S klientem Zdravyzivot.com spolupracujeme už řadu let. Do správy jsme dostali kromě facebookové a PPC reklamy také tvorbu obsahu a SEO. Co se týká organiky, brzy se dostavily první výsledky a dneska chodí na web přes články 82 % z celkového počtu organických návštěvníků. Jak jsme to dokázali?

Začátky byly o koordinaci

Na webu byla spousta práce. U některých kategorií chyběly popisy, metapopisky a metatitulky se z administrace nepropisovaly na web a celkově se na e-shopu vyskytovaly i jiné technické nedostatky. 

  • Sepsali jsme naše doporučení a zprioritizovali dílčí úkoly, které měly zlepšit obsahový i technický stav webu.
  • Zároveň jsme rozjeli i Facebookové a PPC kampaně, které měly za úkol nastartovat prodeje.

Zdravý web = Zdravý život

Tvorba obsahu a vyladění webu po technické stránce je zaručenou kombinací, jak přilákat návštěvníky na web a zajistit jeho vitalitu. Mimo jiné jsme řešili přesměrování stránek, optimalizaci obrázků nebo rychlosti webu. Všechny naše kroky vedly k tomu, aby byl e-shop nejen uživatelsky přívětivý, ale hlavně aby správně fungoval tak, jak má, což se na organice pozitivně projevilo.

Srovnání návštěvnosti u jednotlivých kanálů v Google Analytics

V čem tkví kouzlo úspěchu

Zpracovali jsme GAP analýzu a podle ní zjistili, na jaká klíčová slova a témata se zaměřit. Spolu s klientem jsme vytvořili popisy kategorií. Díky tomu dostaly vyhledávače kvalitní obsah, který mohly hodnotit, a zákazníci potřebné informace na tom správném místě. Mrkněte i na další SEO tipy, které vám pomůžou nakopnout e-shop nejen před Vánoci.

Graf organické návštěvnosti a zobrazení klíčových slov

 

Nejvíce jsme se ale věnovali blogu a psaní článků. Témata jsme vybírali podle výsledků z GAP analýzy a také na základě konzultace s klientem, kde jsme si ujasnili, jakou cestou se chce ubírat. Pokryli jsme jak odbornější témata [přínos některých potravin], která se týkala zdravého životního stylu, tak i recepty z produktů a stanoviska firmy k nejrůznějším společenským otázkám [biopotraviny, vegetariánství] – každý článek obsahuje relevantní klíčová slova, long taily, odkazy na kategorie a další články, atraktivní H1 nadpisy a vhodné metatexty. Díky širokému záběru jsme mohli testovat, co funguje nejlépe. 

Kromě toho jsme aktualizovali starší články, přidali jsme do nich relevantní klíčová slova, odkazy na kategorie, produkty i další články, čímž jsme posílili interní prolinkování, a navíc jsme také doplnili související produkty. Více také pracujeme s originálními obrázky místo těch z fotobanky. A proto jsou naše články hodnotné jak pro uživatele, tak i z pohledu vyhledávačů.

Počet návštěvníků, kteří se na web dostávají přes články

 

Jaké jsou výsledky?

  • Zvýšil se počet zobrazení a prokliků.
  • Z celkové návštěvnosti tvoří více než 40 % organika.
  • Web se rankuje na větší počet klíčových slov.
  • Posílila se doména.
  • Odladily se technické nedostatky.
  • 9 z 10 nejnavštěvovanějších stránek tvoří články. Tou desátou je home page.
  • Zhruba 82 % uživatelů z celkové organické návštěvnosti se na web dostává skrze články.
  • Nejvíce nových uživatelů přichází z organiky, která je také nejúspěšnějším kanálem návštěvnosti.
  • S článkem Jak zdravě péct? 6 receptů na lehké letní dezerty jsme se dostali do Google Discover.
  • Při meziročním srovnání Q3 [1.7–30.9. 2023 vs. 1.7–30.9. 2024] rovněž vzrostly tržby z organiky, a to o více než 7 % [tržby z Google vzrostly o více než 37 % a z Bingu o 63 %].

Porovnání kanálů návštěvnosti, z kterých přichází noví uživatelé

Na organice budeme pracovat i dál

Hodláme pokračovat v pravidelném publikování článků i v aktualizaci starších textů. Kromě původních obrázků máme v plánu do článků přidávat nová relevantní klíčová slova a také krátká videa, čímž opět stoupne jejich hodnota. Podíváme se i na update popisů kategorií a zvážíme přínos dlouhých textů pod výpisem produktů, které by mohly pokrýt více relevantních klíčových slov a long taily. Potřeba je hlídat i technický stav webu a ladit případné problémy. A tím zdaleka nekončíme.

 

S marketingovou agenturou Advisio spolupracujeme již několik let a těší nás výsledky, kterých dosahujeme. Jsou to odborníci na pravém místě a tak společně držíme krok v aktuálních trendech a podporujeme prodejnost našich výrobků. Jejich přístup je vždy profesionální a toho si moc vážíme. Je radost s nimi spolupracovat. 

Barbora Bortlová, marketingová ředitelka

Spolupracujeme napříč odděleními

Organické návštěvnosti zpravidla chvíli trvá, než se nakopne, proto je dobré podpořit ji placenou reklamou. A i když už je organika pěkně zajetá, je potřeba vzájemně podpořit jednotlivé kanály. I proto kolegové mající na starosti facebookovou a PPC reklamu dávají do propagace nové články a rozšiřují tak jejich dosah.

 

Chcete zlepšit zdraví svého webu a výsledky v oblasti organiky i placené reklamy? Obraťte se na naše konzultanty, kteří vám rádi pomůžou. 

 

Chci SEO tipy na vánoční sezónu

 

Štítky: Case Study organická návštěvnost organické vyhledávání organika případová studie SEO

Tereza Březná

Tereza Březná [1]
[1] Copywriter

Copy čarodějka a potterhead, fanynka gaučingu, dobré pizzy a vášnivá knihomolka se slabostí pro štěňátka.

Související články

Natalie Sýkorová

Natalie Sýkorová

21. 10. 2024 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]

6 praktických tipů, jak připravit e-shop na Vánoce

Vánoční sezóna je pro většinu e-shopařů jedním z nejdůležitějších období roku. Abyste uspěli mezi konkurencí, která nikdy nespí, je nutné začít s přípravami včas, a to ideálně ještě dnes. Podívejte se na nejdůležitější kroky, které vám zaručí hladký průběh a pomohou dosáhnout požadovaných výsledků.…

Ondřej Smolen

Ondřej Smolen

17. 9. 2024 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [SEO]

Zvyšte návštěvnost a konverze během vánoční sezóny díky SEO

Příprava e-shopu na vánoční sezónu znamená víc než jen spustit PPC reklamy nebo kampaně na sociálních sítích. Nezbytnou součástí úspěšné vánoční sezóny je i SEO. Optimalizací vašeho webu zvýšíte viditelnost ve vyhledávačích a přilákáte více zákazníků. SEO je komplexní disciplína, zaměřit se tak můžete na řadu prvků, které ovlivní umístění ve výsledcích vyhledávání. Vytvořte nové vstupní stránky, zrychlete načítání webu nebo nasbírejte recenze na Google Moje Firma. Co dalšího můžete udělat? Zjistěte, jaké tipy jsme pro vás připravili.…

Tereza Karhanová

Tereza Karhanová

21. 3. 2024 10 minut čtení

  • [Případová studie]

[Case study] Jak jsme u Axit.cz roztočili kola tržeb díky propojení PPC a SEO

Jaro, teplé počasí, první výlety do přírody a odhalená lýtka – správně, to je cyklistická sezóna! A zároveň období, kdy se opravdu nehodí, aby na web nechodili zákazníci pro jízdní kola, pumpičky nebo přilby. E-shop Axit Bikes se na nás obrátil s 50% poklesem organické návštěvnosti. Šlápli jsme do pedálů a díky chytrému propojení SEO a PPC se nám neustále daří navyšovat meziroční tržby. Začátkem roku 2024 hned o 50 %.…