Koho změny ovlivní? [1]
E-shopaře
Zisky z online propagace budou v ohrožení
Marketéry
Remarketing v klasické podobě skončí
Zákazníky
Produkty si nenajdou své kupující
Google Chrome postupně omezuje podporu cookies 3. stran. Kdy a za jakých podmínek k tomu dojde zatím není jasné. Dat o zákaznících však kvůli cookie lištám a adblockerům ubývá a s nimi i funkčnost reklamních kampaní. Proto je potřeba se připravit na nové strategie online marketingu.
Až 70 % obsahových kampaní, které e-shopy běžně spouští, jsou remarketingové (červené pole v grafu napravo). Proto, aby byly úspěšné, potřebují cookies 3. stran. To jednoduše znamená, že nejpoužívanější marketingové strategie, které přivádějí na váš e-shop většinu platících zákazníků, přestanou s ukončením cookies 3. stran fungovat.
S cookies 3. stran ztratí e-shop možnost propojit si uživatele s konkrétními informacemi o jeho zájmech nebo chování. To znamená, že remarketingové/retargetingové kampaně nebudou fungovat tak, jak jsou marketingoví specialisté zvyklí. Bez dat, které doteď sbírají cookies 3. stran, nebude možné cílit na relevantní publika. Nedostatek dat ovlivní také vyhodnocování kampaní a specialisté nebudou vědět, do jaké reklamy vložit rozpočet, aby co nejvíce vydělala. Proto je potřeba se připravit a přejít na nové marketingové strategie.
Poradíme vám, jaké kroky podniknout v marketingu, technickém nastavení reklamních systémů i právním zabezpečení a nepřijít o své tržby.
Sběr vlastních seznamů zákazníků se bez cookies 3. stran stane zásadním zdrojem důležitých dat o vašich zákaznících. Jejich e-mailové adresy můžete rozdělit do skupin uživatelů s podobným chováním. Například těch, kteří na vašem e-shopu pravidelně nakupují, nebo naopak u vás už delší dobu nenakoupili. To vám pomůže s precizním cílením na relevantní zákazníky.
Pracujte s originálními způsoby, jak od zákazníků získat e-mail se souhlasem k marketingovému využití. Na webu si vyhrajte s formulářem k přihlášení, musí být jednoduchý, přehledný a zároveň maximálně stručný. Při sběru kontaktů e-mailových adres je důležité využít synergii více marketingových kanálů. Tímto způsobem maximalizujeme dosah a efektivitu kampaní. V Advisio jsme dokonce vyvinuli nástroj, který usnadňuje práci s emailovou databází.
Propracovaná zákaznická péče a jedinečný produkt budou v éře bez cookies 3. stran klíčové pro úspěch. Investujte do uživatelsky přívětivých platforem, které nejen usnadní nákupní proces, ale také nabídnou vašim zákazníkům výjimečný zážitek. Zaměřte se na autenticitu a budujte dlouhodobé vztahy se zákazníky.
Využijte RFM segmentaci. Poskytne vám lepší přehled o vašich zákaznících a budete schopni si lépe naplánovat vaši marketingovou strategii a komunikaci. Dokážete zvýšit návratnost investic do reklamy, frekvenci opakujících se objednávek a průměrnou hodnotu objednávky a tím i vaše celkové zisky.
Neztrácejte klíčová data, tržby ani své zákazníky. DataPlus přináší nejnovější technologii server-side tagging, díky které změříte až 99 % svých dat a získáte informace o úspěšnosti jednotlivých reklamních kanálů. Rozhodujte se o našich marketingových aktivitách na základě kompletních dat.
Koukněte se na případovou studii našeho klienta Potten & Pannen. Známá značka kuchyňského vybavení přicházela kvůli omezením ze stran AdBlockerů a cookie lištám o data ve velkém, v Google Analytics 4 viděla jen 30 % dat. Po implementaci server-side tagging DataPlus měla firma 99 % dat o zákaznických konverzích v reklamních i analytických nástrojích a o 80 % více tržeb během Black Friday.
Evropská unie přijala nařízení Digital Markets Act [DMA]. To má naprosto zásadní vliv na podobu cílené online reklamy. Reguluje velké hráče na digitálním trhu, z pohledu online marketingu zejména Google, a přenáší na ně i na spoluodpovědnost za sběr souhlasů se zpracováním osobních údajů v souladu s GDPR. Podmínky musí splňovat každý e-shop využívající jejich služby.
Celý e-commerce svět se připravuje na konec cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. Google teď ale přišel s docela nečekanou zprávou. Přehodnocuje plán na ukončení podpory těchto cookies a vyvíjí alternativní řešení. Rozhodnuto ale není nic, debaty a schvalování nejen s regulačními orgány Google teprve čekají. …
Přichází čas tvorby nových strategií pro remarketing. Evropská unie, jak už má ve zvyku, zapracovala na ochraně dat, pro e-shopy to znamená zvýšenou starost o zákazníky. Jak sbírat nové kontakty do databáze a legálně je používat? Co změnilo nařízení DMA? Za co nesete odpovědnost vy a za co giganti digitálního trhu?…
V posledních několika letech už není slovo „cookies” velkou neznámou snad pro nikoho. Cookie lišty se nás dennodenně ptají, jestli chceme cookie ve svém prohlížeči povolit, nebo ne. Co to ale přesně znamená, co jsou cookies 3. stran a co obsahují a proč by měly zajímat hlavně e-shopy?…
[1] Chci [A] řešení
Zavolejte +420 731 103 817 Po-Pá 8-17 hodin
Napište info@advisio.cz Odpovíme do 24 hodin
Jsme držiteli ocenění Agentura roku 2024 v soutěži Heureka Shop roku. Naši klienti si odnesli celkem 11 cen. Chcete taky patřit k nejlepším? Přidejte se mezi naše klienty.
Jsme držiteli ocenění Agentura roku 2023 v soutěži Heureka Shop roku. Naši klienti si odnesli celkem 11 cen. Chcete taky patřit k nejlepším? Přidejte se mezi naše klienty.
[3]
Patříme mezi 3 % agentur v ČR, které podle společnosti Google splňují ta nejpřísnější kritéria kvality poskytovaných služeb v oblasti placené reklamy na internetu.
[4]
Jsme Meta Business Partner. Máme tak přístup k široké škále výhod, které pomohou vašim reklamním účtům.
[5]
Jsme držiteli Certifikace Sklik, která garantuje maximální odbornost při správě PPC kampaní v reklamním systému Sklik.
[6]
Jsme partnery Microsoft Advertising, což nám dává přístup k odborné podpoře, tréninkům a zdrojům, které mohou pomoci v optimalizaci kampaní a zlepšení výsledků.
[7]
Jsme Mergado zlatým certifikovaným partnerem. Získaný certifikát je známkou kvality a potvrzením zkušeností, které v práci s Mergadem máme.
[8]
Pečeť Heureka Partner nám dává přednostní přístup k novinkám, úpravám a připravovaným změnám na Heurece a potvrzuje kvalitu poskytovaných služeb při správě klientských účtů.
[9]
Jsme Certifikovaným partnerem Bidding Foxu. Pokud potřebujete pomoci s autobiddingem nebo správou, nastavením a optimalizací inzerce na Heurece a Zboží, obraťte se na nás.
[10]
Jsme certifikovaní partneři CSS programu, který vám umožní inzerovat vaše produkty na Googlu až o 20 % levněji.
[11]
Marketing Miner je SEO nástroj, který nám pomáhá s analýzou klíčových slov, SEO auditem, link buildingem a analýzou konkurence.
[12]
Upgates patří mezi nejpopulárnější e-shopové platformy v Česku a na Slovensku. Boduje především v oblasti designu, zahraniční expanze a nevídané míry přizpůsobení, které se blíží e-shopům na míru.
Společnost Advisio marketing s.r.o., jako správce osobních údajů, zpracovává na těchto webových stránkách cookies.
[1] Nechte nám svůj e-mail a buďte vždy v obraze.