V lednu 2023 se na nás obrátil nový klient – Království křesel. Tehdy čerstvě spuštěný e-shop s nábytkem, bez dlouhé historie, bez dat, bez zázemí velkého brandu. Zato s jasnou vizí: prosadit se na trhu, který je tvrdý jako dubová podlaha. 

Spojili jsme správnou strategii, jednu zdánlivě nepodstatnou výhodu a rychlou komunikaci a dokonalý match byl na světě. První rok spolupráce jsme věnovali nastavování procesů a o dalších 12 měsíců později měl klient za sebou meziroční nárůst tržeb o 302 %. A spolu s tím rozšířenou nabídku, věrnou zákaznickou základnu a marketing, který přestal být výdajem a stal se investicí.

Jak jsme to dokázali?

Rychlá komunikace = rychlé výsledky 

Hned na začátku spolupráce jsme postavili první a velmi podstatný pilíř – rychlost a otevřenost v komunikaci. Klient reagoval na technické dotazy i doporučení bleskově, často v ten samý den. Díky tomu jsme mohli ladit strategii v reálném čase, bez zbytečných prostojů. V online marketingu je totiž rychlost často tím, co rozhoduje mezi růstem a stagnací.

Dodací lhůta a skladovost jako základ strategie

Místo toho, abychom kampaně postavili na celém sortimentu, jsme si dali práci s analýzou a vytipovali produkty, které splňují tři zásadní kritéria – kratší dodací lhůtu, vyšší marži a dostatečnou poptávku. 

Nábytek je zboží, na které si zákazníci ochotně nějaký ten čas počkají. Vybírají si z desítek barevných provedení a konkrétní varianta není skladem téměř nikdy. Pro kupující skoro žádná komplikace, pro Google Nákupy ale ano. Zobrazují totiž pouze produkty, které mají jasný termín dodání nebo jsou skladem. Bez těchto informací zůstávají produkty neviditelné – a neviditelné produkty nevydělávají.

Řešení? Nešlo o jednoduchý trik, ale o chytré technické řešení. Všechny produkty bez aktuální dostupnosti jsme označili jako „doobjednávka“. Do XML feedu jsme přidali dynamický výpočet data dostupnosti – čerpali jsme z Heureky, kde dodavatelé často uvádějí termín dodání. Přes Mergado jsme spočítali konkrétní datum a aktualizovali ho tak, aby bylo vždy přesné a protože platforma e-shopu s tím neuměla pracovat sama, vytvořili jsme vlastní importní systém. Díky tomu zůstalo 100 % sortimentu viditelného v inzerci a my jsme mohli budovat značku napříč celým katalogem.

Výnos až ke dveřím: malá změna, velká konkurenční výhoda

V průzkumu zákaznického chování jsme odhalili zajímavý postřeh – lidé by si častěji objednali větší nábytek, kdyby jim ho někdo pomohl vynést až domů. V reakci na to jsme klientovi navrhli přidat do e-shopu volitelnou placenou službu výnos až ke dveřím bytu. Zákazníci byli ochotni si připlatit za pohodlí, odbourali jsme poslední mentální překážku v rozhodovacím procesu [už žádné „a kdo mi to vynese?“] a klient získal konkurenční výhodu, kterou většina obchodů vůbec nekomunikuje.

A jak dodává Markéta Gramesová: „Celou službu jsme promítli i do inzerce a textací – zákazníci tak věděli, že nakupují bez starostí. A to se v růstu tržeb také projevilo.“

Neopomněli jsme ani Zboží.cz, které nabízí možnost zvýraznění autorizovaných prodejců zdarma. Pomohli jsme klientovi získat oficiální potvrzení od značky Halmar – a díky tomu se jeho produkty zviditelnily a dosahují vyšších prokliků i konverzí.

Navíc jsme do inzerce přidali extra messages – tedy krátké benefity, které se zobrazují přímo ve výsledcích vyhledávání. Vlastní text jsme využili i k připomenutí možnosti výnosu. I takhle se buduje náskok před konkurencí.

A výsledky?

Zajímá vás, jak jsme pomohli i dalším klientům? Přečtěte si případové studie:

Rádi pomůžeme i vašemu e-shopu růst. Stačí se nám ozvat

 

Chci mít náskok před konkurencí

 

Štítky: Google nákupy online marketing výkonnostní marketing XML feed

Maroš Rusnák

Maroš Rusnák [1]
[1] PPC Specialist

Oddaný PPC špecialista, milovník elektronickej hudby, slovenských jedál, komediálnych seriálov so slabosťou pre psy.

Související články

Planeta her
Filip Koštěl

Filip Koštěl

24. 4. 2025 5 minut čtení

  • [PPC]
  • [Případová studie]
  • [Sociální sítě]

[Case Study] Jak jsme Planetě Her pomohli meziročně navýšit tržby o téměř 50 %

Planeta Her není jen e-shop, ale především komunita nadšenců do deskových her. A jako jeden z největších prodejců na českém trhu se musí neustále přizpůsobovat rostoucí konkurenci.…

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

25. 3. 2025 5 minut čtení

  • [Případová studie]

[Case Study] Jak jsme vyšperkovali digitál Majya.cz a ztrojnásobili jejich vánoční obrat

Co kupujete na Black Friday? Šperky. Co dáváte pod stromeček? Šperky. Toho jsme využili u klienta Majya.cz, specialisty na online prodej stříbrných šperků. Díky důmyslné kombinaci PPC kampaní, Meta reklam i optimalizace webu se nám loni povedlo skokově znásobit tržby oproti předvánočnímu období roku 2023.  …

David Lipka

David Lipka

6. 2. 2025 5 minut čtení

  • [PPC]
  • [Případová studie]

[Case study] Energii hráčům, boost kampaním: Růst tržeb Instinktu o 49 %

Společnost Instinkt, která vyrábí doplňky stravy pro hráče zaměřené na energii, regeneraci a zdraví, chtěla posílit svou online viditelnost a zefektivnit PPC kampaně. Naším cílem bylo přilákat nové zákazníky, zvýšit konverzní poměr a zároveň optimalizovat rozpočet v Google Ads a Skliku. Díky kombinaci precizní optimalizace, špičkových reklamních nástrojů a vlastní technologické podpory jsme nejen zvýšili tržby, ale i snížili náklady na reklamu.…