I letošní ročník byl plný novinek. Nejčastěji se týkaly umělé inteligence, ale i běžných SEO témat, jako je budoucnost vyhledávačů, linkbuildingu nebo organicu. Vše jsme pro vás sepsali — ohlédněte se za SEO Restartem, jako byste tam byli s námi.

Díky SEO Restartu jsme získali odstup, takový osobní restart. Snadno se tak vrátíte zpět k základům a vše, co děláte, zrevidujete. A zjistíte, zda to má a bude mít smysl i v budoucnu.

Predikce začala tvrdě

Vizionářská přednáška Jana Tichého, který se nebojí říznout do živého a věští ze své „křišťálové koule“, byla velmi dobrým otvírákem. Bez servítek predikuje budoucí vývoj SEO a copywritingu, na který se už teď musí všichni připravit.

Organic, či reklama. To je oč tu běží.

Organic v budoucnu přinese nižší traffic a nastane ještě větší odklon od organického vyhledávání, ale to je jen pokračování už nastoleného monetizačního trendu Googlu. Když se podíváte, kolik prostoru ve výsledcích vyhledávání zabírá placená reklama nyní a kolik zabírala před 5 lety, je jasné, kam to směřuje.

Vyhledávače jako odpovídače?

Odpovědi na většinu otázek, které uživatelé zadávají do vyhledávačů, dostanou naservírované rovnou v indexu, aniž by museli přecházet někam na web. V budoucnu tento trend ještě zesílí, ale nikdy se z vyhledávačů nestanou 100% odpovídače — tím by šly samy proti sobě. Otázkou zůstává, jak k tomu budou přistupovat. Budou relevantní odpovědi zpoplatněny?

AI negativně ovlivňuje hodnocení webů

Vyhledávače se budou muset popasovat také se lživým a chybným obsahem, který AI generuje. Internet zavalí umělé texty se spoustou nepravd a bludů a na vyhledávačích bude, aby rozlišily správné informace a vyzdvihly autoritativní weby.

Zacházejte s AI texty opatrně

Vojta Fiala ve své přednášce otevřel téma textů tvořených AI. Ty budou v následujících měsících ze SEO hlediska fungovat dobře. Má to však své ale. Když si teď v záchvatu nadšení z nových technologií bez rozmyslu zaplníte web texty z dílny ChatGPT a jiných jazykových modelů, v příštích letech zmizíte z indexu nebo se minimálně propadnete. Pozor! Napravování takových škod bude drahé a hlavně zdlouhavé.

Jaký obsah v budoucnu obstojí?

Aktuální. Unikátní. Autentický. Takový měl být vždycky, ale SEO praktiky, které fungovaly a stále fungují, nás častokrát svedly z cesty. Úspěšné texty budou muset překračovat rámec běžných vědomostí a nabídnout vždy něco navíc.

Umělá inteligence práci lidem nevezme

Práce SEO konzultantů ani copywriterů nezanikne, ale razantně se promění. Proto je teď víc než kdy jindy nutné sledovat nové trendy, možnosti a nástroje a naučit se s nimi pracovat.

Jaké AI nástroje vlastně používat?

AI nástroje, které stojí za to, a jejich praktickou ukázku předvedl ve své prezentaci jeden z nejzajímavějších řečníků letošního SEO Restartu Pavel Ungr.

Jak rozeznat AI od copywritera?

Pro pomoc s rozeznáním automaticky generovaného textu a textu psaného běžným uživatelem nebo copywriterem je vhodné použít AI Text Classifier přímo od open.ai. Pokud chcete ověřit, že text není plagiát nebo není napsaný AI, pomůžete si s Originality.ai.

AI pomůže s reklamními bannery

Tvorba reklamního banneru nebo firemního loga může být náročná, i pro tuto kreativu můžete využít AI. Umělá inteligence podle zadaných brandových barev nebo obrázků vygeneruje už zmíněný reklamní banner či samotné logo. Pavel Ungr doporučuje Midjourney, Stable Diffusion nebo tvůrce obrázků od Microsoft Bingu.

Je Microsoft Edge opravdu „boží”?

Pavel zmínil také prohlížeč Microsoft Edge, který tituloval jako „boží”. Proč? Je totiž možné do něj přímo integrovat AI. Využijete ji například při docela snadné kontrole relevantních klíčových slov určité stránky. Najedete na ni, najdete keywords, která by měla obsahovat, a zároveň zkontrolujete ta stávající. To zatím jiný nástroj neumí, protože nemá svoje crawlery, které by mohly web projít.

Linkbuilding: má ještě cenu?

Poslední prezentace se věnovaly tématu linkbuilding, jak v něm pokračovat a jestli má ještě význam. Názory na to, jak k linkbuildingu přistupovat se poměrně lišily.

Na co se [ne]zaměřit?

Co z prezentací jednoznačně vyplynulo? Pokud hledáte hodnotný web pro zpětný odkaz, nestačí se dívat pouze na hodnotu DR v Ahrefs. Může se totiž stát, že narazíte na spam web nebo farmu na odkazy, a to rozhodně nechcete. Podstatné je, na kolik klíčových slov se daná doména rankuje a kolik URL adres má v indexu. To vše si zkontrolujte přes operátor „site:”.

Má tedy smysl v linkbuildingu pokračovat? Určitě má. Jen by se k němu mělo přistupovat trochu jinak: nehledat odkazy pro pozvednutí síly domény, ale hledat takové odkazy, které přinesou návštěvnost.

Za[SE O] rok později

AI neustále míchá kartami, a to nejen v SEO. Může být skvělým pomocníkem, ale je třeba naučit se s ní pracovat a informace ověřovat. Těšíme se na další novinky, které přinese další ročník SEO Restartu. Potřebujete teď poradit v rámci SEO? Obraťte se na náš tým specialistů, kteří vám rádi pomůžou.

Zdroj úvodní fotografie: Taste.cz

Štítky: AI Linkbuilding SEO seo restart

Lucie Tabarová

Lucie Tabarová [1]
[1] Copy Supervisor

Copywriterka s cestovatelskou závislostí a zálibou v adrenalinových sportech.

Související články

Jak a kdy stanovit SEO strategii
Nikola Zajíčková

Nikola Zajíčková

13. 8. 2020 5 minut čtení

  • [SEO]

Jak a kdy stanovit SEO strategii

Optimalizace webu pro vyhledávače je důležitá ve všech fázích života webu od prvopočátečního návrhu přes běžné fungování až po přechod na nové řešení, ale nejdůležitější…

Nikola Zajíčková

Nikola Zajíčková

28. 3. 2023 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [SEO]

Proč si nechat zpracovat SEO audit?

SEO audit vám pomůže identifikovat nejen chyby a nedostatky vašich webových stránek, ale může také pomoci porovnat váš web s konkurencí a identifikovat oblasti, ve kterých byste se mohli zlepšit. Tím získáte konkurenční výhodu a zvýšíte svou šanci na úspěch.…

Článek Budujte zpětné odkazy efektivně
Nikola Zajíčková

Nikola Zajíčková

21. 4. 2020 6 minut čtení

  • [Aktuality]

Budujte zpětné odkazy efektivně

Snahou každé značky je zvyšovat povědomí o ní, budovat kvalitní a funkční web a být ve vyhledávání na vysokých pozicích. Jak toho dosáhnout? Začněte pracovat na kvalitních zpětných odkazech.…