Mailchimp. Velmi sofistikovaný nástroj na rozesílání newsletterů. Práce s ním je pro neználky HTML velmi snadná, ale zároveň uspokojí i ty náročnější. Obsahuje totiž celou řadu speciálních nastavení, automatizací a další vychytávek, které vám umožní rozesílat skvělé a přesně cílené e-maily vašim zákazníkům. Jediným drobným zádrhlem může být to, že Mailchimp komunikuje pouze v angličtině. Ale to pro zkušeného markeťáka není problém. Rádi vám s tím pomůžeme. 🙂

Proč používat Mailchimp

Srovnejte to se Smartemailingem

Kromě Mailchimpu se často používá Smartemailing. Je v češtině a jeho ceny jsou v některých případech o něco nižší než u Mailchimpu. Ovšem cenou jeho výhody víceméně končí.  Smartemailing přebírá funkce z jiných programů a inovace systému probíhají zpomaleně a některé nemusíte ani zaznamenat. Mailchimp je jiný, funguje samostatně.

Hravý e-mailing pro kreativce

S Mailchimpem si vyhrajete. Najdete tu perfektně propracované šablony ve formátu drag&drop: nastavíte si, co kam chcete, a ještě si navolíte různé typy obsahu (obrázky, textová pole a tak).  Prostě super hračka, se kterou se nebudete nudit nad žádnou mailingovou kampaní. Ve Smartemailing je v tomhle omezený a šablony si k obrazu svému moc nepředěláte.

Drag&drop šablony jsou velmi jednoduché na ovládání a nemusíte u nich kódovat ve formátu HTML. Jen si jednotlivé části naskládáte, tak jak potřebujete. Šablona se dá také individuálně nařezat v grafickém programu, ale samozřejmě se s ní dá pracovat i bez grafických úprav.

Typy e-mailů, které s Mailchimpem vyřídíte

Automatizujte, co jde

Posíláte pořád dokola potvrzení objednávky, platební informace, nebo připomenutí důležitých akcí? Transakční e-maily přitom můžete skvěle automatizovat. Vše jednou nastavíte a o rozesílky se už pak téměř nestaráte, řídí se to samo. Musíte si ale Mailchimp propojit s e-shopem a přesunout se do placeného módu, a to bez ohledu na to, že ještě nemáte 2 000 odběratelů.

Vzdělávejte, pomáhejte, bavte

Newsletterem nemusíte nutně pořád jen prodávat. Dejte svým zákazníkům pocit, že je pro vás důležité, aby získali něco navíc, že nejsou jen váš stroj na peníze. Něco je naučte. Vysvětlujte. Buďte kamarád, ne jen e-shop. Zkrátka pomáhejte. Pomáhací e-maily mohou obsahovat zajímavé články, videa, rady, tipy, návody, nebo třeba tematický vtip.  Prostě cokoliv, co zákazníci ocení a třeba přepošlou dále.

Nabízejte a prodávejte

Marketingové (prodejní) e-maily představují stejně tu nejdůležitější část e-mailingu. Posílat můžete novinkovou klasiku, oznámení o slevových akcích, nebo doporučené produkty. Zkuste to dělat jinak, než ostatní, odlište se.  Přidejte k tomu nějakou „pomáhací“ věc , třeba zajímavý odkaz, nebo motivační citát. Nezapomeňte na obrázky a grafické zpracování. Kreslené newslettery jsou nejoblíbenější a také nejúčinnější.

Co ještě s Mailchimpem zkusíte

  1. Propojení s jinými nástroji a sociálními sítěmi

Propojte Mailchimp s Facebookem. Sbírejte odběratele přímo přes váš profil nebo automaticky zveřejňujte na vašem profilu, že byl rozeslán další newsletter, či přímo sdílejte obsah e-mailu na Facebooku.

  1. Formuláře

Nastavte si pop up okna a další typy přihlašovacích formulářů. V nastavení máte spoustu možností, jak ohledně typů vyplňovaných polí, tak celkového vzhledu.

  1. Segmentování

Cilte na své zákazníky účinně, segmentujte je. V Mailchimpu jednotlivé segmenty tvoříte jednoduše, stejně tak umisťování kontaktů do skupin je snadné.  Rozesílka pak jde jen na ty zákazníky, kteří ji opravdu ocení.

  1. A/B testování

Pokud si nejste jistí , který předmět vaše zákazníky osloví více, kam umístit CTA tlačítko a tak všelijak podobně, A/B testujte. Tenhle e-mailingový nástroj vám to umožní.

  1. Reporty

Statistiky zajímají každého. Pomocí reportů budete vždy vědět, jaký byl open rate, kam lidé nejvíc klikali skrze Click Map a co je vůbec nezaujalo. A na základě těchto dat váš e-mailing skvěle zoptimalizujete.

Mailchimp se nám na e-mailing prostě osvědčil nejvíce. Je přehledný, intuitivní a v poměru cena/ výkon je to rozhodně nejlepší e-mailingový nástroj, který jsme vyzkoušeli. A přes co děláte e-mailing vy?

Sylvie Kaviková

Sylvie Kaviková [1]
[1] Copywriter

Bývalý zaměstnanec Advisio.