O minulém roce měli Radim a Jirka, jednatelé Advisio, jasno už v lednu. Realita je ale rychle vyvedla z omylu. O vzletech i pádech roku 2018 a plánech na rok 2019 se rozpovídali v rozhovoru.
Jaký byl rok 2018 pro Advisio?
Jirka: Původně to měl být klid. Chtěli jsme trochu zpomalit náš růst, ale bohudík se tak nestalo a byla to zas docela jízda. 🙂 2018 opravdu rychle utekl a já vnímám, že je firma rok od roku dospělejší.
Radim: Ano, opravdu jsme chtěli trochu zvolnit a zaměřit se spíše na procesní věci uvnitř. Situace tomu chtěla jinak. Vyrostli jsme asi o 12 nových lidí, získali jsme nové klienty jako Podravka, Marlenka, Beats for Love a další. Zároveň se nám podařilo utužit a rozšířit spolupráci s většinou našich stávajících klientů. Takže, jaký byl rok 2018? Skvělý, náročný a opět plný zvratů.
Co považujete za váš největší úspěch?
Radim: Asi to, že se nám i v počtu 30 lidí daří ve firmě držet velmi přátelskou, až rodinnou atmosféru. Radost mám z kreativního oddělení, které jsme během roku vybudovali a taky z toho, že máme vlastního marketingového manažera pro náš interní marketing. Výkonnostní oddělení má svého vedoucího a funguje hodně autonomně, což je pro mě taky velký úspěch. A těch úspěchu by bylo mnohem víc, ale tyhle vnímám jako nejzásadnější.
Jirka: Já ještě přidám soutěž Recruitment Academy Awards. V kategorii Kariérní stránky roku jsme zabodovali s naším webem Digimarkeťák a získali 3. místo. Když vezmu v potaz to, že HR řeším jen já s Radimem, web jsme postavili od A do Z u nás v Advisio za méně než 30 000 Kč a že jsme porazili firmy jako Slevomat nebo Bageterie Boulevard, jsem na tento úspěch opravdu hrdý.
A co se naopak vůbec nepovedlo?
Jirka: Nic velkého si teď nevybavím. Myslím, že čím déle člověk podniká, tím více je připraven na možné i nemožné komplikace. Osobně vždycky těžce nesu odchod klientů. To se nám párkrát stalo i v 2018. Naštěstí se jeden z těch největších po měsíci vrátil.
Radim: Kromě ztráty klientů nás trochu potrápil i nevhodný výběr nových lidí, kteří nesedli do týmu. Ale to k téhle práci patří, takže to nevnímám nijak tragicky.
Firma se nedávno stěhovala na novou adresu. Co vás k tomu vedlo a kde vás klienti nově najdou?
Radim: Jednoduše nám už byly staré kanceláře malé a chybělo místo i klid na práci. Nově nás najdete na adrese Josefa Šavla 1271/12, 709 00 Ostrava – Mariánské Hory v budově Sectron. Pořád se ještě zabydlujeme a čeká nás tu ještě trochu práce.
Jirka: Nyní sedíme v našich třetích kancelářích a už minule nás stěhování hodně nakoplo. Před úplně prvním stěhováním nám jeden obchodní partner řekl, že po přestěhování se firma výrazně posune a přesně to se stalo. Tentokrát to čekáme taky. Nové prostory nám umožňují dělat spoustu nových věcí. Máme vlastní přednáškovou místnost, kde budeme pořádat školení a workshopy až pro 24 lidí. Vyrostl kreativní tým, který má prostory pro focení a produkci obsahu. Kromě toho máme dost místa i pro další růst.
Na trhu dlouhodobě chybí lidi. Jak a na co lovíte schopné spolupracovníky?
Radim: V náboru nám hodně pomáhá náš web Digimarkeťák, o kterém už mluvil Jirka. Musím říct, že i s minimem reklamy nám pravidelně chodí životopisy kandidátů na většinu zveřejněných pozic. Obecně ale nejvíce pomáhají různé „offline“ akce, kde je Advisio vidět – semináře na školách, MarketingON a další akce. Zájemci se pak ozývají sami, protože nás někde viděli.
Cítíte zvýšený zájem o digitální marketing? Ať už mezi firmami nebo potenciálními zaměstnanci?
Radim: Cítím zvýšený zájem ze strany uchazečů. Určitě chodí mnohonásobně více životopisů než tomu bylo například před 2 lety, kdy nebylo skoro z čeho vybírat.
Jirka: Já vnímám větší zájem o služby z našeho odvětví hlavně v segmentu B2B. Spoustu firem opouští zajeté koleje a zkouší nové možnosti. Což je dobře. Pro nás i pro ně.
Rozjeli jste sérii odborných školení pro širokou veřejnost. Budete v nich pokračovat i v novém roce?
Radim: Určitě ano. Většina odborných školení je mimo Ostravu, což je velká škoda. Přijde nám zbytečné jezdit za školeními například do Prahy, když stejnou úroveň jsme schopni doručit i tady. Plánujeme rozšířit portfolio školení o většinu témat týkajících se digitálního marketingu a chceme pozvat i další specialisty z oboru (právo, e-mail marketing atd.), kteří by mohli předat své zkušenosti ostatním.
Jirka: Nechceme ale tvořit jen další školení pro specialisty. Chceme se v našich školeních zaměřit i na majitele a manažery firem. Ti totiž potřebují úplně jiný druh informací. Manažera nezajímá, jak nastavit ideální CPC, ale to, jaké nástroje zvolit pro dosažení určitých cílů.
V roce 2018 vaše už tradiční akce MarketingON dost vyrostla. Jaké s ní máte plány na rok 2019?
Radim: Velmi nás posunula změna místa a větší Cooltour jsme nakonec vyprodali. V letošním roce plánujeme MarketingON s pořadovým číslem 5 a 6. Cílem je udržet nastavený standard a opět o něco navýšit počet návštěvníků.
Na co jste v současném Advisiu opravdu hrdí?
Jirka: Na prvním místě je to jednoznačně náš tým, který je skvělý. Je to super pocit, když člověk vidí naše výstupy a sám žasne nad tím, co všechno umíme „vykouzlit“.
Radim: Já se budu opakovat – nejvíce jsem hrdý na náš tým a pak na firmu jako takovou. Za těch 6 let, co Advisio funguje, jsme ušli velký kus cesty a věřím, že je hodně dobrého ještě pořád před námi.
Co byste chtěli dokázat, nebo zlepšit v roce 2019?
Radim: Rok 2019 bude ve znamení customer care. S Jirkou jsme spolupráci s klienty vždycky stavěli hodně na osobním kontaktu. Při zvětšujícím se počtu lidí v týmu jsme ten bezprostřední kontakt s našimi zákazníky pomalu začali ztrácet, což je samozřejmě špatně. Proto cítíme potřebu posílit právě celkovou péči o klienta. Chceme taky, aby jednotlivá oddělení začala fungovat autonomně. Cestu vidíme ve vzniknu středního managementu, který už u nás je a budeme ho dále rozšiřovat.
Jirka: V prvním kvartále nás pak čeká jedná velká změna, na kterou se chystáme už od loňského dubna. Náznak už byl patrný v našem PFku, ale víc teď nebudu prozrazovat. 🙂
Štítky: Agentura digitální marketing Ostrava plány rozhovor