Nevíte, co se stane, pokud změníte strategii nabídek v reklamní kampani? Chcete vylepšit stávající inzeráty nebo jen přehodit nadpisy a zjistit, jestli se zlepší například CTR[1][1]
Poměr mezi celkovým počtem zobrazení internetové reklamy a počtem prokliků na ni v %.
? Chtěli byste v reklamní sestavě cílit pouze na jedno klíčové slovo a potřebujete zjistit, zda to ovlivní konverze a ostatní KPI[2][2]
Klíčová metrika pro měření úspěšnosti aktivit organizace.
? Pokud jste na některou z otázek odpověděli, jste tady správně. Vše výše zmíněno a mnoho dalšího lze otestovat v rámci experimentů v Google Ads, a to buď na úrovni reklamní kampaně nebo sestavy.

Kampaně

Po prokliku se dostanete ke 3 možnostem:

  1. Varianty reklam
  2. Koncepty kampaní
  3. Experimenty s kampaněmi

Varianty reklam slouží k rychlému nastavení změn v reklamních inzerátech, aniž byste zasahovali do aktuální reklamní inzerce. Vylepšíte tak inzeráty, které vám dostatečně generují konverze nebo jiné KPI. Zároveň bez zásahu vytvoříte souběžně běžící kampaň, která bude obsahovat vaše změny v textaci. Právě zde můžete využít varianty reklam a po delším časovém období porovnat jejich výsledky. Nastavení je celkem jednoduché. Jakmile se prokliknete do variant reklam, stačí jen vybrat kampaň, které se změny budou týkat a nastavit nové znění inzerátů, popř. rychle nastavit výměnu nadpisů.

Varianty reklam

Koncepty kampaní jsou začátkem pro experimenty. Zde si koncept pojmenujete tak, abyste časem jednoduše poznali, co bylo cílem experimentu, a vyberte jednu kampaň, kterou budete chtít otestovat s originální kampaní. Pak už je jen na vás, co všechno budete chtít nastavit. V konceptu můžete nastavit změnu strategie nabídek z CPC na CPA, cílit na ostatní jazyky, místa, zařízení, přidávat nové sestavy, změnit klíčová slova apod. Snadno si nastavíte, co potřebujete zjistit.

Snadné nastavení

Než se experiment spustí, je nutné nastavit specifikace:

  1. Datum ukončení – Doporučujeme nechat bez data ukončení. Pokud by došlo k ukončení experimentu, nelze ho znovu aktivovat.
  2. Experimentální část – Rozdělení rozpočtu mezi originální kampaní a konceptem.
  3. Pokročilé možnosti – Pro kvalitnější výsledky doporučujeme vše nastavit na základě souboru cookies. To znamená, že se jedné cookies (jeden uživatel) bude zobrazovat nastavení kampaně po celou dobu a nebude se zde projektovat experiment.

Jakmile budete mít všechny změny připravené, stačí experiment spustit.

Vyhodnocení

Po spuštění kampaně je důležité, abyste do experimentu žádným způsobem nezasahovali, a to alespoň 2 týdny. Záleží totiž na datech, které za tu dobu nasbíráte. Někdy je potřeba čekat i déle než měsíc (někdy méně), abyste mohli úspěšnost experimentu vyhodnotit. Po spuštění kampaně je důležité, abyste do experimentu žádným způsobem nezasahovali, a to alespoň 2 týdny. Záleží totiž na datech, které za tu dobu nasbíráte. Někdy je potřeba čekat i déle než měsíc (někdy méně), abyste mohli úspěšnost experimentu vyhodnotit. Aby byl experiment úspěšný, zjistěte, jaký dopad mají změny na vaše cíle, které jste chtěli pomocí experimentu získat. Vyhodnocení probíhá v rychlém přehledu. Zobrazené ikony ukazují, zda jsou metriky experimentu vyšší nebo nižší než původní kampaň a zda jsou statisticky významné.

Vyhodnocení

Pokud experiment splnil vaše očekávání, můžete ho jednoduše aplikovat na původní kampaň.

Experiment sem, experiment tam

Experimenty mohou podstatně zlepšit cílení vašich reklam. Pokud jim věnujete dostatečný prostor a důvěru, získáte nedocenitelné výsledky.

Štítky: experiment koncepty kampaní PPC reklama reklama

Jan Březovský

Jan Březovský [1]
[1] PPC Specialist

Sleduju PPC trendy, ladím vaše kampaně a chystám se proplout Karibik na výletní lodi.

Související články

Katarína Lučanová

Katarína Lučanová

20. 3. 2019 5 minut čtení

  • [PPC]

1. časť: Nešťastná 13 pre PPC-čkára

Nastavenie PPC kampaní vyzerá ako celkom jednoduchá úloha. Avšak často sa stáva, že kampane nefungujú podľa predstáv a hlavne začiatočníci nevedia odhaliť pravý dôvod. Nasledujúci článok sa…

Katarína Lučanová

Katarína Lučanová

8. 4. 2019 5 minut čtení

  • [PPC]

2. časť: Nešťastná 13 pre PPC-čkára

Prvých 7 chýb sme si už popísali. Nastal čas mrknúť na druhú časť problematiky nastavovania PPC kampaní. A čím začneme? Rozhodne nie účtom bez kreditu!

Markéta Gramesová

Markéta Gramesová

14. 11. 2018 3 minuty čtení

  • [PPC]

Chytré kampaně v Nákupech Google

Podmínky využívání chytrých kampaní v Nákupech Google (Smart Shopping campaigns), jak je nastavit, co od nich můžete očekávat a jaké jsou vlastně možnosti optimalizace? Odpověď se dozvíte,…