Téměř před půlrokem Seznam ukončil produktové kampaně v Skliku a ty plně nahradily Seznam Nákupy. Pokud tedy něco hledáte na Seznamu, spouští se vám inzerce výhradně ze Zboží.cz.

Mnoho e-shopů má tuto oblast nesprávně řešenou, nebo ji nemá nastavenou vůbec. Zbytečně tak přicházejí o vizibilitu jejich produktů. Jak tomu předcházet?

Obsah

Vyvarujte se chyb v nastavení na Zboží.cz

Nejčastější chybou je ponechání všeho v původním stavu. E-shop má tím pádem nastavené ceny za proklik v administraci Zboží.cz, a to v původních hladinách kolem 3-7 Kč za proklik. Toto nastavení postačuje pro inzerci na samotném Zboží.cz, pokud ale chce být e-shop vidět také ve vyhledávání na Seznamu, je třeba přistupovat k nastavení CPC [ceny za proklik] jako kdysi u produktových inzerátů. Zde se pohybovaly ceny o dost výše v rozmezí 6-30 Kč za proklik [podle sortimentu].

Jak správně nastavit bidding

Správného biddingu můžete docílit třemi způsoby:

1. Navyšte ceny pro vyhledávání na Seznam.cz

Ponechte původní nastavení [například podle cenových hladin], ale upravte nastavení v sekci „Úprava max. CPC” v administraci Zboží.cz a navyšte ceny pro vyhledávání na Seznam.cz procentuálně pro jednotlivá zařízení.

2. Přepněte nastavení biddingu na XML feed

Nastavení biddingu přepněte na XML feed a v něm nastavte původní nižší cenu za proklik v elementu MAX_CPC [maximální cena za proklik v detailu produktu na Zboží.cz] a vyšší cenu MAX_CPC_SEARCH [maximální cena za proklik v nabídkách Zboží.cz a také ve vyhledávání na Seznamu].

3. Přepněte nastavení biddingu na administraci Skliku

Nastavení biddingu přepněte na administraci Skliku, vytvořte produktové skupiny s CPC, které slouží jako maximální cena za proklik v detailu produktu na Zboží.cz a přidejte multiplikátory v nastavení kampaně.

Jak na oddělené statistiky v GA [pro Zboží a Seznam]?

Chcete vidět v Google Analytics oddělené statistiky pro Zboží a pro produktovou inzerci na Seznamu? Upravte ještě UTM parametry.

Když máte nastaven bidding na administraci Seznamu, stačí si UTM parametry upravit takto:

[Áčkový tip]: Nezapomeňte zachovat název původního zdroje pro Seznam [někdo má historicky přepsaný název zdroje na Sklik]. Když jej změníte nyní na Seznam, ztratíte kontinuitu dat v Google Analytics.

Pokud máte nastavený bidding přes feed, nebo administraci Zboží.cz, nastavte UTM parametry přímo do URL adresy v XML feedu. Nejjednodušší způsob je prostřednictvím Mergado. Tam stačí vytvořit pravidlo pro přepsání URL [například tímto způsobem]:

Výsledná URL adresa pak vypadá třeba takto:
www.mujweb.cz/produkt.html?utm_source=zbozi.cz&utm_medium=product&utm_campaign={network}&utm_content={bidtype}&utm_term={adtitle}

V Google Analytics výsledky uvidíte odděleně, když jako sekundární dimenzi zvolíte kampaň.

Zatím ještě není možné naimportovat do Google Analytics náklady podle typu kampaně. V API Seznamu se tato funkce teprve chystá, ale měla by být dostupná během Q1/2023.

Závěr

Seznam Nákupy usnadňují správu produktových kampaní. Potřebujete s jejich nastavením pomoci? Obraťte se na naše [áčkové] kolegy, rádi vám poradí.

Štítky: Bidding Seznam Nákupy sklik zbozi.cz

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová [1]
[1] Strategic PPC Partner

Seniorní PPC specialista se zálibou v moderních technologiích a cestování.