V roce 2024 se cílené reklamy, které nejen e-shopům přinášejí významné procento tržeb, dočkají významných změn. Cookies 3. stran končí, tradiční metody sběru dat o zákaznících, jejich zájmech a nákupech nebudou mít marketéři k dispozici. Na většinu firem v e-commerce mají nová pravidla dopad už teď. Jednou z nich je česká společnost Potten & Pannen – Staněk, které nedostatek dat vyřešila naše novinka:  DataPlus[1][1]
DataPlus vychází z technologie server-side tagging, které sbírá a zpracovává data o webové aktivitě přímo na serveru, nikoli v prohlížeči uživatele. Předávání dat tak probíhá ze serveru uživatele na námi zabezpečený server. To umožňuje přesnější a bezpečnější zpracování dat o konverzích návštěvníků webové stránky.

Cíl klienta: Lepší práce s daty

Spolupráci s klientem jsme spustili letos v květnu, kdy na jeho prodeje dopadaly ve velké míře drastické propady objemu dostupných webových dat. Rozdíl mezi množstvím dat z Google Analytics 4 a administrací z e-shopu byl až 70 %. Klient tak neměl dostatek informací ke správnému vyhodnocení kampaní a nové reklamy neměly z čeho brát svá publika. Prvotní cíl Potten & Pannen – Staněk byl jasný – lepší práce s daty, příprava na dopady konce cookie lišt a opětovné navýšení tržeb z online reklam, ideálně jejich násobení.

Po několika prvních schůzkách jsme věděli, že nasadíme DataPlus. Náš tým novinku vyvíjel a testoval několik měsíců jako řešení „datové krize”. DataPlus je pro klienta maximálně bezpečné a zajišťuje dostatek relevantních dat pro cílené reklamy.

Chci vědět více o DataPlus

Jako vždy, začali jsme auditem

Nevynechali jsme hloubkový audit reklamních systémů Potten & Pannen – Staněk a našli hned několik překážek pro efektivní kampaně – kvůli adblockerům a potížím s doměřováním uživatelů využívajících iOS nebylo možné stoprocentně vyhodnocovat kampaně ani vytvářet relevantní publika. Docházelo k situaci, kdy systémy nedostávaly dostatek informací o nákupech a návštěvnosti ani v době největších prodejních akcí a kampaně nefungovaly správně. U klienta jsme proto DataPlus postupně plně nasadili a rozběhli.

Jak DataPlus funguje?

Dříve jsme byli při analýze webových dat závislí na cookies 1. stran, přes které prohlížeče posílají data do měřících nástrojů. DataPlus se ale bez cookies 1. stran obejde. Funguje na principu komunikace přímo mezi servery. Data od uživatele prochází přes naši zabezpečenou aplikaci, kde provádíme značkování na straně serveru, abychom zjistili zákaznickou trasu. Poté data posíláme do klientova Google Analytics 4 a reklamních systémů (Google Ads, META apod.).

Okamžité výsledky DataPlus pro sběr dat i optimalizaci reklamních kampaní

První výsledky jsme po nasazení DataPlus viděli v podstatě ihned. Dokázali jsme získat mnohem více informací o zákaznících a Google Analytics 4 ukazovalo téměř 100% přesná data. Vysoký skok jsme zaznamenali v době Black Friday, kdy na e-shop přichází násobně více kupujících. DataPlus tak automaticky dodává nová data do rozběhlých kampaní v podstatě okamžitě, takže na zvýšenou nebo sníženou poptávku reagují mnohem lépe.

 

Nasazení byl první krok. Mnohem důležitější byl ale krok druhý – data následně správně využívat pro optimalizaci dalších reklam. Velké množství relevantních výsledků nám ukázalo, kde je prostor pro navýšení investic a alokování rozpočtu, navíc jsme měli obsáhlá publika potenciálních kupujících se skutečným zájmem o produkty Potten & Pannen – Staněk.

Chci DataPlus

Splnili jsme stanovený cíl

Zastavili jsme zbytečný úbytek dat o zákaznících a díky novým přesným měřením jsme optimalizovali reklamní kampaně, které dostaly mnohem více vstupů v podobě konverzí a naplněnosti publik.

Jak DataPlus pomáhá i dalším e-shopům?

DataPlus už nyní vede u našich klientů k navýšení v transakcích a tržbách o několik desítek procent bezprostředně po nasazení. Jak je vidět v tabulce níže, nárůst díky DataPlus jsme u jiného klienta zaznamenali téměř u každého zdroje, ze kterého zákazníci přišli na jeho web.

 

Transakce server: Transakce v Google Analytics 4 naměřené díky DataPlus; Transakce client: Transakce v Google Analytics naměřené bez DataPlus

Výhody DataPlus

 

Chybí i vám data a nechcete přicházet o zákazníky? Nebo se jen potřebujete na radikální změny v remarketingu připravit?

Využijte naše unikátní zabezpečené řešení a neztraťte tržby z online kampaní. Rádi s rozběhnutím DataPlus pomůžeme i vám. Ozvěte se!

Chci DataPlus

 

Štítky: cookies 3. stran DataPlus datová analytika

Jan Malatinský

Jan Malatinský [1]
[1] Senior Data Analyst

Datový analytik - hlavou v datech, srdcem ve sportu.

Související články

David Hlinka

David Hlinka

7. 11. 2022 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Konference]

Data Restart 2022: Novinky u Consent Rate, CRM nebo SGTM

Letošní ročník celodenní konference Data Restart byl zaměřen na datové modelování. Odnesli jsme si z něj spoustu novinek, pojďte si je s námi projít.…

Veronika Masná

Veronika Masná

29. 11. 2023 5 minut čtení

  • [HR]

O práci dataře: „Datová analytika mě nezastrašila.“

Datoví analytici už dávno nejsou introverti zavření doma v pracovně se zataženými žaluziemi. A naši dataři jsou toho příkladem. Proč ale mají svou práci rádi?…

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

25. 9. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [PPC]

Advisio App: klienti v hlavní roli

Advisio App usnadňuje práci nám, velkým přínosem je ale hlavně pro naše klienty. Jak konkrétně? To najdete uvnitř článku.…