V současném dynamickém marketingovém prostředí je velmi důležité spojení brandu a výkonu. Jakmile firma vybuduje dostatečně známé povědomí o své značce, přidané výkonnostní kampaně zaměřené na maximalizaci zisku vytvoří potřebnou synergii.

Zjistěte, jak jsme sjednotili komunikaci v různých typech kampaní, abychom dosáhli co možná nejlepších výsledků a splnili tak požadované cíle.

Produktová inzerce je základ

V PPC reklamě jsou v současnosti nejvýkonnějším typem kampaní jednoznačně Google nákupy, jelikož se zde objevují potenciální zákazníci, kteří si dané produkty chtějí koupit, pouze se rozhodují kde nákup uskuteční. Proto se musí tomuto typu kampaní věnovat nejvyšší pozornost.

Google nákupy u klienta Super zoo máme obsaženy v Performance Max kampaních, jelikož se snažíme doplňovat podklady a potřebné signály pro maximální zvýšení výkonu. Podklady vždy tematicky doplňujeme a upravujeme dle potřeby, aby byla celková komunikace firmy totožná jak v offline, tak online prostředí. Posledním tématem byla u Super zoo Týdenní doprava zdarma. Čistě PMax kampaně zaznamenaly nárůst o 35 % díky tomu, že se tato informace uvedla v kampaních.

Abychom splňovali cíle nestačí pouze pracovat s podklady či samotnými kampaněmi. Musí se správně namyslet struktura, která bude dlouhodobě fungovat. U klienta Super zoo jsme se vzhledem k rozmanitosti sortimentu, vysoké konkurenci a velkého tlaku trhu rozhodli jít cenovými hladinami. To v praxi znamená, že si hlídáme produkty, které jsou oproti konkurenci průměrné, levnější nebo dražší, a ostatní, které se z nějakého důvodu nedají srovnávat s konkurencí.

I obsahová kampaň může být výkonnostní

Obsahové reklamy primárně zvyšují povědomí o značce a typickým KPI často nebývá PNO. Pokud se však propojí obsah a produktový feed nebo obsah a správné cílení, můžeme obsahové kampaně spouštět do výkonu.

Do výkonnostních kampaní nejprve zařazujeme dynamické reklamy, které fungují díky nastavenému feedu. Práce s feedy je základním kamenem u klientů, kteří potřebují splňovat stanovené cíle.

Na základě feedu nefunguje jenom dynamická reklama ve vyhledávání a dynamický remarketing. Na principu feedu pracuje také například konverzní video nebo konverzní Demand Gen kampaň. Proto je velmi důležité pracovat s produktovými daty. Editace feedů je téma samo o sobě, ale doporučujeme pomáhat si externími nástroji, které vám dokáží jednotlivé zdroje připravit na míru pro každý typ kampaně.

Pokud máte možnost vytvořit pěkný Shorts formát videa, dá se video reklama zaměřená na konverze krásně využít ve výkonnostním marketingu. Například u akvizičního videa s propagací snížení cen krmiv jsme se dostali v průběhu kampaně na velmi optimální PNO, u remarketingu pak byl podíl nákladů na obratu o 21 % nižší. 

Samozřejmě čím více e-shop či produkt člověk zná a čím více je blíže k nákupu, tím se zvyšuje i pravděpodobnost nákupu. Proto cílíme obsahem také na publikum Opuštěný košík, kde jsou lidé, kteří byli v košíku, ale nedokončili nákup. Tito uživatelé jsou de facto nejblíže k nákupu, takže se je snažíme „trefit“ všemi možnými podklady, ať už jde o dynamickou reklamu, responzivní reklamu, nebo banner.

 

Testování vizuálů je alfou a omegou

U videoreklam a  obsahových kampaní je klíčové mít více vizuálů, po pár dnech vyhodnotit jednotlivé reklamy a spustit nejrelevantnější obsah po zbytek akce. Proto doporučujeme testovat.

Při komunikaci navrhujeme otestovat vizuály. Musíte vyzkoušet, zda na cílové publikum funguje více bannerová reklama nebo videoreklama, zda více funguje „live” video nebo grafický „mockup”, abyste při dalších akcích mohli využít maximálního potenciálu vizuálů.

 

Testování banneru vs. videoreklama

Už několikrát jsme testovali vizuály bannerů a videokampaní a asi není překvapivé, že je pro získávání konverzí lepším formátem video. U bannerů se zaznamenává delší dobu bannerová slepota, na druhou stranu videa stále posilují. V konečném důsledku může mít video za stejnou cenu mnohonásobně více nákupů.

 

Testování video podkladů (zvíře vs. člověk)

Když jsme naposledy testovali, zda na uživatele působí lépe video se zvířátky, či s člověkem, vyhrál vizuál se zvířátky. Opět je to skvělý signál pro další kampaně. Podklad se zvířátkem měl při podobné útratě o 7 % nižší podíl nákladů na obratu.

 

Áčková výpomoc

V Advisiu na sobě stále pracujeme a posouváme hranici dokonalosti. Nejenže si pomáháme lepším měřením díky DataPlus nebo si naprogramujeme vlastní skripty, ale vyvíjíme také naši interní aplikaci, díky které je optimalizace kampaní přesnější.

Díky vytvořeným strategiím v aplikaci jednoduše označíme TOP produkty, LOW produkty, novinky či jiné typy produktů reálně v čase. Tudíž pokud se nám například LOW produkt začne prodávat díky sezóně nebo jinému vlivu, automaticky se z podmínky vyloučí.

A neplatí to pouze na PPC reklamu, ale stejný postup využijete i v dalších kanálech, jako jsou zbožové srovnávače nebo sociální sítě. Naše služby vám umožní mít kontrolu nad celým procesem, a to od výběru top produktů až po jejich propagaci na různých platformách.

 

Potřebujete zefektivnit kampaně?

Pokud chcete zvýšit tržby vašeho e-shopu, neváhejte se spojit s našimi specialisty. Rádi vám pomohou s optimalizací PPC kampaní a nalezením nejefektivnějších řešení pro váš e-shop.

Štítky: banner Performance Max PMax super zoo videoreklama

David Lipka

David Lipka [1]
[1] PPC Supervisor

Zapálený PPC specialista, vášnivý fanoušek FC Barcelony a milovník sportu.

Související články

David Lipka

David Lipka

6. 2. 2025 5 minut čtení

  • [PPC]
  • [Případová studie]

[Case study] Energii hráčům, boost kampaním: Růst tržeb Instinktu o 49 %

Společnost Instinkt, která vyrábí doplňky stravy pro hráče zaměřené na energii, regeneraci a zdraví, chtěla posílit svou online viditelnost a zefektivnit PPC kampaně. Naším cílem bylo přilákat nové zákazníky, zvýšit konverzní poměr a zároveň optimalizovat rozpočet v Google Ads a Skliku. Díky kombinaci precizní optimalizace, špičkových reklamních nástrojů a vlastní technologické podpory jsme nejen zvýšili tržby, ale i snížili náklady na reklamu.…

Václav Sliž

Václav Sliž

23. 10. 2024 5 minut čtení

  • [Případová studie]
  • [Webová analytika]

[Case study] Jak DataPlus pomohlo zvýšit tržby u Getmi.cz o téměř 44 %

V prvním čtvrtletí roku 2024 jsme navázali spolupráci s klientem Getmi.cz. Hned od začátku jsme se pustili do důkladné revize měření, abychom zajistili co nejpřesnější data. Jde o jeden z prvních kroků, které při  zahájení spolupráce s novými klienty u nás v Advisio děláme. Konkrétně jsme zkontrolovali konverzní a remarketingové kódy a v neposlední řadě také stále důležitější korektní nastavení cookie lišty a režimu souhlasu [consent_mode]. …

Lucie Novotná

Lucie Novotná

14. 8. 2024 5 minut čtení

  • [PPC]
  • [Případová studie]

[Case study] Kampaně podle marží? Díky PMax k 50% nárůstu hodnoty konverze

Téměř celý rok jsme si hráli s Performance Max kampaněmi na dětské kuchyňky, vláčky nebo domečky pro panenky. Vykouzlili jsme skokový nárůst hodnoty konverze a značný pokles podílu nákladů na obratu [PNO]. Jak se nám to povedlo?  …