Obsahová a komunikační strategie
Dopravní podnik Ostrava potřeboval pomoci se zlepšením vnímání značky a celkové komunikace na sociálních sítích. Obsah Facebookové stránky tehdy tvořily především informace o výlukách jednotlivých spojů a další, některé více či méně úspěšné příspěvky týkající se života v DPO.
Společně jsme analyzovali aktuální stav DPO a jiných dopravních podniků jak v ČR, tak v zahraničí. Po nastavení tone of voice a základních aspektů komunikace byly stanoveny komunikační cíle. Navrhli jsme několik komunikačních linek a připravili veškeré grafické podklady. Kromě klasických postů s fotkou používá DPO také krátká autentická videa, nebo živá vysílání.
Zlepšení vnímání značky
Facebooková stránka měla zhruba 2 400 fanoušků a do dění se aktivně zapojovali především hateři. Pro rozumnou diskuzi pod příspěvky mnoho prostoru nezbývalo.
Podle nastavené obsahové a komunikační strategie, kterou jsme připravili, DPO publikuje nový, zajímavý obsah a my jim s tím pomáháme. Atmosféra na Facebooku se výrazně proměnila.
Celkový organický dosah příspěvků se významně zvedl. Zvýšila se také míra zapojení uživatelů a interakce s příspěvky.
Lidé se více zapojují, komentují a diskutují mezi sebou. Průměrný počet likes se zvedl z jednotek na stovky (příspěvky mají většinou 50 – 400 likes).
Pomocí správně nastavené komunikace a vydefinování vzorových příspěvků se nám podařilo navýšit počet fanoušků na 7 537. A většinou jde o aktivní přispěvatele. Hateři se objevují i dál, ale přebije je spousta pozitivních komentářů. Rapidně stoupl počet komentářů a sdílení.
„Advisio nám připravilo skvělou obsahovou strategii, která nám pomáhá tvořit odlehčené, zábavné a vtipné příspěvky. Sociální sítě si zatím děláme interně, ale určitě bychom spolupráci s Advisiem do budoucna rádi rozšířili.“