Mnoho zaměstnavatelů tvrdí [a do svých inzerátů vkládá] kouzelnou formuli „Hledáme potenciál”. My ho hledáme také, ale co to pro nás a následně i kandidáty reálně znamená?
U některých týmů a pozic si můžeme dovolit naučit nadšeného nováčka vše od základů, u jiných už je potřeba mít základy v malíku. Jak se takový potenciál hledá u juniorů a využívá u zkušených uchazečů?
Hledáme poklad mezi kandidáty
Mezi potenciálními kandidáty nejsou jen lidé z daného oboru [na který se hlásí]. Občas jsou mezi nimi také ti, kteří se doposud věnovali jinému odvětví nebo jiné oblasti marketingu. Pokud má takový člověk sadu dovedností, které zhodnotíme jako aplikovatelné na nějakou pozici v Advisio, neváháme kandidáta oslovit my [pokud to už neudělal sám].
[Áčkový tip] Oslovení uchazečů je velmi důležité. Proč? Spousta lidí má pro danou pozici skvělé předpoklady, ale nakonec se rozhodnou na nabídku práce nereagovat, a to jen kvůli tomu, že neodpovídají všem požadavkům uvedeným v inzerátu.
Oslovujeme, voláme
Snažíme se v Advisio mít lidi, se kterými si sedneme lidsky i profesně. A ne vždy jsou to uchazeči, kteří nám poslali životopis, ne vždy jsou to ti, kteří v dané chvíli potřebovali pracovní změnu.
I tak se nám nebojte napsat, když se vám nabízená pozice líbí. Zavolejte, když stojíte na jednom místě a chcete se posunout. Dejte o sobě vědět, i když nesplňujete každý jeden bod v inzerátu. Nehodnotíme uchazeče podle tabulek, hledáme potenciál a talent v každém z vás.
Jak to měli naši kolegové?
Vnímala se jako junior, proto nenapsala
Naše nová account manažerka Pavlína se svěřila, že Advisio vnímala jako prostor jen pro zkušené odborníky. Sama se ale viděla jako junior, takže i když hledala změnu, na inzerát nakonec neodpověděla.
Realitu, že u nás mají otevřené dveře i absolventi nebo lidé se zájmem změnit obor a skočit do marketingu, odhalila až po nástupu. Navíc její sebehodnocení bylo zbytečně přísné, když se marketingu věnuje už téměř dva roky. Teď prochází různými školeními [i v rámci online marketingu], které zatím Pavlína nestihla sama pokrýt. Tím podpoříme její potenciál.
Změnil pracovní zaměření, protože to původní už mu tolik nedávalo smysl
O poznání zkušenější byl náš další account manažer Tomáš, který si s klienty Advisio notuje už více než rok. Z jeho profilu na LinkedIn bylo jasné, že digi marketing mu není cizí. Na začátku jsme ale společně řešili roli obchodníka. Až v průběhu další komunikace jsme se dostali k nabídce práce v oblasti péče o klienty a analýzy jejich potřeb [u které je potřeba mít pevné základy online marketingu, na kterých se dá stavět].
Tom byl změně otevřený. A jako již zkušený obchodník a marketér měl nastavená očekávání, do kterých i jemu samotnému account management zapadal [na rozdíl od obchodní pozice]. A to natolik, že dnes pracuje pro nás.
Neměla předchozí dobré zkušenosti s agenturami
Trochu jinou historii měla naše PPC specialistka Lucka. I ji jsme oslovili na sociální síti, s přijetím nabídky práce v agentuře ale byla spíše zdrženlivá. Ačkoliv se k PPC dostala hned po absolvování studia, změnila směr a zamířila do banky.
Nakonec se ale vrátila k PPC: „Že jdu mezi žraloky, jsem si nepřipadala, ale po určitých předchozích zkušenostech jsem neměla moc dobrý názor na agentury. Advisio však působilo seriózně…”
Hledáme cesty
Každý kandidát si nese vlastní zkušenosti s předchozími zaměstnavateli — někdy pozitivní, jindy negativní. I to se snažíme zohledňovat v náboru. Nechceme uchazeče o práci podrobit výslechu. Vždy preferujeme otevřenou komunikaci: zavoláme si, vyjasníme si klíčové věci, najdeme cestu a ideálně i termín na online meet, který naše HR Majka drží v profesionální a zároveň uvolněné atmosféře. Chceme vás totiž v klidu poznat, abychom mohli odhalit ten pravý potenciál ve vás.
Chcete se k nám přidat, podívejte se na volné pozice. Nenašli jste tu svou vysněnou? Napište rovnou na kariera@advisio.cz.