Když jsme zjistili, že se koná třetí ročník ShopCampu, ani minutu jsme neváhali a nedočkavě čekali na spuštění registrace. Všichni jsme se těšili tak, že nás ani vstávání v kruté 4 hodiny ráno neodrazovalo. Nebo spíš nám to ze začátku nedocházelo.

Cesta to byla náročná, ale než jsme se nadáli, už jsme byli na ČVUT, ochutnávali buchty a čekali na to, co pro nás ShopCamp připravil.

AdVisio na ShopCampu 2016

Klasika. Kde je jídlo, je i AdVisio :-).

Co nás nejvíce zaujalo?

Mezi první, které jsme si byli poslechnout, patřil Matez Jindra. Během půl hodinky nám představil 10 tipů, jak budovat značku. Ukázal nám, že základem je dobrý název, ale když už ho nemáte, musíte se odlišit jinak. Celou přednášku si můžete od začátku do konce proklikat na stránce lovebrand.cz

A protože se umíme rozdvojit, byli jsme se podívat i na R. Velflovou a T. Kumstu a jejich přednášku o vychytávkách v Google Analytics. Ačkoliv na nich byla nervozita znát a přednes trochu pokulhával, jejich tipy byly velmi zajímavé a přínosné.

Velmi nás zaujala také přednáška Pavla Ungra Jak SE Odnaučit spouštět weby bez SEO kontroly. Pavel shrnul konkrétní body, které by neměl nikdo zapomenout před redesignem. Každému, kdo se do redesignu chce pustit, doporučujeme tento seznam mít hezky na očích a brát si ho i do postele. A co v něm třeba najdete?

  1. Nikdy neměnit URL adresy, chraň vás ruka páně.
  2. Myslet na optimalizaci stránek, nejlépe ve dne v noci.
  3. Vyhýbat se duplicitě jako čert kříži.

Od SEO až k PPC

Pak jsme si řekli, že je čas na trochu jiné téma a šli se podívat na Jakuba Čižmaře a jeho 6 jednoduchých akčních kroků k efektivnímu e-mail marketingu. Kuba přišel se zajímavými postřehy a tipy do praxe, které si pečlivě psal skoro celý sál. A kdo nepsal, ten udělal chybu. Probíralo se i aktuální téma Vánoc. Velmi jsme ocenili konkrétnější tipy na vánoční e-maily:

  • Odměňte své zákazníky.
  • Usnadněte jim výběr a dejte tipy, co komu na Vánoce.
  • Zpříjemněte jim den a snižte jejich vánoční stres.
Jakub Čižmař - ShopCamp 2016

Oficiální foto od ShopCamp.cz – Jsme tady, kdo nás najde? 🙂

Za zmínku stojí také Jan KvasničkaInovace a novinky na českých a zahraničních eshopech. I v tak krátkém čase nám dokázal představit trendy a novinky, které frčí zejména v zahraničí – vytvoření vlastního produktu na míru, hraní si se zobrazením filtrace, možnost pravidelných objednávek a mnoho dalších. Pokud jste na ShopCampu nebyli, nesmutněte, Jan na svůj blog umístil přepis své přednášky.

A protože se zaměřujeme zejména na výkonnostní marketing, nemohli jsme si nechat ujít přednášku Lukáše Krejči10 tipech jak uspět s dynamickým demarketingem na Facebooku. A co jsme si odnesli poznačené v notesu?

Ve večerních hodinách jsme přijeli zpět do Ostravy plní nových dojmů, zážitků a informací. S menším odstupem času musíme říct, že akce to byla velmi povedená. Ocenili bychom však krátké přestávky mezi přednáškami, aby se lidé stihli přemístit. Na výsledném dojmu z přednášek se také podepsalo zpoždění jednoho sálu.

Velmi nás naopak potěšil skvělý přístup organizátorů. U vstupu jsme dostali praktický notýsek, propisku i plátěnou tašku a všichni byli stále usměvaví! Velké plus má od nás ShopCamp také za občerstvení. I ti největší žrouti a labužníci si přišli na své.

Summa summarum, ShopCamp se nám líbil a určitě si nenecháme ujít i ten další.

Eliška Reznerová

Eliška Reznerová [1]
[1] Copywriter

Copywriterka, která s klávesnicí randí už přes 4 roky a objevuje krásy lesů. V Advisio už bohužel nepracuje, ale v oboru dál úspěšně pokračuje.