O minulém roce měli Radim a Jirka, jednatelé Advisio, jasno už v lednu. Realita je ale rychle vyvedla z omylu. O vzletech i pádech roku 2018 a plánech na rok 2019 se rozpovídali v rozhovoru.

Jaký byl rok 2018 pro Advisio?

Jirka: Původně to měl být klid. Chtěli jsme trochu zpomalit náš růst, ale bohudík se tak nestalo a byla to zas docela jízda. 🙂 2018 opravdu rychle utekl a já vnímám, že je firma rok od roku dospělejší.

Radim: Ano, opravdu jsme chtěli trochu zvolnit a zaměřit se spíše na procesní věci uvnitř. Situace tomu chtěla jinak. Vyrostli jsme asi o 12 nových lidí, získali jsme nové klienty jako Podravka, Marlenka, Beats for Love a další. Zároveň se nám podařilo utužit a rozšířit spolupráci s většinou našich stávajících klientů. Takže, jaký byl rok 2018? Skvělý, náročný a opět plný zvratů.

Advisio tým se výrazně rozrostl

Co považujete za váš největší úspěch?

Radim: Asi to, že se nám i v počtu 30 lidí daří ve firmě držet velmi přátelskou, až rodinnou atmosféru. Radost mám z kreativního oddělení, které jsme během roku vybudovali a taky z toho, že máme vlastního marketingového manažera pro náš interní marketing. Výkonnostní oddělení má svého vedoucího a funguje hodně autonomně, což je pro mě taky velký úspěch. A těch úspěchu by bylo mnohem víc, ale tyhle vnímám jako nejzásadnější.

Jirka: Já ještě přidám soutěž Recruitment Academy Awards. V kategorii Kariérní stránky roku jsme zabodovali s naším webem Digimarkeťák a získali 3. místo. Když vezmu v potaz to, že HR řeším jen já s Radimem, web jsme postavili od A do Z u nás v Advisio za méně než 30 000 Kč a že jsme porazili firmy jako Slevomat nebo Bageterie Boulevard, jsem na tento úspěch opravdu hrdý.

Recruitment Academy Awards: 3. místo v soutěži Kariérní web roku 2018

A co se naopak vůbec nepovedlo?

Jirka: Nic velkého si teď nevybavím. Myslím, že čím déle člověk podniká, tím více je připraven na možné i nemožné komplikace. Osobně vždycky těžce nesu odchod klientů. To se nám párkrát stalo i v 2018. Naštěstí se jeden z těch největších po měsíci vrátil.

Radim: Kromě ztráty klientů nás trochu potrápil i nevhodný výběr nových lidí, kteří nesedli do týmu. Ale to k téhle práci patří, takže to nevnímám nijak tragicky.

Firma se nedávno stěhovala na novou adresu. Co vás k tomu vedlo a kde vás klienti nově najdou?

Radim: Jednoduše nám už byly staré kanceláře malé a chybělo místo i klid na práci. Nově nás najdete na adrese Josefa Šavla 1271/12, 709 00 Ostrava – Mariánské Hory v budově Sectron. Pořád se ještě zabydlujeme a čeká nás tu ještě trochu práce.

Jirka: Nyní sedíme v našich třetích kancelářích a už minule nás stěhování hodně nakoplo. Před úplně prvním stěhováním nám jeden obchodní partner řekl, že po přestěhování se firma výrazně posune a přesně to se stalo. Tentokrát to čekáme taky. Nové prostory nám umožňují dělat spoustu nových věcí. Máme vlastní přednáškovou místnost, kde budeme pořádat školení a workshopy až pro 24 lidí. Vyrostl kreativní tým, který má prostory pro focení a produkci obsahu. Kromě toho máme dost místa i pro další růst.

Na trhu dlouhodobě chybí lidi. Jak a na co lovíte schopné spolupracovníky?

Radim: V náboru nám hodně pomáhá náš web Digimarkeťák, o kterém už mluvil Jirka. Musím říct, že i s minimem reklamy nám pravidelně chodí životopisy kandidátů na většinu zveřejněných pozic. Obecně ale nejvíce pomáhají různé „offline“ akce, kde je Advisio vidět – semináře na školách, MarketingON a další akce. Zájemci se pak ozývají sami, protože nás někde viděli.

Cítíte zvýšený zájem o digitální marketing? Ať už mezi firmami nebo potenciálními zaměstnanci?

Radim: Cítím zvýšený zájem ze strany uchazečů. Určitě chodí mnohonásobně více životopisů než tomu bylo například před 2 lety, kdy nebylo skoro z čeho vybírat.

Jirka: Já vnímám větší zájem o služby z našeho odvětví hlavně v segmentu B2B. Spoustu firem opouští zajeté koleje a zkouší nové možnosti. Což je dobře. Pro nás i pro ně.

Rozjeli jste sérii odborných školení pro širokou veřejnost. Budete v nich pokračovat i v novém roce?

Radim: Určitě ano. Většina odborných školení je mimo Ostravu, což je velká škoda. Přijde nám zbytečné jezdit za školeními například do Prahy, když stejnou úroveň jsme schopni doručit i tady. Plánujeme rozšířit portfolio školení o většinu témat týkajících se digitálního marketingu a chceme pozvat i další specialisty z oboru (právo, e-mail marketing atd.), kteří by mohli předat své zkušenosti ostatním.

Jirka: Nechceme ale tvořit jen další školení pro specialisty. Chceme se v našich školeních zaměřit i na majitele a manažery firem. Ti totiž potřebují úplně jiný druh informací. Manažera nezajímá, jak nastavit ideální CPC, ale to, jaké nástroje zvolit pro dosažení určitých cílů.

V roce 2018 vaše už tradiční akce MarketingON dost vyrostla. Jaké s ní máte plány na rok 2019?

Radim: Velmi nás posunula změna místa a větší Cooltour jsme nakonec vyprodali. V letošním roce plánujeme MarketingON s pořadovým číslem 5 a 6. Cílem je udržet nastavený standard a opět o něco navýšit počet návštěvníků.

MarketingON#4 v CoolTouru

Na co jste v současném Advisiu opravdu hrdí?

Jirka: Na prvním místě je to jednoznačně náš tým, který je skvělý. Je to super pocit, když člověk vidí naše výstupy a sám žasne nad tím, co všechno umíme „vykouzlit“.

Radim: Já se budu opakovat – nejvíce jsem hrdý na náš tým a pak na firmu jako takovou. Za těch 6 let, co Advisio funguje, jsme ušli velký kus cesty a věřím, že je hodně dobrého ještě pořád před námi.

Co byste chtěli dokázat, nebo zlepšit v roce 2019?

Radim: Rok 2019 bude ve znamení customer care. S Jirkou jsme spolupráci s klienty vždycky stavěli hodně na osobním kontaktu. Při zvětšujícím se počtu lidí v týmu jsme ten bezprostřední kontakt s našimi zákazníky pomalu začali ztrácet, což je samozřejmě špatně. Proto cítíme potřebu posílit právě celkovou péči o klienta. Chceme taky, aby jednotlivá oddělení začala fungovat autonomně. Cestu vidíme ve vzniknu středního managementu, který už u nás je a budeme ho dále rozšiřovat.

Jirka: V prvním kvartále nás pak čeká jedná velká změna, na kterou se chystáme už od  loňského dubna. Náznak už byl patrný v našem PFku, ale víc teď nebudu prozrazovat. 🙂

Štítky: Agentura digitální marketing Ostrava plány rozhovor

Související články

MarketingON
Advisio

Advisio

2. 9. 2019 3 minuty čtení

  • [Aktuality]
  • [Konference]
  • [Ze života agentury]

Co návštěvníkům přináší MarketingON?

Setkání digimarkeťáků a příznivců oboru čeká na všechny už 7. listopadu 2019 v ostravském Cooltour. Tato akce opět představí špičkové řečníky a nabídne inspirativní přednášky i praktické workshopy. Vše…

Teambuilding Advisio
Radka Legerská

Radka Legerská

11. 5. 2018 4 minuty čtení

  • [Ze života agentury]

Proč pracujeme v AdVisiu

Sedíme v příjemných vzdušných kancelářích v podkroví jednoho ostravského domu. Je nás tu zhruba 27. Průběžně více, přechodně méně, podle toho, kdo zrovna pracuje. Opravdu všichni se scházíme hlavně…

Základní výbava markeťáka
Advisio

Advisio

16. 2. 2018 3 minuty čtení

  • [Ze života agentury]

První dny agenturního „zelenáče“

Rozhodnete se pro studium střední a vysoké školy v oboru Marketing a pořádně vás to chytne. Během studia se účastníte různých stáží a pracovních příležitostí v ČR a zahraničí s náplní práce…