Jaké je to hledat talenty do dynamického světa online marketingu a co musí mít uchazeč, aby uspěl v náborovém procesu do špičkové digitální agentury? O své zkušenosti, tipy a úsměvné momenty z pohovorů se podělila naše áčková HR specialistka Majka, která v oboru působí už přes 15 let.

Ahoj Majko, děkuji, že sis na rozhovor udělala čas 🙂. Začneme zlehka, ale trochu obecně, protože by mě a jistě i čtenáře zajímalo, jak dlouho se pohybuješ v náboru?

No od Kuvajtu napadení 😃… už je to víc než 15 let. V HR jsem začínala ještě v době, kdy byla mnohem větší nezaměstnanost, životopisy chodily i poštou a na některé pohovory se doslova stály fronty. Ale ty časy jsou už dávno pryč.

 

A jak se ti vlastně „hirují” markeťáci? Řekla bys, že je to v něčem lepší, nebo naopak horší?

Nábor každé pozice je úplně jiný. U marketingových pozic můžu říct, že jsou často kreativnější, už jen zpracováním životopisů. Očekávají v práci větší flexibilitu, často pracují na více projektech najednou a preferují možnost pracovat z domova. To je něco, co by před pár lety bylo spíš výjimkou – tehdy se chodilo do kanceláře od 8 do 4 a tím to končilo. Tato změna přístupu ale hodně souvisí s tím, že většina kandidátů na marketingové pozice jsou z generace Z a mladší. Mají jiné priority a jiný pohled na pracovní prostředí i styl práce.

 

Online marketing samotný je mladý obor, je to při náboru cítit?

Jo, hodně. Je to obor, kde se pořád něco mění. Hledáme lidi, co dokážou udržet krok s rychlostí tohoto oboru. A to se pozná hned – buď má člověk ten „drive“, nebo ne.

 

Čím to je, že ať už obecně v oboru, nebo přímo v Advisio, je hledání nových markeťáků stále aktuální?

To je jednoduché – tenhle obor nikdy nespí. Firmy si stále více uvědomují, jak důležité je být vidět v online prostředí. Digitální marketing se stává klíčovou součástí jejich strategií. Díky tomu nám roste počet klientů, a tím pádem rosteme i my. Pořád hledáme lidi, co s námi chtějí tvořit něco, co má smysl. A upřímně… někdy je to trochu i boj o talenty – všichni chtějí ty nejlepší.

 

Chci vidět volné pozice

 

Co to tedy pro tebe jako pro HR Specialistku znamená? Dej prosím čtenářům trochu nahlédnout za oponu a prozraď, co jsou tvé hlavní činnosti spojené s náborem.

Je to hodně o hledání toho správného mixu – kombinace talentu, osobnosti a potenciálu. Čtu životopisy, vedu pohovory, někdy ladíme, jak bude práce vypadat. Taky občas dělám „lovce pokladů“ na LinkedInu. A samozřejmě hodně komunikuju s vedoucími týmu, abych věděla, koho do týmu opravdu potřebují.

 

Jaké role pak obsazuješ nejčastěji?

Hodně hledáme PPC Specialisty, protože jsme primárně výkonnostní marketingová agentura. Ale kromě toho taky specialisty na sociální sítě, analytiky, sem tam copywritera. A když najdeme někoho, kdo má ten správný elán a chce růst, tak někdy vytvoříme pozici přímo na míru.

Z inzerovaných pozic, ale i z pracovního trhu se dá vyčíst, že v onlinu je prostor pro juniory nebo úplné začátečníky. To ale za mě neznamená, že takovou práci může dělat každý. Co je tedy „to něco”, co dělá z uchazeče opravdu zajímavého kandidáta?

Začneme jednoduše – první plusové body dostane, když na pohovor opravdu přijde (nebo se připojí), a když nemůže, dá nám vědět. Dneska už to bohužel není úplně standard… takže když se alespoň objevíte, máte první krok za sebou! 😄 Ale vážně – kromě toho, že má uchazeč zájem o pozici, oceňuju, když má jasnou motivaci, vědomosti i ochotu učit se. Junior nemusí mít praxi, ale měl by mít chuť něco vyzkoušet – třeba udělat malou kampaň pro kamarádovu kavárnu, založit svůj vlastní projekt nebo si projít aspoň základní online kurz. Důležité je, aby věděl, o čem je řeč. Když někdo řekne: „Sice jsem junior, ale vím, jak funguje Google Ads,” tak to je něco, co mě hned zaujme. A samozřejmě – hledáme lidi, kteří mají otevřenou hlavu, jsou spolehliví a do týmu přinesou pozitivní energii.

 

Čím si to naopak nadějný kandidát může pokazit? Máš nějaké perličky z výběrek nebo přímo z pohovorů?

Úplně nejčastějším způsobem, jak si to „pokazit”, je přijít nepřipravený. Když uchazeč nemá ani základní přehled o tom, co děláme, nebo si ani nezkusí zjistit něco o pozici, na kterou se hlásí, tak je to vážně problém. Třeba když mi někdo s vážnou tváří řekne, že PPC je „Powerpoint kampaň“, je to „takové to, že se platí, až se na to klikne” nebo že se pracuje s „Google AIDS“ – to už je za hranou, i když se pak snažím nesmát.

Jasně, nemůžeme čekat, že každý bude odborník, ale aspoň základní snaha ukázat zájem o obor je prostě nutná. Když si někdo myslí, že ho naučíme úplně všechno od nuly, aniž by sám projevil nějakou snahu, tak je to konečná.

 

A co bys poradila těm, kteří o pozici v marketingu uvažují, ale stále ještě váhají?

Vzdělávejte se a zjišťujte si informace. Dnes je k dispozici tolik kvalitních zdrojů zdarma – od YouTube tutoriálů přes online kurzy až po odborné články. Stačí tomu věnovat čas a energii. Marketing je dynamický obor, který se mění doslova každým dnem, takže bez neustálé chuti učit se něco nového to nepůjde.

Pokud vás marketing láká, začněte tím, že si osvojíte základy – například jak fungují PPC kampaně, co je SEO nebo jak plánovat obsah na sociální sítě. A hlavně, zkoušejte si věci v praxi, i kdyby to mělo být jen na vlastním projektu.

Až budete mít chuť posunout se dál, určitě se nám ozvěte. Rádi vám ukážeme, jak tyhle znalosti přetavit do výsledků, které mají skutečný smysl, a zároveň vám umožní pracovat na zajímavých projektech pro velké značky.

Moc ti děkuji, že sis na mě udělala čas, dala nám nahlédnout za oponu HR, tipy na zvýšení úspěšnosti a někomu snad i odvahu k tomu, pustit se do vod marketingu. Přeju spoustu top uchazečů 🙂.

Taky děkuji, bylo fajn si trochu zavzpomínat.

 

Chcete se poznat s Majkou a stát se součástí našeho týmu? Mrkněte na naše volné poziceozvěte se nám

 

Chci vidět volné pozice

 

Štítky: HR nábor rozhovor

Veronika Masná

Veronika Masná [1]
[1] PPC Specialist

PPC specialistka, pejskařka, knihomolka a hráčka se zálibou ve fantaskních světech.

Související články

Lucie Marková

Lucie Marková

25. 3. 2022 5 minut čtení

  • [E-commerce]
  • [HR]
  • [Ze života agentury]

„Nováček by se měl učit od svých kolegů”, říká vedoucí obchodu Antonín Rybnikář

Jako obchodní zástupce pro rádio pracoval více jak 10 let. Když mu obor přestával dávat smysl, rozhodl se pro online. Dnes vede v Advisiu svůj [áčkový] tým obchodníků. To je Antonín Rybnikář. Rozhovor o obchodu i o tom, že změnit obor v práci, ve které jste jednička, lze kdykoliv. …

Veronika Masná

Veronika Masná

10. 1. 2024 5 minut čtení

  • [HR]

O práci PPC specialisty: „Vždy se snažím být maximální oporou.“

Každý chce mít velké tržby, ale samo se to nezařídí. Proto přichází řada na PPC reklamu a PPC specialisty. Co jejich práce obnáší?…