Reklama na Facebooku už je dneska trochu věda. Navíc se facebookové typy reklam neustále proměňují a přizpůsobují novým trendům v digitálním světě. Dynamické reklamy na Facebooku však patří k velmi efektivním reklamním stálicím. Pokud se chcete pustit do dynamických reklam, počítejte s tím, že než do toho proniknete, nějaký čas vám zabere. Přečtěte si náš návod step by step a ovládněte umění dynamických reklam rychleji.

Začínáme: tajemný Facebook pixel a jeho nastavení

Abyste mohli používat dynamické reklamy ve Facebooku, musíte mít hlavně správně nastavený Facebook pixel. Ten je potřeba dobře implementovat, a to včetně tzv. eventů, které umožňují tvorbu reklam podle toho, jak se uživatel na webu chová. Pixel si jednoduše vygenerujete v reklamním účtu.

Mezi povinné eventy patří:

    • ViewContent (uživatel prohlížel produkt nebo nabídku)
    • AddToCart (uživatel si přidal produkt do košíku)
    • Purchase (uživatel provedl objednávku)

Eventů lze na web nasadit více: reklamy pak cílí přesněji. Všechny eventy a popis implementace pro vývojáře naleznete v nápovědě Facebooku.

Jedeme dál: tvorba zdroje dat

Kromě pixelu taky nutně potřebujete vytvořit zdroj dat, z něhož Facebook čerpá informace pro zobrazování těchto dat v reklamě. Jak by měl takový zdroj dat vypadat? Jestliže využíváte dynamický remarketing v Google AdWords, můžete vzít stávající zdroj dat z Google Merchants Center. V opačném případě si musíte vytvořit zcela nový zdroj dat.

Aktuálně Facebook podporuje vytváření zdrojů dat pro tyto segmenty trhu:

  • Prodej produktů
  • Cestování (hotely, destinace, lety, dovolené)
  • Realitní trh
  • Prodej automobilů

Zdroj dat si můžete vyrobit v různých formátech: CSV, TSV, XML (RSS a ATOM).

Některé elementy ve zdroji dat jsou povinné. Bez těch vám to fungovat nebude.

  • id (jedinečný identifikátor)
  • availability (dostupnost)
  • title (název)
  • description (popis)
  • condition (informace o fyzickém stavu)
  • price (cena)
  • link (URL)
  • image_link (URL, kde se nachází obrázek)
  • brand (značka)

Můžete přidat i další parametry, ale to už je dobrovolná akce. Podrobnosti se dočtete opět ve Facebook nápovědě.

Finišujeme: implementace zdroje a pixelu na Facebook

Všechny přípravy máte hotovy, můžete se tedy směle pustit do nahrání zdroje dat na Facebook. Jak na to?

  1. Přihlaste se do svého Business Manageru a v menu vyberte Katalogy. Otevře se Katalog Manager (ale jak založit Business manager?)
  2. Vytvořte nový katalog, vyberte typ a pojmenujte si ho. 
  3. Nastavte si načtení vytvořeného zdroje dat.
  4. Propojte katalog s pixelem.

Pokud nepoužíváte ve zdroji dat doporučený formát obrázku 1:1 pro formát reklamy carousel nebo 1,91:1 pro single image, systém vaše obrázky seřízne. Raději si v nastavení katalogu vyberte možnost vycentrovat obrázky podle typu reklamy: zvolte, zda obrázek pouze změní velikost podle typu reklamy, nebo zda se vycentruje a ořeže tak, aby zbylo minimum bílých míst. Tato funkce se hodí pro obrázky na bílém nebo průhledném pozadí.

Kontrolujeme: síla dodatečných oprav

Kvalitu dat byste měli ověřit. Nepodceňujte důkladnou kontrolu po nahrání, jen tak nepřijde všechna vaše předchozí práce nazmar. Facebook sám automaticky zkontroluje, jestli zdroj dat obsahuje všechny potřebné informace. V přehledu Diagnostika vám systém sdělí, které parametry chybí, jestli jsou chybné nebo nedostatečné. Vy si pak můžete špatné informace ve zdroji opravit.

A teď už vzhůru do nastavení vaší první dynamické reklamy.

Štítky: facebook konverze pixel

Jiří Bunček

Jiří Bunček [1]
[1] PPC Specialist

Bývalý zaměstnanec Advisio.