Tajuplná disciplína, pod kterou si ne všichni dokážou vybavit tu správnou věc. Copywriting. Někdo si pod tím představí neznámé cizí slovo, kopírování textů z jednoho webu na druhý nebo psaní myšlenek a informací na blog. Myslím, že můžu mluvit za nás všechny copywritery – případnou nevědomost vám určitě nemáme za zlé. Společně to teď ale napravíme a o [ˈkɒpɪˌraɪting] si řekneme něco víc.

Důležité místo copywritera
O čem to tedy je?
Spojením dvou slov copy (reklamní sdělení) a writer (autor) vzniklo označení pro nás pisálky – copíky. Jako copywriteři se tedy věnujeme textování reklam, webových stránek, psaní tiskových zpráv, PR článků, katalogů a návrhům sloganů či názvů. Jsme kreativci, novináři a spisovatelé v jednom. Musíme umět zaujmout, být tvůrčí a mít přehled. Není to žádná sranda, ale vlastně je… a veliká. Copíci nekopírují cizí texty a nepřivlastňují si je. Jde spíše o sesbírání vhodných zdrojů a následné sesumarizování informací do čtivého článku. Ve školách nás to neučili – slohové práce se opravdu nepočítají, a ne každý pisálek tvoří texty o tom, co zná a čemu rozumí. Takže by se nám občas mohlo říkat chodící encyklopedie.
Proč je dobré mít kvalitní obsah?
Jestliže si myslíte, že psaní je jednoduché a zvládne to každý, tak se mýlíte. Vytvořit kvalitní obsah neznamená jen umět psát gramaticky správně, vybírat hezké obrázky a vymýšlet témata. Psaní v marketingu, PR a dalších odvětvích se považuje především za kreativní až psychologickou činnost. Snadno poznáte, když si někdo hraje na copywritera, a když jím opravdu je.

Znalosti kvalitního copíka.

Důvody, proč je výhodné mít svého copíka.

Kde najít svého copíka.
Pokud jste právě vy, ten člověk, který právě řeší otázku textů v online světě, nepodceňte to. Přenechte to raději profesionálům. Můžete mít sebelepší propagaci a sebehezčí web, ale s amatérským textem to nikdy nebude mít úroveň.
Budu mluvit za všechny copywritery, když řeknu, že klasické ,,Ušetřím, napíšu si to raději sám/a‘‘ není správné rozhodnutí. Pokud se psaní dostane ke správnému člověku, copywriting dokaže být silná zbraň. Taková, která může vše (třeba váš business) pozitivně ovlivnit.
Štítky: copywriter copywriting obsah umění textu