Responzivní obsahová reklama je často využívaným formátem inzerce. Má ale svá pravidla, která musíte při tvorbě dodržet. Přečtěte si, na co vše si dát pozor.
Obsah
- Co je responzivní obsahová reklama?
- Jaké jsou její výhody?
- Čím se řídit při tvorbě reklamy?
- Shrnutí a doporučení na závěr
Co je responzivní obsahová reklama?
Jedná se o formát reklamy, který pro svůj účel potřebuje pouze podkladový obrázek, logo společnosti a pár kratších textů. Responzivní se nazývá proto, že se přizpůsobí velikosti reklamního prostoru, ve kterém se bude zobrazovat. Tento formát podporuje jak Google Ads, tak i Sklik [zde jako kombinovaná reklama].
Jaké jsou její výhody?
Asi tou největší výhodou je, že nemusíte mít žádné zkušenosti s grafickými programy [jako při tvorbě bannerů]. Další benefit představuje automatické přizpůsobení rozměru daného reklamního prostoru, takže není potřeba vytvářet několik variant velikostí reklamy. Při tvorbě reklamy si můžete navíc vybrat z pár základních barev, můžete tak zajistit, aby reklama korespondovala s vaším brandem.
Čím se řídit při tvorbě reklamy?
I když je vytvoření responzivní reklamy v obsahové síti poměrně snadné, musíte dodržovat pár věcí [například rozměry podkladových obrázků nebo délky vložených textů]. Pokud byste tato nastavení ignorovali, zobrazení reklamy může být méně kvalitní [rozmazané logo, špatně ořezaný obrázek atd.]. To má přímý vliv na míru prokliku i celkovou úspěšnost reklamy. Níže najdete specifikace jednotlivých částí reklamy i s rozdíly mezi zadáváním v Google Ads a Sklik.
Podkladové obrázky
Abyste využili potenciálu tohoto formátu na maximum, musíte nahrát podkladové obrázky [jeden na šířku a jeden čtvercový, rozměry obrázků jsou stejné pro Google Ads i Sklik]. Podkladové obrázky nesmí obsahovat žádné texty ani loga [přidávají se zvlášť].
U Google Ads musíte nahrát alespoň 2 podkladové obrázky [ale klidně i více], velikost jednotlivých obrázků nesmí přesáhnout 5210 kB.
U Skliku můžete pro jednu reklamu nahrát pouze 2 podkladové obrázky [pro větší variabilitu tak musíte připravit více reklam]. A velikost jednotlivých nahraných obrázků nesmí přesáhnout 1 MB.
- Obrázek na šířku: doporučený rozměr je 1200 × 628 pixelů [poměr stran 1,91:1], minimální použitelný rozměr je 600 × 314 pixelů.
- Čtvercový obrázek: doporučený rozměr je 1200 × 1200 pixelů [poměr stran 1:1], minimální použitelný rozměr je 300 × 300 pixelů.

Příklad responzivní obsahové reklamy na Google Ads
Logo společnosti
Opět je potřeba nahrát 2 formáty vašeho loga, jeden na šířku a jeden čtvercový. U loga dbejte na to, aby vyplňovalo daný rozměr co nejvíce [bez zbytečných okrajů]. V opačném případě by se v reklamě nemuselo zobrazovat ostře nebo by mohlo být nevýrazné, což může vést ke špatným výsledkům kampaně.
U Google Ads je maximální velikost souboru opět 5120 kB.
U Skliku nahrávejte obrázky o velikosti maximálně 1 MB.
- Logo na šířku: doporučený rozměr je 1200 × 300 pixelů [poměr stran 4:1], minimální použitelný rozměr je 512 × 128 pixelů.
- Čtvercové logo: doporučený rozměr je 1200 × 1200 pixelů [poměr stran 1:1], minimální použitelný rozměr je 128 × 128 pixelů.

Příklad responzivní obsahové reklamy na Sklik
Textace
Vyplňujete celkem 3 části – krátký nadpis, dlouhý nadpis a popis. Sdělení by se v těchto částech nemělo opakovat, aby případná kombinace dávala smysl.
- Krátký nadpis: maximální délka u Google Ads je 30 znaků, přidat můžete až 5 nadpisů. U Skliku je délka zkrácena na 25 znaků a tento nadpis můžete vyplnit jen jeden. V reklamě se poté zobrazí samostatně, nebo s některým z vyplněných popisů.
- Dlouhý nadpis: maximální délka je 90 znaků pro Google Ads i Sklik a vyplňuje se pouze jeden. V reklamě stojí samostatně.
- Popis: maximální délka je 90 znaků pro Google Ads i Sklik. Liší se pouze počtem variant textu – u Google Ads můžete vyplnit až 5 variant, u Skliku jen jeden popis. V reklamě se zobrazuje v kombinaci s krátkým nadpisem, nebo vůbec.
Text výzvy k akci
Nezapomeňte nastavit, jaký text bude na CTA [Call to Action] tlačítku. V základním nastavení je totiž vybrána automatická volba Googlu. Například když vlastníte e-shop a chcete reklamou propagovat určitý sortiment, tak je pro vás více vhodná volba textu „Kupujte nyní“, než výchozí „Nainstalovat“. Vyplňuje se pouze u Google Ads.

Příklad responzivní obsahové reklamy s CTA tlačítkem na Google Ads
Shrnutí a doporučení na závěr
Pečlivě vybírejte obrázky, které použijete v responzivních reklamách. Systémy totiž můžou pro získání požadovaného rozměru obrázek ořezat. Myslete tedy při výběru na to, aby byla důležitá část obrázku dobře viditelná. Při vytváření textace [hlavně na Google Ads] dbejte na to, aby text v různých kombinacích pořád dával smysl.
Responzivní reklamy v obsahové síti jsou určitě dobrým nástrojem pro každého, kdo chce v této síti inzerovat. Ale pro maximální zásah sdělení doporučujeme inzerovat jak prostřednictvím responzivních reklam, tak současně i bannerů. S reklamou si netykáte? Přenechte správu vašich účtů našemu [A] týmu.
Štítky: Google Ads grafika v reklamě reklama responzivní reklama sklik