stál za to a my jsme se opět zúčastnili. Přínosné informace a důležité rady jsme si odnesli například od Jana Veselého, Oleha Polovka, Davida Velechovského a dalších skvělých řečníků. O ty nejzajímavější se s vámi podělíme.

[Áčkový] tým na konferenci PPC Restart 2021

Tik Tok, Tik Tok: čas na reklamu

Představuje Tik Tok budoucnost mezi sociálními sítěmi? Rozhodně. Jedná se totiž o platformu s obsahem, který je v dnešní době čím dál víc oblíbený [hlavně u mladší cílové skupiny]. A tak se k tomu staví i několik firem, které tuto síť už k propagaci aktivně využívají.

Výhodou je autentičnost. Reklama totiž na první pohled vypadá jako běžný příspěvek, proto není pro uživatele tak výrazně prodejní. Dalším přínosem je sponzoring influencerů, kteří váš produkt nebo službu jednoduše dostanou k jejich [a vaší] cílové skupině.

Efektivní získávání a vyhodnocování leadů

Statistická data o uživatelích vašeho webu můžete získávat dvěma způsoby a ta pak vyhodnocovat. První možností je cesta dat z Google Analytics, kde najdete zdroje návštěvnosti, druhy konverzí, hodnoty tržeb nebo i počet transakcí. Druhým způsobem je získávání informací ze systému CRM, ve kterém máte k dispozici informace o zákazníkovi [stav objednávky a další důležitá data].

Získaná data z Google Analytics a z CRM můžete spojit do jednoho reportu, například v systému Keboola. Konečnou vizualizaci si pak zjednodušíte grafickým zpracováním, skvělým pomocníkem je nástroj Power BI.

Sklik: síla akvizičních kampaní

Kvůli cookies dochází ke ztrátě dat, a tak se stává retargeting slabším. Proto se dostávají do popředí akvizice a Seznam se jim hodlá víc věnovat. Z jejich strany vyvstalo také doporučení: více využívejte cílení na klíčová slova. Toto cílení bude v budoucnu vylepšováno, takže může časem nahradit využívání dat třetích stran.

Novinkou je cílení na vlastní seznamy zákazníků. Vaše reklamy tedy můžete zaměřit na e-mailové databáze [s nutností splnění podmínek GDPR, které musí klient potvrdit].

Cílit na konkurenci není ok

Používáte v inzerátech klíčová slova konkurence? Co nejrychleji vše pozastavte. V inzerátech je jejich využívání zakázané, protože se jedná o parazitování na značce konkurence. Reklamní systémy to sice povolují, neboť ne všechny firmy mají ochrannou známku, ale z právního hlediska vyhrává v drtivých případech žalobce.

Tento zákaz platí také u pouhého cílení na klíčová slova konkurence bez použití textu do reklamních inzerátů, proto doporučujeme na konkurenci necílit vůbec.

Sponzorování na síti LinkedIn

Že je LinkedIn předraženou sociální sítí na reklamu, to se nám snažil vyvrátit Adam Zbiejczuk. Za reklamu sice zaplatíte víc než například na Facebooku, ale výsledky můžou být daleko lepší [například díky vhodnějšímu publiku]. “Jeden like na LinkedIn je stejně silný jako jedno sdílení na Facebooku.” Tak zní velmi užitečná informace. Tvorba příspěvků totiž patří mezi jednu z nejefektivnějších aktivit na LinkedInu, kromě toho – každá aktivita na LinkedInu se počítá a zvyšuje rank vašeho účtu.

Síla reklam stále roste, možná i díky tomu, že stále není tolik marketéry využívaná a síť není propagací přehlcená. Velmi dobrým nástrojem je reklama v chatu. Pokud ji perfektně zpracujete a použijete kustomizaci, může přinést to pravé ovoce.

Produktové inzeráty: správná propagace

Google Nákupy jsou pro většinu e-shopů nejdůležitější a nejvíce konverzní kampaní. V době automatizace a algoritmů ale můžete mít pocit, že nad zobrazovanými produkty nemáte dostatečnou kontrolu [oprávněně]. Stává se totiž, že algoritmus vyhodnotí nějaký produkt jako neatraktivní a přestane ho zobrazovat i přesto, že se ve skutečnosti na e-shopu prodává skvěle. O optimální propagaci produktů a hledání skrytých pokladů nám své prozradila Olena Romanova.

Určitě si tedy aktivujte a správně nastavte funkci Elektronický obchod v Google Analytics a používejte report nejprodávanějších produktů. Při seřazení podle zdroje pak můžete klidně zjistit, že některé produkty se prodávají všude, jen ne přes Nákupy. Pokud zrovna nejde o chybu ve feedu nebo nejste v rozporu s podmínkami Google, pak doporučujeme top produkty nakopnout třeba v nové, menší nákupní kampani.

Už si nekřupnou: zánik cookies

Zánik 2023 3rd se blíží. Nyní se s tímto jevem můžete setkat v anonymním okně, kdy se blokují veškeré cookies třetích stran. Nástupcem je tzv. FLoC, ten ale nepodporuje každý prohlížeč [například Opera].  Z hlediska zákona však tato změna nedává smysl. FLoC totiž funguje jako cookies [jen s tím rozdílem, že se ukládá do prohlížeče].

Obecně by prakticky zaniklo cílení na zájmy a fungovalo by pouze na kohorty podle ID [skupinu lidí vyznačující se stejnými vlastnosti].

PPC Re[finish]

Celý den zakončila velká panelová diskuze mezi Milanem Cidilem, Martinem Zítkem, Daliborem Klíčem a Ladislavem Vitoušem. Jedním ze žhavých témat byla například modelová situace z Google Ads, kdy má klient pouze 3 konverze za měsíc a vy máte určit, která strategie je nejlepší. Co myslíte? Jaký postup bude pro klienta nejvhodnější?

Štítky: cookies google analytics Google nákupy LinkedIn Placená reklama PPC reklama PPC Restart sklik Tik Tok

David Lipka

David Lipka [1]
[1] PPC Specialist

Zapálený PPC specialista, vášnivý fanoušek FC Barcelony a milovník sportu.

Související články

PPC Restart 2019
Jan Malatinský

Jan Malatinský

4. 10. 2019 4 minuty čtení

  • [Konference]
  • [PPC]
  • [SEO]
  • [Ze života agentury]

PPC Restart 2019: to nejlepší o placené reklamě

I letos jsme se zúčastnili již pravidelné akce s názvem PPC restart 2019, která nabídla opět velmi přínosné přednášky od známých osobností, jako je Jakub Kašparů,…

Merchant center
Jan Malatinský

Jan Malatinský

20. 5. 2021 8 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]

Áčkové tipy, jak na produktový feed pro Google Merchant Center

Je skutečně důležité mít produktový feed vyladěný do detailu. Abyste mezi konkurencí zazářili i v prostředí Google Merchant Center, přečtěte si o specifikaci produktových dat šitých Google…

Google Ads a Sklik reklamy Advisio
Šimon Heider

Šimon Heider

11. 2. 2021 5 minut čtení

  • [PPC]

Základní typy reklam pro Google Ads a Sklik

Váháte, jakou reklamu pro svůj e-shop zvolit, aby zaujala co největší publikum a její nastavení pro vás nepředstavovalo velké úsilí? Ať už cílíte na uživatele Google,…