V Česku má virová pandemie vliv na digitální marketing, a to včetně zbožových srovnávačů. Lidé se totiž vyhýbají obchodním centrům, dávají přednost online nákupům a srovnávají ceny produktů. Přečtěte si, na co si dát pozor, aby byl vliv aktuální situace na váš business co nejmenší.

Udržte si status Ověřeno zákazníky

Zákazníci se přesunuli k on-line nakupování, proto si dejte pozor, abyste zamezili doručení dotazníku do SPAMu. Vyřešíte to jednoduše nastavením SPF záznamů.

Udělejte maximum pro to, abyste nepřišli o odznak Ověřeno zákazníky. Jak jistě víte, tento odznak ovlivňují také recenze. Čím více negativních recenzí, tím dříve o odznak přijdete. V aktuální situaci můžete dostávat negativní recenze především kvůli zrušeným objednávkám z důvodu nízkých zásob nebo nedodání produktů ze strany dodavatele.

Zamyslete se nad tím, které produkty je nyní vhodné mít na zbožových srovnávačích a které tam nemít. Obecně nyní doporučujeme nezobrazovat rychloobrátkové zboží, jako jsou dezinfekce, roušky nebo rukavice. Toto zboží se vyprodá téměř okamžitě. Vám přijdou objednávky, které přijmete, a následně zjistíte, že nemáte dostatek zásob a jste nuceni objednávku zrušit. Zákazník si tuto zkušenost nenechá pouze pro sebe a napíše ji veřejně do komentáře. Právě tyto komentáře vás mohou připravit o odznak Ověřeno zákazníky.

Nastavte větší ceny za proklik na TOP produkty

Soustřeďte se na produkty, které máte skladem a jsou pro vás důležité. Podpořte je zvýšením CPC a dostaňte se do TOP 4. Můžete k tomu využít buď Mergado nebo ceny za proklik nastavit přímo v administraci zbožových srovnávačů.

Pracujte s recenzemi

Odepisujte aktivně na veškeré recenze, buďte v kontaktu se svými zákazníky. Zpětná vazba je pro vás v tomto období velmi důležitá.

Dejte zákazníkům důvod nakoupit u vás

Mnoho zákazníků začalo v tomto období nakupovat online. Využijte této změny nákupního chování a podpořte váš e‑shop ve zbožových srovnávačích dopravou zdarma, nebo snížením ceny dopravy oproti konkurenci.

Další možností, jak váš e‑shop konkurenčně vynikne, jsou dárky zdarma. Zviditelníte tak vaši nabídku.

Zkontrolujte správné zařazení produktů do kategorií

Víc než kdy jindy je důležité, abyste měli ve zbožových srovnávačích ty nejvyhledávanější produkty vhodně zařazeny do jednotlivých kategorií. Ujistěte se proto, že tomu tak je, a zaměřte se také na jejich spárovanost.

Odstraňte neaktivní výdejní místa ve Zboží.cz

Pokud jste byli nuceni uzavřít vaši kamennou prodejnu i jako výdejní místo, odstraňte jej z administrace Zboží.cz.

Provozovna -> Správa provozovny -> Doprava a výdejní místa -> U pobočky klikněte na upravit -> odškrtněte neaktivní pobočky a nezapomeňte uložit změny.

Sledujte aktuální změny podmínek ve zbožových srovnávačích

V tomto období se denně mění podmínky inzerce ve zbožových srovnávačích, zůstaňte v obraze a sledujte blogy jednotlivých srovnávačů: HeurekaSeznam.cz, ať vám neunikne žádná podstatná novinka.

Sledovat můžete také blog Mergado, který vám poskytne další aktuální informace.

Pár slov na závěr

Hlídáte výše zmíněné prvky zbožových srovnávačů vždy? Pak se na ně tentokrát zaměřte ještě důsledněji. Ocení to nejen vaši zákazníci, ale také vy.

Štítky: covid19 heuréka koronavirus marketing mergado pandemie zbožáky zbozi.cz zbožové srovnávače

Jan Březovský

Jan Březovský [1]
[1] PPC Specialist

Sleduju PPC trendy, ladím vaše kampaně a chystám se proplout Karibik na výletní lodi.

Související články

Lucie Tabarová

Lucie Tabarová

23. 3. 2020 5 minut čtení

  • [Aktuality]

Praktické nástroje pro práci z domu

Práce z domova je pro mnoho lidí noční můrou. Boj s produktivitou, izolace, nikdy nekončící práce, složitá domluva i předávání úkolů. Home office si žádá disciplínu a není pro…

Lucie Tabarová

Lucie Tabarová

17. 3. 2020 6 minut čtení

  • [Aktuality]

Jak koronavirus ovlivňuje svět e-commerce

Kupní síla se kvůli pandemii vychýlila z normálu a ovlivnila v mnoha segmentech nejen návštěvnost a tržby, ale i chod celých firem. Někteří nestíhají, jiní naopak nemají do čeho píchnout…