Do roku 2020 vstoupilo [Advisio] s novou firemní identitou. Co si od rebrandingu firma slibuje a jaké jsou plány do budoucna, nám v rozhovoru prozradil Radim Vašíček, CEO [Advisio].

1. Jaký byl rok 2019 pro [Advisio]? Naposledy jsme se bavili o tom, že rok 2018 byl ve znamení růstu. Pokračoval tento trend i v roce 2019?

Ano. Obratově jsme vyrostli meziročně o více než 20 %. Celkově se pak rozšířil i tým. Například performance tým měl v lednu 2019 10 konzultantů a aktuálně jich máme 16. Obecně tedy růst byl a věřím, že v něm budeme pokračovat i v tomto roce.

2. Co tedy přinese rok 2020? Máte nějaké plány nebo vize?

Věřím, že i letos obhájíme „titul“ klíčové agentury Google, což je pro nás a především pro naše klienty velký benefit, jelikož máme přístupy k beta testům a užší spolupráci s Googlem.

Určitě budeme dále pracovat na zákaznické péči a celkově ji vylepšovat. Už nyní máme 3 account managery a rádi bychom se dostali na 4. Zároveň budeme posilovat i ostatní týmy, ať už jsou to kreativci, SEO či PPC. Kapitola sama o sobě je obchod, do něhož bychom také rádi přibrali pár nových tváří.

Navážeme i na sérii školení pro veřejnost, která probíhala minulý rok a měla velmi pozitivní ohlasy. Letos jich chceme udělat ještě více.

No a v neposlední řadě jsme právě ve fázi rebrandingu. Máme novou firemní identitu. Spustili jsme nový web a dolaďujeme interní procesy.

3. Zastavme se u toho rebrandingu, který zmiňuješ. Co vás k němu vedlo a kdy vůbec nastala chvíle, kdy jste si řekli, že tohle [Advisio] potřebuje?

Impulsem byla chuť odlišit se. Pro potenciálního klienta jsou všechny agentury tak trochu stejné. Chtěli jsme, aby bylo [Advisio] dospělejší a sebevědomější. Aby mělo jednotnou komunikační linku a vizuální styl.

Máme hodně silnou performance část týmu, takže nás ostatní vnímají hlavně jako PPCčkovou agenturu, ale to už dávno není pravda. Děláme komplexní digitál, což také chceme mnohem více komunikovat.

Abychom dokázali klientovi pomoct, tak to není jen o tom nastavit PPC, ale je nutné řešit digitální marketing komplexně. To je další věc, které se bude rebranding týkat – jiné nastavení, respektive jiná komunikace služeb.

4. Čeho všeho se rebranding dotkl?

V zásadě vlastně všeho. Měníme vizuální styl i procesy uvnitř firmy. A mění se i to, jak jako firma komunikujeme navenek.

Chceme podtrhovat důležitost řešení digitálu jako celku. V marketingu vše souvisí se vším. Pokud šlapu jen do výkonnostních kanálů, tak mě bohužel dříve nebo později dožene to, že jsem nepracoval se sociálními sítěmi, SEO či e‑mail marketingem. Mantra většiny e‑shopařů je PNO, ale o tom to není. E-commerce trh se mění, vstupují do něj velcí hráči ze zahraničí a penězi s nimi bojovat nejde.

5. Rebranding jste s někým konzultovali, nebo jste se do něho pustili svépomocí?

Oslovili jsme profíka. Sami bychom si na to netroufli. Potřebovali jsme pohled někoho zvenčí, kdo už toto absolvoval vícekrát. Dlouhodobě bereme jako největší ikonu v tomto odvětví Karla Novotného, takže první volba padla na něj.

Po prvním sezení s Karlem, které jsme absolvovali jen my s Jirkou[1][1]
Jiří Komár, spolumajitel.
, následovala série workshopů s celým týmem. Na základě těchto workshopů přišel Karel s konceptem celého brandu. Pomohl nám určit archetyp značky, od kterého se pak vše odvíjelo.

6. A co vám setkání s Karlem Novotným dala?

Nový pohled na celou značku. Řekl bych, že díky tomu naše značka jakoby dospěla. Název Advisio jsme s Jirkou vymysleli sami a původně to bylo bráno jako spojení slova Ad [reklama] a Vision [vize]. Nicméně nějak více jsme s tímto nepracovali, byl to jen název. Karel v názvu našel ještě něco, co jsme tam nikdo neviděli. Našel tam toho našeho archetypálního Mudrce neboli rádce. [Advisio] vnímal totiž jako spojení slov Advisor [rádce] a Vision [vize], takže název byl vlastně odjakživa hluboko zakořeněný v DNA značky. Jen jsme to neviděli.

Nicméně nyní víme, že je potřeba se značkou pracovat. Abychom o sobě mohli tvrdit, že jsme rádci, tak se tak všichni musíme chovat. Není to jen o tom změnit vizuální styl.

Musím ale říct, že nám tento archetyp opravdu pasuje, protože na rádcovství a osobním přístupu si zakládáme od začátku. Radíme, jak na digitální marketing, a pomáháme naplňovat klientovy podnikatelské vize. Nikdy jsme nebyli jen ti, co dodali například PPC a zbytek je nezajímal. Snažíme se klienta rozvíjet a pomáhat mu ve všech oblastech digitálu. Jsme jeho digitální rádci.

7. Co si od „nového“ [Advisio] slibujete vy a co mohou očekávat vaši klienti?

Nechci tady psát, že „nové“ [Advisio] bude v něčem jiné. Samozřejmě vizuálním stylem a interními procesy bude jiné. Nicméně stále pro nás bude na prvním místě klient a jeho spokojenost s našimi službami. Pořád budeme rádci, kteří pomáhají klientům plnit jejich vize.

Rebranding nám má především pomoct odlišit se od konkurence a zároveň dát značce nějakou jednotnou linku, které se budeme držet. Všichni musí vědět, že [Advisio] je kmen rádců. ☺

Štítky: advisio advisors agency digital marketing digitální marketing nová identita nový vizual Ostrava rádci rebranding

Radim Vašíček

Radim Vašíček [1]
[1] CEO

Majitel, jednatel, finanční ředitel, rybář, fanoušek MMA a amatérský boxer.

Související články

Adéla Langerová

Adéla Langerová

3. 3. 2020 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Ze života agentury]

Jsme Advisio, jak ho znáte, i když zrovna měníme styl

Už 13 let pomáháme firmám prosadit se online a téměř od začátku k marketingu přistupujeme komplexně. Komplexní ale nebyla firemní identita ani komunikace naší značky navenek. Proto…