Super zoo představuje jednoho z nejznámějších a největších prodejců chovatelských potřeb u nás. O jeho digitální stopu se staráme už od roku 2015, kdy nám pod křídla svěřili svou PPC reklamu, zbožové srovnávače a v neposlední řadě i Facebook reklamuSEO. Sociální sítě si spravovali nadále interně.

Ovšem v únoru 2019 již potřebovali pomoct i se správou sociálních sítí, kterou už nestíhali řešit do takové míry, jak si představovali, a s poptávkou se obrátili právě na nás. V osudí byla nejen kompletní správa Facebook stránky, ale také Instagramu a zajišťování community managementu[1][1]
Komunikace s uživateli a budování pozitivního vztahu.
nejen těchto dvou sítí, ale i YouTube.

Zpracovat nabídku a kreativu pro každého nového klienta je vždy velká výzva i zábava. Na následujících řádcích si přečtěte, jak jsme se s tím v případě Super zoo popasovali a jak nám dosavadní spolupráce šlape.

Představení Super zoo

Představení Super zoo.

Super zoo si žádá super výsledky

S klientem jsme si na začátku udělali meeting, kde za Super zoo přijel manažer marketingu a e-commerce a za nás se účastnil kreativní tým v plné síle. Vzhledem ke komplexnosti služeb a propojení velkých týmů jsme si stanovili pravidla spolupráce tak, aby bylo naprosto jasné, kdo má co na starost a na koho se v konkrétních případech obracet.

Klient vznesl své požadavky ohledně strategie profilů na sociálních sítích. Zhodnotil se současný stav, my jsme představili návrhy na jednotlivé komunikační linky a vyjasnili si tone of voice.

Statistika Super zoo

Super zoo v číslech.

Pustili jsme se do Facebooku

Naším hlavním cílem pro Facebook byla prezentace klienta jako rádce všechny majitele mazlíčků, dále pak stmelení komunity a rozhýbání komunikace s ní a v neposlední řadě přinášení nových nápadů na zajímavý obsah.

Facebooková stránka měla již přes 15 000 fanoušků, kteří byli zvyklí především na informativní příspěvky ohledně aktuálního dění, jako jsou změny otevírací doby, slevové akce, tipy z letáku a podobně.

Tuto informační linku příspěvků jsme začali vyvažovat zábavou. Uživatele bavíme hlasovacími příspěvky, hrami, soutěžemi a hledáme další zajímavé formy. Nezapomněli jsme ani na vzdělávací příspěvky, jako jsou články z blogu klienta nebo videa Školy Super zoo.

Pomocí interaktivních příspěvků se ptáme fanoušků na jejich názory a zážitky s jejich mazlíčky. Zkrátka je zapojujeme do děje. Uživatelé na tyto příspěvky reagují velmi pozitivně a aktivně sdílí fotky svých mazlíčků. S tímto obsahem pak dále pracujeme a využíváme ho při různých příležitostech.

Kombinace zajímavých informací a zábavy má za úkol posílit brand a udělat z profilu Super zoo platformu pro obousměrnou komunikaci a interakci s uživateli, kterou budou lidé rádi sledovat a sdílet na ní své názory a myšlenky.

Výsledky Facebookové stránky Super zoo 2019-2020

Porovnání Facebook stránky v období 2019 – 2020.

Vývoj followers a liků na FB stránce Super zoo

Vývoj followers a liků na Facebook stránce.

Co se nám nejvíc povedlo

Obecně mívají velký úspěch interaktivní a zábavné příspěvky. Zmínit můžeme hlasovací příspěvky na všechny možné způsoby od produktových hlasovaček až po ty, “co má radši váš mazlíček”. Nikoho určitě nepřekvapí, že mezi nejúspěšnější příspěvky se řadí také soutěže. Zpravidla soutěžíme o poukazy na nákup, což umožňuje účast opravdu každému chovateli jakéhokoliv běžného mazlíčka.

V případě všech soutěží očekáváme dobré výsledky, které většinou ještě podporujeme také propagací příspěvku. Upřímně nás ale překvapil enormní úspěch soutěže, kterou jsme si interně pojmenovali “ajta krajta”. Přitom příspěvek nevznikl příliš plánovaně, ale spíše jako výsledek náhodného sledu událostí.

Z mělnické pobočky jsme obdrželi foto krajty, kterou pan majitel vzal s sebou na nákup, i s detailními informacemi o druhu a délce, což nás dovedlo k nápadu hada nejen sdílet na Facebooku, ale také nechat uživatele hádat právě onu délku. Dosah i počet komentářů a sdílení byl nečekaně obrovský. Ještě bych podotkla, že byl čistě organický.

Soutěžní příspěvek "ajta krajta" na FB

Úspěšná soutěž „ajta krajta“.

Uživatelé velmi dobře reagují také na různé vtípky a srandičky, které se točí kolem zvířecího světa mazlíčků. V případě příspěvku “Příručka jak hladit kočku” se nám podařilo vychytat podstatu kočičí osobnosti a přesně to, co důvěrně zná většina kočkomilů, a zároveň téma, které se často stává středem kočičího humoru.

Úspěšný příspěvek na FB Super zoo

Příručka jak hladit kočku.

Zajímavé je, že i přesto, že jsme stále o trochu více psím národem, měla kočičí verze příspěvku větší úspěch než ta psí, kterou jsme vytvořili posléze. Vysvětlujeme si to tak, že ta kočičí je zkrátka vtipnější.

V neposlední řadě mají výborný ohlas také příspěvky, které pracují s obsahem uživatelů. Jedno z vánočních přání, které jsme pro fanoušky v minulém roce připravovali, se skládalo čistě z jejich fotek. O ty jsme požádali ve spojitosti s tvorbou videa.

Ohlas byl opět mimořádný a fanoušci jich poslali tolik, že nebylo možné je využít všechny. Kdybychom to udělali a každá by se zobrazovala 1 sekundu, video by mělo 27 minut.

Tuto situaci jsme fanouškům v komentáři vysvětlili a věřili jsme, že se setkáme s pochopením. Několik fanoušků, kteří své mazlíčky ve videu nenašli, komentovalo mírně zklamaně, ale i přesto se jim video líbilo a ohlas byl velmi pozitivní.

Příspěvky na FB stránce Super zoo

Ukázka příspěvků na FB stránce.

Vyšperkovali jsme i Instagram

Na Instagramovém profilu, tehdy s přibližně 3 000 followers, se ve velké míře duplikoval obsah zveřejněný na Facebookové stránce. Toto pro nás byla jedna ze základních věcí, kterou jsme chtěli určitě změnit. Jako hlavní cíl jsme si s klientem určili dosažení hranice 10 000 followers k získání funkce swipe up, která rozšíří možnosti stories o přidání odkazu.

V první řadě jsme tedy zrušili duplikování příspěvků z Facebooku a také příspěvky s grafikou. Rozhodli jsme se spoléhat čistě na jednoduchou fotku. Fotografie zčásti dostáváme od klienta a ve velké míře fotíme obsah my, což je velmi příjemná, i když někdy náročná část. Zvířecí modelové jsou prostě úžasní, ovšem ne vždy pózují, jak potřebujeme.

Nastavila se linka roztomilých zvířátek v různých situacích, která perfektně zabírá a zároveň také podněcuje uživatele ke komentování obsahu, protože se často jako majitelé mazlíčků s obsahem ztotožňují.

Tuto linku v současné době doplňujeme i obsahem více napojeným na brand, který je ale stále dostatečně vizuálně atraktivní a hodící se na Instagram. V malé míře, převážně pasivně, řešíme také Influencer marketing. Na ten má Super zoo primárně specializovanou agenturu.

Porovnání IG feedu Super zoo

Změna Instagram feedu.

Co se fanouškům líbí

Kromě toho, že Super zoo každým rokem nabízí adventní kalendář pro psy i kočky, loňské Vánoce jsme vytvořili i instagramový adventní kalendář pro všechny majitele mazlíčků.

Princip byl velmi jednoduchý a jasný. Každý den příspěvek ve feedu reprezentoval jedno adventní okénko s nabídkou nebo slevou, která se pod ním skrývala. Na své si přišli nejen páníčci a majitelé koček, ale také všichni chovatelé drobnějších mazlíčků.

IG příspěvky Super zoo

Advent na Super zoo.

Obecně jsou dosahy příspěvků na Instagramu velmi pěkné a uspokojivé.  Zajímavé je, že úspěšnější jsou drobní mazlíčci a statistiky nevedou psi a kočky. Asi nejlepší průměr a nejvíce srdíček sbírají králíčci. Na pomyslném vrcholu žebříčku je momentka křečka syrského, kterou se naší úžasné fotografce podařilo zachytit na prodejně.

Slavný křeček na IG Super zoo

Nejúspěšnější příspěvek Instagramu.

Nezapomněli jsme ani na community management

V Super zoo si uvědomovali také důležitost komunikace s uživateli a to, že každý komentář, dotaz a zpráva si zaslouží odpověď. Historicky to byl bohužel na profilu problém. Mezi hlavní cíle naší práce se tedy řadí i komunikace s komunitou a zajišťování odpovědí v případě odborné problematiky. Nyní odpovídáme všem na vše. Každý zákazník je totiž důležitý a dát mu na odpověď alespoň srdíčko, je to nejmenší.

Nejčastěji se řeší dotazy spojené s péčí o mazlíčky, výběrem nejvhodnějšího produktu nebo doručení zásilky. Na Super zoo se obrací i spolky a neziskové organizace s žádostí o podporu či nějakou formu pomoci. I když klient v této oblasti velmi aktivně vyvíjí velké úsilí a organizuje různé sbírky a další aktivity, vždy se snaží nějakým způsobem vyhovět i těmto individuálním požadavkům.

Ale ani v případě takto milého tématu, jako jsou mazlíčci, se při řešení community managementu nevyhneme haterům a negativním komentářům, ať už se jedná o zkušenost s prodejnou, eshopem nebo reakci na živá zvířata na prodejně. Každou takovou situaci individuálně řešíme a poskytujeme vysvětlení. Ignorování negativní zpětné vazby je jednodušší, ale rozhodně také horší řešení.

Se Super zoo jsme na jedné vlně

Se Super zoo je radost spolupracovat a spolupráce nám výborně funguje. Máme u klienta volnou ruku a dostatek prostoru k realizaci různých mini kampaní, které s chutí vymýšlíme. Žádný nápad není na realizaci dost malý nebo velký.

Náš tým efektivně komunikuje na denní bázi s týmem Super zoo nejen v Poděbradech, ale i po celé republice. Vyměňujeme si znalosti, zajímavé informace a rozšiřujeme si tak navzájem obzory. Inspirujeme se a vymýšlíme nejefektivnější řešení, které pak společně finalizujeme a aplikujeme. Zkrátka vzdálenost není vůbec žádný problém.

Společnými silami budujeme kvalitní obsah a velkou fanouškovskou základnu, která na obsah reaguje, baví se a ráda s námi sdílí ten svůj.

Postupně přebíráme správu PPC slovenské pobočky a v dohledné době budeme spravovat i slovenské sociální sítě.

Vyjádření klienta Super zoo

Vyjádření specialisty Advisio

Štítky: content digital marketing facebook instagram kampaně PPC reklama případová studie sociální sítě super zoo

Tereza Kučková

Tereza Kučková [1]
[1] Social Media Specialist

Čtenářka, kočkomilka a fanynka marvelovek a Harryho Pottera.

Související články

Lenka Kolářová

Lenka Kolářová

11. 6. 2019 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Případová studie]

Pokládáme červené koberce a rozdáváme zlaté trofeje

Když se řekne mezi rybáři „chyť a pusť“, vybaví se jim nejen způsob lovu ryb, ale také stejnojmenný e‑shop. Pro oblíbenou rybářskou speciálku zajišťujeme služby už…

Radka Legerská

Radka Legerská

2. 5. 2019 5 minut čtení

  • [Aktuality]
  • [Případová studie]

Spojujeme Ostravu na sociálních sítích DPO

Dopravní podnik Ostrava a.s. nás oslovil na podzim roku 2017. Chtěli poradit jak na firemní sociální sítě. Svůj Facebook, stejně jako ostatní sociální sítě, si…

Radka Legerská

Radka Legerská

25. 5. 2018 5 minut čtení

  • [E-commerce]
  • [PPC]
  • [Případová studie]

Roztáčíme nože sekaček HECHT v digitálu: v Česku, Maďarsku i Polsku

Značka HECHT patří mezi naše dlouhodobé klienty. Naše digitální spolupráce začala v roce 2013, kdy nám Hecht svěřil do správy PPC reklamu pro svůj e‑shop hecht.cz.…