S klientem Zdravyzivot.com spolupracujeme už řadu let. Do správy jsme dostali kromě facebookové a PPC reklamy také tvorbu obsahu a SEO. Co se týká organiky, brzy se dostavily první výsledky a dneska chodí na web přes články 82 % z celkového počtu organických návštěvníků. Jak jsme to dokázali?
Začátky byly o koordinaci
Na webu byla spousta práce. U některých kategorií chyběly popisy, metapopisky a metatitulky se z administrace nepropisovaly na web a celkově se na e-shopu vyskytovaly i jiné technické nedostatky.
- Sepsali jsme naše doporučení a zprioritizovali dílčí úkoly, které měly zlepšit obsahový i technický stav webu.
- Zároveň jsme rozjeli i Facebookové a PPC kampaně, které měly za úkol nastartovat prodeje.
Zdravý web = Zdravý život
Tvorba obsahu a vyladění webu po technické stránce je zaručenou kombinací, jak přilákat návštěvníky na web a zajistit jeho vitalitu. Mimo jiné jsme řešili přesměrování stránek, optimalizaci obrázků nebo rychlosti webu. Všechny naše kroky vedly k tomu, aby byl e-shop nejen uživatelsky přívětivý, ale hlavně aby správně fungoval tak, jak má, což se na organice pozitivně projevilo.
V čem tkví kouzlo úspěchu
Zpracovali jsme GAP analýzu a podle ní zjistili, na jaká klíčová slova a témata se zaměřit. Spolu s klientem jsme vytvořili popisy kategorií. Díky tomu dostaly vyhledávače kvalitní obsah, který mohly hodnotit, a zákazníci potřebné informace na tom správném místě. Mrkněte i na další SEO tipy, které vám pomůžou nakopnout e-shop nejen před Vánoci.
Nejvíce jsme se ale věnovali blogu a psaní článků. Témata jsme vybírali podle výsledků z GAP analýzy a také na základě konzultace s klientem, kde jsme si ujasnili, jakou cestou se chce ubírat. Pokryli jsme jak odbornější témata [přínos některých potravin], která se týkala zdravého životního stylu, tak i recepty z produktů a stanoviska firmy k nejrůznějším společenským otázkám [biopotraviny, vegetariánství] – každý článek obsahuje relevantní klíčová slova, long taily, odkazy na kategorie a další články, atraktivní H1 nadpisy a vhodné metatexty. Díky širokému záběru jsme mohli testovat, co funguje nejlépe.
Kromě toho jsme aktualizovali starší články, přidali jsme do nich relevantní klíčová slova, odkazy na kategorie, produkty i další články, čímž jsme posílili interní prolinkování, a navíc jsme také doplnili související produkty. Více také pracujeme s originálními obrázky místo těch z fotobanky. A proto jsou naše články hodnotné jak pro uživatele, tak i z pohledu vyhledávačů.
Jaké jsou výsledky?
- Zvýšil se počet zobrazení a prokliků.
- Z celkové návštěvnosti tvoří více než 40 % organika.
- Web se rankuje na větší počet klíčových slov.
- Posílila se doména.
- Odladily se technické nedostatky.
- 9 z 10 nejnavštěvovanějších stránek tvoří články. Tou desátou je home page.
- Zhruba 82 % uživatelů z celkové organické návštěvnosti se na web dostává skrze články.
- Nejvíce nových uživatelů přichází z organiky, která je také nejúspěšnějším kanálem návštěvnosti.
- S článkem Jak zdravě péct? 6 receptů na lehké letní dezerty jsme se dostali do Google Discover.
- Při meziročním srovnání Q3 [1.7–30.9. 2023 vs. 1.7–30.9. 2024] rovněž vzrostly tržby z organiky, a to o více než 7 % [tržby z Google vzrostly o více než 37 % a z Bingu o 63 %].
Na organice budeme pracovat i dál
Hodláme pokračovat v pravidelném publikování článků i v aktualizaci starších textů. Kromě původních obrázků máme v plánu do článků přidávat nová relevantní klíčová slova a také krátká videa, čímž opět stoupne jejich hodnota. Podíváme se i na update popisů kategorií a zvážíme přínos dlouhých textů pod výpisem produktů, které by mohly pokrýt více relevantních klíčových slov a long taily. Potřeba je hlídat i technický stav webu a ladit případné problémy. A tím zdaleka nekončíme.
S marketingovou agenturou Advisio spolupracujeme již několik let a těší nás výsledky, kterých dosahujeme. Jsou to odborníci na pravém místě a tak společně držíme krok v aktuálních trendech a podporujeme prodejnost našich výrobků. Jejich přístup je vždy profesionální a toho si moc vážíme. Je radost s nimi spolupracovat.
Barbora Bortlová, marketingová ředitelka
Spolupracujeme napříč odděleními
Organické návštěvnosti zpravidla chvíli trvá, než se nakopne, proto je dobré podpořit ji placenou reklamou. A i když už je organika pěkně zajetá, je potřeba vzájemně podpořit jednotlivé kanály. I proto kolegové mající na starosti facebookovou a PPC reklamu dávají do propagace nové články a rozšiřují tak jejich dosah.
Chcete zlepšit zdraví svého webu a výsledky v oblasti organiky i placené reklamy? Obraťte se na naše konzultanty, kteří vám rádi pomůžou.
Chci SEO tipy na vánoční sezónu
Štítky: Case Study organická návštěvnost organické vyhledávání organika případová studie SEO