Vánoční sezóna je pro většinu e-shopařů jedním z nejdůležitějších období roku. Abyste uspěli mezi konkurencí, která nikdy nespí, je nutné začít s přípravami včas, a to ideálně ještě dnes. Podívejte se na nejdůležitější kroky, které vám zaručí hladký průběh a pomohou dosáhnout požadovaných výsledků.
1. Začněte s dostatečným předstihem
Stejně jako tomu je u nakupování dárků, i v rámci reklamy se vyplatí začít s dostatečným předstihem. Včasná příprava vám dá prostor pro sestavení strategie, tvorbu kampaní a následné testování různých formátů a kreativ. V průběhu příprav vyzkoušejte různé varianty textových reklam, tematických bannerů i promo videí. Díky testování budete mít ve vánoční sezóně jasno, co na vaše zákazníky nejlépe funguje.
Nezapomínejte ani na předvánoční slevové akce. Nákupní šílenství každý rok odstartuje mezi zákazníky oblíbený Black Friday, který letos připadá na 22. listopadu. Hned v závěsu následuje slevová akce Cyber Monday, a to v pondělí 2. prosince 2024. Připravte se.
2. Zaměřte se na správné produkty
Vánoční sezóna může výrazně zvýšit poptávku po vašich produktech, ať už prodáváte baňky na stromeček, nebo oblíbené vánoční dárky. Podívejte se na statistiky z předchozích let a zjistěte, které produkty frčely mezi spotřebiteli a mohly by být i letos oblíbené. Zaměřte se nejen na jejich dostatečnou propagaci, ale zkontrolujte také své skladové zásoby. V průběhu sezóny dbejte na to, aby se položky na skladě odrážely ve vaší marketingové strategii. Nezapomeňte vyzdvihnout produkty, kterých máte dostatečné množství a naopak zastavte inzerci vyprodaných položek.
Nemáte vhodný sortiment pro vánoční nákupy? I to se může stát. Některé zboží či služby nejsou vhodným dárkem kvůli svým specifickým vlastnostem a náročnému výběru. Ale nezoufejte, skvělou možností je také poskytnutí dárkových poukazů, které se těší velké oblibě. Zaměřte se také na povánoční výprodeje, ve kterých mohou zákazníci utratit peníze, které dostali pod stromeček.
3. Naplánujte si rozpočet
Dalším klíčovým prvkem je rozpočet. Před zahájením sezóny si stanovte maximální finance, které můžete v průběhu rozdělovat mezi reklamní systémy a nejefektivnější kampaně. Řídit se můžete cenou kampaní v průběhu roku i rozpočtem předešlých Vánoc. Rozpočet však doporučujeme zvolit vyšší, abyste nemuseli kampaně v době největšího boomu nijak omezovat, a ty tak dosáhly co nejlepších výsledků. Myslete také na to, že během vánoční sezóny roste konkurence v reklamách, a tudíž také cena za proklik [CPC]. Reklama pro vás bude o něco dražší než během roku.
4. Vytvořte reklamu, která přiláká nové zákazníky
Vytvořit reklamu, která bude zaručeně prodávat, není nikdy jednoduché. Ať už využíváte vyhledávací, obsahové, nebo produktové reklamy, máme pro vás pár tipů, díky kterým jejich výkon vylepšíte.
Propište konkurenční výhody
Během Vánoc je konkurence v inzerci vysoká, proto je ideální čas na propagaci vašich konkurenčních výhod. Nabídněte zákazníkům užitečné benefity, jako je doprava zdarma, možnost vrácení nevhodného dárku nebo prodloužená záruka. Ujistěte se, že jsou výhody zahrnuty do textace reklam i do vizuálních prvků [například bannerů], aby potenciální zákazníci věděli, proč se vyplatí nakupovat právě u vás.
Vytvořte časově omezené nabídky
Časově omezené nabídky představují efektivní způsob, jak vyvolat pocit naléhavosti. Informaci o ukončení limitované slevy využijete jak v bannerech, tak i v textových reklamách. Zvažte i možnosti týkající se dodání do Vánoc a toto datum také vytěžte.
Vzbuďte emoce
Vánoce jsou obdobím plným emocí, které můžete využít ve svůj prospěch. Nezobrazujte v reklamách nudné produktové fotografie, místo toho využijte motivy radujících se dětí nebo rodinné atmosféry u vánočního stromečku.
5. Využijte cílení kampaní naplno
Pokud jste během roku poctivě sbírali remarketingová publika, teď je nejlepší čas je všechna využít. Vyzkoušejte cílení na zákazníky z loňských Vánoc i uživatele, kteří během roku pravidelně navštěvovali kategorie produktů, na které se chcete zaměřit. Nezapomínejte ani na vlastní seznamy zákazníků, u nich je vysoká pravděpodobnost nákupu.
Chcete se dostat mezi nové uživatele? Vyzkoušejte akviziční cílení. Reklamní systémy nabízí kromě běžných publik hned několik možností, jak zachytit vánoční nakupující. Pro Sklik to je například kategorie „Oslavy a dárky – Vánoce”, zatímco Google nabízí třeba kategorie „Vánoční nákupy“ nebo „Vánoční potřeby a dekorace“.
V rámci vyhledávacích kampaní zvolte relevantní klíčová slova spojená s Vánoci. Mnoho uživatelů není o dárcích předem rozhodnuto, na místě jsou tedy vyhledávací dotazy jako jsou „tipy na vánoční dárky“, „originální dárek pro babičku“, nebo „dárkový poukaz“. Některé z těchto výrazů začínají být oblíbené již během října, s úpravou kampaní tedy nečekejte.
6. Obohaťte kampaně o rozšíření
Pokud ještě rozšíření kampaní nevyužíváte, teď je ten správný čas začít. V rámci odkazů na podstránky můžete zákazníkovi nabídnout například článek s tipy na vánoční dárky nebo jej odkázat na konkrétní produkty či dárkové poukazy. Rozšíření o propagaci přijde vhod zejména tehdy, když nabízíte vánoční slevy. Pomocí rozšíření o nadpisy nebo popisy v Google Ads můžete navíc propsat den garantovaného doručení jednoduše do všech kampaní. Budete tak mít větší kontrolu nad úpravami textací, které jste provedli.
Pár [A]čkových tipů na závěr:
- Nastavte si termín doručení do Vánoc – pokud inzerujete produkty skrze Zboží, doporučujeme v administraci nastavit termín spolehlivého doručení do Vánoc. Zákazníkům tak dáte jasně najevo, že je nejvyšší čas dokončit svůj nákup.
- Využijte sezónní úpravy nabídek – jakmile odešlete poslední vánoční dárky, zákazníci si s největší pravděpodobností dají od nákupů krátkou pauzu. Aby z náhlé změny nebyly kampaně příliš překvapené, doporučujeme jim dát předem informaci o očekávaném poklesu skrze sezónní úpravy nabídek.
- Vánoci to nekončí – ani po Vánocích neusněte na vavřínech a využijte oblíbené povánoční výprodeje. Dejte zákazníkům včas vědět, že mohou výhodné nákupy provést právě u vás.
- Sbírejte více dat – sledujte úspěšnost reklamních kanálů s nástrojem DataPlus, díky kterému změříte až 99 % vašich dat, ty vám poté pomohou zefektivnit reklamní kampaně. Třeba tak, jako našemu klientovi Potten & Pannen – Staněk, který měl díky DataPlus během Black Friday o 80 % více dat v Google Analytics 4.
PPC reklamy a kampaně na sociální sítích nejsou jedinou možností, jak získat náskok před konkurencí. Díky [nejen] vánoční SEO strategii se zviditelníte ve vyhledávačích a přilákáte více zákazníků. Pokud chcete mít jistotu, že váš e-shop bude na Vánoce připraven, ozvěte se nám, rádi vám s tím pomůžeme.
Štítky: Vánoce vánoční nákupy vánoční sezóna