Nadpis skoro jako z červené knihovny. Ale žádnou romantiku v tom nehledejte, tyhle zásadní „kulisy“  provázely druhý MarketingOn, akci pro všechny, které on-line marketing baví, nebo je nějakým způsobem živí. Studenti, eshopaři, lidi z oboru, ti všichni zaplnili 7. června 2017 ostravský ImpactHub. Žádná židle nezůstala volná, já sama jsem večer strávila na stojáka, nebo usazená na schodech.

Networking byl o dost svižnější než při prvním MarketingOnu, účastníci z publika se mezi sebou zapovídali tak intenzivně, že dokonce nedošlo ani na fotostěnu, a to je co říct! Pohoštění připravené Katkou z Pečwork bylo tak skvělé, že padlo za vlast již v první přestávce. Víno a pivo ale plnilo skleničky až do pozdních večerních hodin a znáte to: hlad je převlečená žízeň, takže nakonec si přišel na své každý.

Středobodem celého večera byli samozřejmě řečníci. Tři řečníci, tři unikátní osobnosti, tři skvělé přednášky.

Vladimír, kozy v autě a puppymonkeybaby

Vladimír Zikmund ze Zaraguzy odstartoval svou přednášku společně s Markem Zuckerbergem na slajdu a tamtéž jim asistovala třívteřinová porota. 3 vteřiny totiž stačí publiku na Facebooku, aby vaše video otevřeli, nebo nechali zapadnout v nenávratnu. Inspirativním průřezem video spotů z tvůrčí dílny Zaraguzy přiblížil Vladimír stěžejní prvky úspěšné video reklamy na Facebooku i Youtube. V zásadě: buďte struční, odlište se, překvapte a chyťte se aktuálních trendů (v současné době třeba frčí videa typu: „how to do it“, tj. různé návody na vaření, či hand made výrobu čehokoli). Čím více vybočíte z šedé řady klasických, nudných videí, tím víc budete vidět a tím většího zásahu docílíte. Víte třeba, že do kufru nové „škodovky“ se vleze pět živých koz? Nebo co vznikne křížením štěňátka, opičky a děťátka? Kdo byl na #mkton2, už ví. Jo, a nezapomeňte: 90% videí na FB si dnes uživatelé pouští bez zvuku!

Renata, happy hippie a my ostatní

Někdy Renatu Ptáčníkovou podezřívám, že žije v paralelním vesmíru: Její přednášky bývají vždycky tak trochu dobrodrůžo, protože do poslední chvíle nevím, s čím přijde a co se bude během její cesty přednáškovým časoprostorem dít. Na MarketingOn dorazila kosmonautka z Perspective relations bez skafandru, v dobrém rozmaru jako vždy. Kromě toho, že ukázala, jak se při tvorbě kampaní prolínají světy on-linu a off-linu a jeden bez druhého nemohou existovat, předvedla, jak funguje virální marketing v praxi. Během svého povídání vyhlásila soutěž o lístek na Colours of Ostrava a do pěti minut měla na konkrétní facebookové stránce 33 zbrusu nových příspěvků (těch soutěžních samozřejmě). Přednášku zakončila uspořádáním další mikrosoutěže a muž z publika, který jí venku utrhl květinu, získal pořádně velké balení LauraCoffee.

Karel, branding trojnožka a Růžový slon na slajdu

Karel Mindless Novotný už veřejně často nepřednáší, o to víc jsme se na něho v Ostravě těšili. A přijel. A přivezl s sebou vtipnou přednášku o značkách v on-line prostředí, plnou praktických příkladů: Připomněl základní pravidla, která v marketingu platila včera, dnes i zítra. Alfou a omegou úspěšného brandu tak zůstavají Avinash a Ogilvy. Amen.

Mně osobně nejvíc zaujala Karlova „trojnožka“ – tři nohy, které se vám nesmí kývat, pokud to se svou značkou myslíte dobře. Zjednodušeně, musíte se v odpovědích na otázky „kdo jsem, v čem vynikám a jak mě vnímají“ protnout v jasném bodě, na kterém to potom všechno postavíte. Každou otázku trojnožky podpořil Karel konkrétní značkou. A tak se na jednom slajdu sešli Shoptet, Rady na cestu a Růžový slon. Byznys Růžového slona prý vždycky zaujme: můžu potvrdit, hlavu od postování na sociální sítě zvedli úplně všichni. Pokud chcete vědět víc o tom, jak a kam Karel značky poposunuje, mrkněte se i k Shoptetu a Radám na cestu.

MarketingOn #2 proběhl na jedničku. Nezbývá, než se rozloučit a poděkovat. Poděkování míří nejen k řečníkům, Vladimírovi, Renatě i Karlovi, ale také k dalším lidem, kteří nám pomáhají MarketingOn připravovat. Velké díky Katce za všechny dobroty, které připravila pro všechny mlsné jazýčky, Tomášovi za fotografie, Milanovi za video záznamy, ImpactHubu za pohostinnost, Danovi a Filipovi za MarketingOn web.

Na podzim se na vás těšíme na MarketingOn #3. Uvidíme se?

 

Štítky: marketing ostrava marketingon

Radka Legerská

Radka Legerská [1]
[1] Senior Copywriter

Píše a obsahu, který prodává, se věnuje už déle než 12 let. Bez kafe nežije, hodně čte a jednou napíše knihu [nebo dvě].