Nasdílet přístupy do Google Analytics patří k základním úkonům, které by měl ovládat každý majitel webu nebo e‑shopu. Často tento postup vysvětlujeme skrze telefon nebo Skype, a proto jsme se rozhodli napsat podrobný návod, jak na to.

POZOR! Jelikož se rozhraní Google Analytics často mění, je možné, že za nějaký čas bude vypadat trochu jinak než dnes. Kdyby se tak stalo, neváhejte nám napsat na e‑mail ppc@advisio.cz. Návod obratem aktualizujeme.

Pár tipů než začnete sdílet přístupy

  • Nikdy je nesdílejte tomu, koho neznáte. Můžete přijít o citlivá firemní data, v horším případě o celý účet.
  • Dejte je jen lidem, kteří s účtem momentálně pracují. Často se setkáváme s účty, do kterých mohou stále přistupovat uživatelé, kteří již pro klienta tuto práci nedělají. Nikdy nevíte, kdo během času přešel ke konkurenci.
  • Přístup poskytněte lidem, kteří se starají o internetový marketing , SEO, PPC, sociální sítě apod. Může to být váš zaměstnanec, externí agentura či konzultant. Pokud by od vás kdokoliv z nich nechtěl přístup do GA, zpozorněte. Žádní dobří konzultanti, nebo agentury nemohou pracovat bez těchto dat.

Návod jak sdílet přístupy do Google Analytics

Protože se stále setkáváme s klienty, kteří s GA díky pracovní vytíženosti nepracují, začneme pěkně od začátku.

Přihlášení do služby

Na adrese Google Marketing Platform přejeďte myší na odkaz „For small Businesses“ (vlevo nahoře).

Přihlášení do Google Analytics

Poté klikněte na možnost „Analytics“.

Další krok k úspěšnému přihlášení

Po tomto kroku vám Google nabídne možnost přihlášení (Sign in to Analytics) případně registrace.

Poslední krok k přihlášení

Otevře se vám přihlašovací stránka, ve které vyplňte váš e‑mail a heslo pro přístup do služby Google Analytics. V případě, že používáte jinou službu od Googlu, budete vpuštěni do prostředí GA bez nutnosti se přihlásit. Vždy si zkontrolujte, pod kterým účtem jste přihlášeni, abyste na daný účet měli vytvořené GA.

Jakmile se úspěšně přihlásíte, klikněte v levém dolním rohu na ikonku „Správce“.

Ikona Správce

Základní členění služby Google Analytics

Nyní jste se dostali na základní rozcestník. Kromě správy uživatelů zde najdete mnoho dalších důležitých nastavení.

Základní rozcestník Google Analytics

Na obrázku výše lze vidět tři sloupce. Každý z nich reprezentuje nastavení pro určitou část GA. Jsou zde tři možnosti pro správu uživatelů. Chceme-li někomu přiřadit práva, měli bychom vědět, jakou část účtu bude potřebovat.

  1. Účet – Ten je v hierarchii nejvýše. Každému však může náležet více služeb. Uživatelé, kteří mají více účtů, se mohou pomocí rolety mezi nimi přepínat. Běžný uživatel má většinou jeden, ve kterém je jedna služba a profil. Nastavíte-li někomu práva na úrovni účtu, má přístup ke všem vašim službám a profilům.
  2. Služba = konkrétní web na doméně. Máte-li dva weby, můžete zde přiřadit přístup jen k jednomu z nich.
  3. Výběr dat – Na úrovni výběru dat se definují jednotlivé profily a pohledy na sbíraná data. Lze si například vyfiltrovat jen přístupy ze sociálních sítí a tento profil sdílet tomu, kdo se vám stará o propagaci na Facebooku. Každopádně většina uživatelů má pouze jeden profil.

Víte-li, co chcete sdílet, klikněte na příslušnou nabídku „Správa uživatelů“. Obrazovka je stejná pro účet, službu i profil. V tomto návodu se dozvíte, jak přidávat práva na úrovni účtu.

Správa uživatelů

Na stránce „Správa uživatelů“ pak vidíte jejich přehled. Na každého uživatele účtu lze kliknout. Po rozkliknutí se zobrazí přehled přiřazených oprávnění. To můžete jednoduše zapnout a vypnout , dle toho jaká práva chcete, aby daný uživatel měl.

Ve výpisu uživatelů účtu se nachází v pravém horním rohu tlačítko plus, pomocí kterého přidáte oprávnění novým uživatelům.

Oprávnění účtu

Kliknutím na něj se otevře stránka kde už jen stačí napsat e‑mail, ke kterému chcete přidat práva.

Níže buďto zapnete, nebo vypnete ty, které chcete aby daný uživatel měl. Pak už jen v pravém horním rohu kliknete na ADD (Přidat).

Přidat oprávnění uživatele

Popis uživatelských oprávnění:

  • Upravit: Umožňuje vykonávat administrativní funkce a funkce související s přehledy (např. přidávat, upravovat či mazat účty, služby, výběry dat, filtry, cíle a podobně, ale ne spravovat uživatele) a zobrazovat údaje přehledů. K nastavování filtrů je třeba oprávnění k úpravám na úrovni výběru dat. Zahrnuje oprávnění ke spolupráci.
  • Spolupracovat: S tímto oprávněním může uživatel vytvářet osobní podklady a sdílet je a také spolupracovat na sdílených podkladech (např. upravit hlavní panel nebo poznámku). Zahrnuje oprávnění ke čtení a analýze.
  • Číst a analyzovat: Toto oprávnění dovoluje zobrazovat přehledy a konfigurační údaje, pracovat s údaji v přehledech (např. filtrovat tabulky, přidávat sekundární dimenze, vytvářet segmenty), vytvářet a sdílet osobní podklady a zobrazovat sdílené podklady. Neumožňuje však na sdílených podkladech spolupracovat.
  • Správa uživatelů: Díky němu může daná osoba spravovat uživatelské účty (přidávat a odstraňovat uživatele, přidělovat oprávnění). Nezahrnuje oprávnění k úpravě ani spolupráci.

Jednotlivá oprávnění se dědí, což znamená, že když přidáte někomu oprávnění na úrovni účtu, bude mít stejná oprávnění i u všech služeb a zobrazení.

Více k problematice uživatelských oprávnění se můžete dozvědět přímo na stránce Googlu, odkud jsme převzali i výše zmíněné čtyři definice.

V případě, že vám v návodu bude něco chybět, nebo se budete chtít zeptat na cokoliv jiného, co by souviselo s Google Analytics, napište prosím komentář.

Štítky: analytics Google google analytics přístupy

Jiří Komár

Jiří Komár [1]
[1] CEO

Majitel, jednatel, vedoucí obchodu, zapálený rybář, chalupář a budoucí včelař.