Ještě nedávno jsme při pořádání spotřebitelských soutěží na Facebooku měli celkem svázané ruce. Na náhodné losování výherce bez přítomnosti notáře jsme mohli zapomenout. V určitých případech se musely soutěže i hlásit finančnímu úřadu. To je už passé a my můžeme facebookovat a soutěžit o stošest a skoro bez omezení.
RIP zákon č. 202/1990 Sb. o loteriích
Spotřebitelské soutěže se k 1. 1. 2017 přesunuly pod zákon o ochraně spotřebitele. Loterijní zákon byl nemilosrdně smeten z povrchu zemského. A co to pro nás znamená? Od Nového roku se nemusíme omezovat jen na dovednostní, rychlostní a další kreativní soutěže. Výherce může být vybrán i náhodně, zmizela ohlašovací povinnost a cestu nám nekříží ani finanční hodnota cen.
Pokud vás zajímá, kam zmizel zbytek soutěží, loterie, sázky a hazard, tak přesně tady → Zákon č. 186/2016 SB. o hazardních hrách.
Omezení jen ze strany Facebooku
I přes úpravu legislativy ale nesmíme zapomenout na Facebook. Ten stále vyžaduje osvobození od pořádání soutěže a zakazuje žádat o sdílení soutěžních příspěvků na osobní timeline a označování lidí na fotkách.
TIP Advisio: Připravte si vždy pravidla soutěže se všemi potřebnými informacemi (kdo, co, kdy, kde a jak) a umístěte je ideálně na svůj web. Takto dlouhý text nevypadá na Facebooku nejlépe a navíc se lidé skrz odkaz prokliknou přímo na vaši stránku 🙂.
Štítky: facebook legislativa soutěže soutěže na facebooku spotřebitelské soutěže