Tajuplná disciplína, pod kterou si ne všichni dokážou vybavit tu správnou věc. Copywriting. Někdo si pod tím představí neznámé cizí slovo, kopírování textů z jednoho webu na druhý nebo psaní myšlenek a informací na blog. Myslím, že můžu mluvit za nás všechny copywritery – případnou nevědomost vám určitě nemáme za zlé. Společně to teď ale napravíme a o [ˈkɒpɪˌraɪting] si řekneme něco víc.

Důležité místo copywritera

O čem to tedy je?

Spojením dvou slov copy (reklamní sdělení) a writer (autor) vzniklo označení pro nás pisálky – copíky. Jako copywriteři se tedy věnujeme textování reklam, webových stránek, psaní tiskových zpráv, PR článků, katalogů a návrhům sloganů či názvů. Jsme kreativci, novináři a spisovatelé v jednom. Musíme umět zaujmout, být tvůrčí a mít přehled. Není to žádná sranda, ale vlastně je… a veliká. Copíci nekopírují cizí texty a nepřivlastňují si je. Jde spíše o sesbírání vhodných zdrojů a následné sesumarizování informací do čtivého článku. Ve školách nás to neučili – slohové práce se opravdu nepočítají, a ne každý pisálek tvoří texty o tom, co zná a čemu rozumí. Takže by se nám občas mohlo říkat chodící encyklopedie.

Proč je dobré mít kvalitní obsah?

Jestliže si myslíte, že psaní je jednoduché a zvládne to každý, tak se mýlíte. Vytvořit kvalitní obsah neznamená jen umět psát gramaticky správně, vybírat hezké obrázky a vymýšlet témata. Psaní v marketingu, PR a dalších odvětvích se považuje především za kreativní až psychologickou činnost. Snadno poznáte, když si někdo hraje na copywritera, a když jím opravdu je.

Znalosti kvalitního copíka.

Důvody, proč je výhodné mít svého copíka.

Kde najít svého copíka.

Pokud jste právě vy, ten člověk, který právě řeší otázku textů v online světě, nepodceňte to. Přenechte to raději profesionálům. Můžete mít sebelepší propagaci a sebehezčí web, ale s amatérským textem to nikdy nebude mít úroveň.

Budu mluvit za všechny copywritery, když řeknu, že klasické ,,Ušetřím, napíšu si to raději sám/a‘‘ není správné rozhodnutí. Pokud se psaní dostane ke správnému člověku, copywriting dokaže být silná zbraň. Taková, která může vše (třeba váš business) pozitivně ovlivnit.

 

Štítky: copywriter copywriting obsah umění textu

Petra Sroková

Petra Sroková [1]
[1] Copywriter

Copywriterka, zpěvačka a spoluorganizátorka skvělé akce Restaurant Day Ostrava. Naše bývalá kolegyně.

Související články

Denisa Jelínková

Denisa Jelínková

23. 9. 2019 5 minut čtení

  • [Copywriting]
  • [E-commerce]

I články prodávají

Mnoho lidí má pocit, že články jsou obyčejnou výplní webů a blogů. Omyl. Pokud jsou správně koncipované, napsané a prolinkované, zaujmou víc než produktový text. Jak toho…

Pavlína Marčišová

Pavlína Marčišová

5. 4. 2018 5 minut čtení

  • [Copywriting]

Tone of voice: Mluvte jazykem svého kmene

To, co vaši firmu odliší od ostatních, není jen logo nebo maskot. Lidé si velmi dobře pamatují ty, kteří je zaujali svým vystupováním, nemáte to…

Sylvie Kaviková

Sylvie Kaviková

4. 8. 2016 5 minut čtení

  • [E-mailing]

5 tipů jak začít s e‑mailingem

Ke každé promyšlené obsahové strategii patří e‑mailing.  Vytvoření e‑mailové kampaně, která zaujme natolik, že si ji příjemce otevře a třeba se i někam dál proklikne, není jen…