Responzivní obsahová reklama je často využívaným formátem inzerce. ale svá pravidla, která musíte při tvorbě dodržet. Přečtěte si, na co vše si dát pozor.

Obsah

Co je responzivní obsahová reklama?

Jedná se o formát reklamy, který pro svůj účel potřebuje pouze podkladový obrázek, logo společnosti a pár kratších textů. Responzivní se nazývá proto, že se přizpůsobí velikosti reklamního prostoru, ve kterém se bude zobrazovat. Tento formát podporuje jak Google Ads, tak i Sklik [zde jako kombinovaná reklama].

Jaké jsou její výhody?

Asi tou největší výhodou je, že nemusíte mít žádné zkušenosti s grafickými programy [jako při tvorbě bannerů]. Další benefit představuje automatické přizpůsobení rozměru daného reklamního prostoru, takže není potřeba vytvářet několik variant velikostí reklamy. Při tvorbě reklamy si můžete navíc vybrat z pár základních barev, můžete tak zajistit, aby reklama korespondovala s vaším brandem.

Čím se řídit při tvorbě reklamy?

I když je vytvoření responzivní reklamy v obsahové síti poměrně snadné, musíte dodržovat pár věcí [například rozměry podkladových obrázků nebo délky vložených textů]. Pokud byste tato nastavení ignorovali, zobrazení reklamy může být méně kvalitní [rozmazané logo, špatně ořezaný obrázek atd.]. To má přímý vliv na míru prokliku i celkovou úspěšnost reklamy. Níže najdete specifikace jednotlivých částí reklamy i s rozdíly mezi zadáváním v Google Ads a Sklik.

Podkladové obrázky

Abyste využili potenciálu tohoto formátu na maximum, musíte nahrát podkladové obrázky [jeden na šířku a jeden čtvercový, rozměry obrázků jsou stejné pro Google Ads i Sklik]. Podkladové obrázky nesmí obsahovat žádné texty ani loga [přidávají se zvlášť].

U Google Ads musíte nahrát alespoň 2 podkladové obrázky [ale klidně i více], velikost jednotlivých obrázků nesmí přesáhnout 5210 kB.

U Skliku můžete pro jednu reklamu nahrát pouze 2 podkladové obrázky [pro větší variabilitu tak musíte připravit více reklam]. A velikost jednotlivých nahraných obrázků nesmí přesáhnout 1 MB.

  • Obrázek na šířku: doporučený rozměr je 1200 × 628 pixelů [poměr stran 1,91:1], minimální použitelný rozměr je 600 × 314 pixelů.
  • Čtvercový obrázek: doporučený rozměr je 1200 × 1200 pixelů [poměr stran 1:1], minimální použitelný rozměr je 300 × 300 pixelů.

Příklad responzivní obsahové reklamy na Google Ads

Logo společnosti

Opět je potřeba nahrát 2 formáty vašeho loga, jeden na šířku a jeden čtvercový. U loga dbejte na to, aby vyplňovalo daný rozměr co nejvíce [bez zbytečných okrajů]. V opačném případě by se v reklamě nemuselo zobrazovat ostře nebo by mohlo být nevýrazné, což může vést ke špatným výsledkům kampaně.

U Google Ads je maximální velikost souboru opět 5120 kB.

U Skliku nahrávejte obrázky o velikosti maximálně 1 MB.

  • Logo na šířku: doporučený rozměr je 1200 × 300 pixelů [poměr stran 4:1], minimální použitelný rozměr je 512 × 128 pixelů.
  • Čtvercové logo: doporučený rozměr je 1200 × 1200 pixelů [poměr stran 1:1], minimální použitelný rozměr je 128 × 128 pixelů.

Příklad responzivní obsahové reklamy na Sklik

Textace

Vyplňujete celkem 3 části – krátký nadpis, dlouhý nadpis a popis. Sdělení by se v těchto částech nemělo opakovat, aby případná kombinace dávala smysl.

  • Krátký nadpis: maximální délka u Google Ads je 30 znaků, přidat můžete až 5 nadpisů. U Skliku je délka zkrácena na 25 znaků a tento nadpis můžete vyplnit jen jeden. V reklamě se poté zobrazí samostatně, nebo s některým z vyplněných popisů.
  • Dlouhý nadpis: maximální délka je 90 znaků pro Google Ads i Sklik a vyplňuje se pouze jeden. V reklamě stojí samostatně.
  • Popis: maximální délka je 90 znaků pro Google Ads i Sklik. Liší se pouze počtem variant textu – u Google Ads můžete vyplnit až 5 variant, u Skliku jen jeden popis. V reklamě se zobrazuje v kombinaci s krátkým nadpisem, nebo vůbec.

Text výzvy k akci

Nezapomeňte nastavit, jaký text bude na CTA [Call to Action] tlačítku. V základním nastavení je totiž vybrána automatická volba Googlu. Například když vlastníte e-shop a chcete reklamou propagovat určitý sortiment, tak je pro vás více vhodná volba textu „Kupujte nyní“, než výchozí „Nainstalovat“. Vyplňuje se pouze u Google Ads.

Příklad responzivní obsahové reklamy s CTA tlačítkem na Google Ads

Shrnutí a doporučení na závěr

Pečlivě vybírejte obrázky, které použijete v responzivních reklamách. Systémy totiž můžou pro získání požadovaného rozměru obrázek ořezat. Myslete tedy při výběru na to, aby byla důležitá část obrázku dobře viditelná. Při vytváření textace [hlavně na Google Ads] dbejte na to, aby text v různých kombinacích pořád dával smysl.

Responzivní reklamy v obsahové síti jsou určitě dobrým nástrojem pro každého, kdo chce v této síti inzerovat. Ale pro maximální zásah sdělení doporučujeme inzerovat jak prostřednictvím responzivních reklam, tak současně i bannerů. S reklamou si netykáte? Přenechte správu vašich účtů našemu [A] týmu.

Štítky: Google Ads grafika v reklamě reklama responzivní reklama sklik

Jiří Duchoň

Jiří Duchoň [1]
[1] PPC Specialist

Milovník open air festivalů, turistiky a dobré srandy s přáteli.