V prvním čtvrtletí roku 2024 jsme navázali spolupráci s klientem Getmi.cz. Hned od začátku jsme se pustili do důkladné revize měření, abychom zajistili co nejpřesnější data. Jde o jeden z prvních kroků, které při zahájení spolupráce s novými klienty u nás v Advisio děláme. Konkrétně jsme zkontrolovali konverzní a remarketingové kódy a v neposlední řadě také stále důležitější korektní nastavení cookie lišty a režimu souhlasu [consent_mode].
Nicméně správné nastavení cookie lišty a dalších parametrů tak, aby odpovídaly platné legislativě, má často za následek jeden nepříjemný efekt, a to úbytek dat. Abychom jejich ztrátě zamezili hned v počátcích spolupráce, rozhodli jsme se klientovi nabídnout naše server-side tagging řešení DataPlus, které umožňuje doměřovat téměř 100 % veškerých dat. Relevantní data jsou alfou a omegou, ať už jde o správu, analýzu, nebo optimalizaci PPC kampaní a dalších online aktivit.
Více dat = lepší cílení a vyšší obrat
Díky DataPlus jsme získali o 40 % více dat v GA4. Jak nám to pomohlo optimalizovat kampaně tak, že jsme na e-shopu meziročně zvýšili tržby téměř o 44 %? Aby PPC kampaně a jejich chytré strategie a algoritmy fungovaly na maximální možný výkon, potřebují dostatek kvalitních dat. Díky DataPlus jsme reklamním kampaním doručovali podstatně více relevantních dat o konverzích a tržbách.
Taková data jsou zcela zásadní pro optimální fungování kampaní, zejména pokud jde o kampaně typu Performance Max. Kombinace nových Pmax kampaní zaměřených na stěžejní sortiment klienta a kvalitních dat, kterými jsme reklamní systémy „krmili“, měla za následek významný růst výkonnosti nejen PPC reklamy, ale také e-shopu jako takového.
Jaké jsou výsledky nasazení DataPlus?
Optimalizaci dat prostřednictvím nástroje DataPlus jsme zahájili na přelomu letošního dubna a května. Po prvním měsíci [květnu] učení následoval významný nárůst tržeb e-shopu, a to překvapivě během letních prázdninových měsíců, které jsou pro klienta typicky slabšími.
V období 1. 5.–31. 8. dosáhl meziroční nárůst tržeb [podle administrace e-shopu] téměř 44 %!
Veškeré úpravy nám po dohodě klientem umožnily investovat do PPC reklamy více prostředků a zaměřit se na efektivní růst její výkonnosti. Konkrétně došlo k meziročnímu nárůstu útraty v Google Ads o 46 %. Z čísel pro nás bylo zřejmé, že kampaně fungují velmi dobře a nárůst investic do nich má za následek přímo úměrně rostoucí tržby na úrovni celého e-shopu.
Opět se nám potvrdilo, že relevantní data a jejich doměřování jsou pro optimální výkon kampaní extrémně důležité. Chybí vám důležitá data, kvůli kterým přicházíte o zákazníky? Ozvěte se nám a my vám s doměřováním dat pomůžeme.
Štítky: cookies třetích stran DataPlus konec cookies třetích stran server-side měření server-side tagging server-side tracking