Jaro, teplé počasí, první výlety do přírody a odhalená lýtka – správně, to je cyklistická sezóna! A zároveň období, kdy se opravdu nehodí, aby na web nechodili zákazníci pro jízdní kola, pumpičky nebo přilby. E-shop Axit Bikes se na nás obrátil s 50% poklesem organické návštěvnosti. Šlápli jsme do pedálů a díky chytrému propojení SEO a PPC se nám neustále daří navyšovat meziroční tržby. Začátkem roku 2024 hned o 50 %.

Kombinace SEO a PPC se dlouhodobě osvědčuje jako úspěšná technika pro zvyšování tržeb. U Axitu se nám pečlivě optimalizovanými organickými výsledky podařilo přilákat významný počet návštěvníků, na které jsme mohli cílit remarketingovými kampaněmi. Vysoká návštěvnost tak neznamená jen vyšší prodeje, ale i úspěšnější PPC kampaně, včetně v poslední době oblíbených Performance Max kampaní.

Pomocí PPC správy jsme za rok zvýšili tržby o třetinu

Vzali jsme si do parády celé PPC kampaňové portfolio – úpravu produktových kampaní i obsahové a vyhledávací sítě. Vytvořili jsme PMax kampaně podle typu produktu a zaměřili se zvlášť na jízdní kola a doplňky. Na Skliku jsme produktové inzeráty více rozpracovali podle cenových hladin a postupně optimalizovali ceny za proklik.

,,Co se týká obsahových kampaní, rozdělili jsme je na akviziční a remarketingové – tvořili jsme, upravovali a vylučovali publika. Zároveň jsme vytvořili brandové i další vyhledávací kampaně zaměřené na top značky a produkty,” popsala strategii PPC specialistka Tereza Karhanová.

Všechny PPC kampaně jsme optimalizovali na základě sezóny nebo jejich úspěšnosti. V porovnání let 2022 a 2023 se nám povedlo zvýšit tržby o 29 % a zároveň snížit podíl nákladů na obratu [PNO] o 24 %.

Meziroční srovnání tržeb z PPC kampaní za období 2022/2023

 

Klient byl nadmíru spokojený, naše strategie přinášela skvělé výsledky a tak jsme navrhli podobnou cestu propagace i pro slovenskou mutaci e-shopu. Vyplatilo se! I jí se postupem času začalo více dařit a v průběhu pár měsíců jsme optimalizací kampaní dosáhli požadovaného PNO i tam.

Jak se dařilo na slovenském trhu – rozjezd spolupráce

 

Dál si jedeme vlastní Tour de France, výsledky se stále zlepšují. V prvních dvou měsících roku 2024 se nám podařilo překonat tržby v porovnání se stejným obdobím roku o 50 % a zároveň snížit PNO o 37 % při stejných nákladech.

Meziroční srovnání tržeb z PPC kampaní za únor 2023/2024

 

V rámci PPC optimalizací se zaměřujeme především na:

  • pravidelné zlepšování kvality feedů
  • pozastavování méně výkonných produktů a jejich následné znovuzařazení
  • pružnou reakci na změny trhu a úpravy nabídek v kampaních dle výkonu
  • zkoušení novinek v rámci účtů
  • pravidelnou kontrolu webové stránky

Nezapomněli jsme ani na sezónnost, zároveň ale proaktivně udržujeme zájem zákazníků i v obdobích mimo hlavní prodejní období, kdy mají specifické požadavky. Naše schopnost rychle se adaptovat nám umožnila nejen splnit všechny stanovené cíle i během méně výkonných období, ale také dodržovat stejné PNO jako v době sezóny. Tímto způsobem jsme pro našeho klienta zajistili nepřetržitý příjem a maximalizovali efektivitu jeho investic do online reklamy po celý rok.

Díky interní aplikaci jsme také schopni rychle reagovat na problémy, které v účtech nastanou. Aplikace nás upozorní na zamítnutí reklam, nulové zobrazování nebo také vznik stránek 404 na webu. 

„V případě zamítnutí produktů ze strany Google, jsme aplikací ihned upozorněni a zamezíme tak dlouhodobým výpadkům produktů v inzerci.  Zároveň můžeme pomocí každodenních reportů sledovat výkon kampaní a porovnávat jej s minulým měsícem či minulým rokem. Tyto reporty nám dávají možnost na první pohled vidět, zda se aktuální výsledky vyvíjí dobrým směrem. Díky funkci hlídání pravopisu jsme schopni mít textace reklam bez jakýchkoliv chyb.“ shrnuje výhody naší aplikace vedoucí PPC oddělení Markéta Gramesová.

Propracované SEO pomohlo remarketingu a přivedlo tisíce nových zákazníků

Když jsme e-shop v květnu roku 2022 přebírali, rozhodli jsme se po celkové analýze kromě PPC správy i pro spolupráci na technickém SEO a tvorbě kvalitního obsahu. Ten totiž na webu úplně chyběl a byl zásadní pro úspěšné kampaně a samotnou návštěvnost. O tom, jaké byly v oblasti SEO naše první úkoly a jak se nám díky organice podařilo rozjet kola v Axitu, se dozvíte v naší předchozí případové studii.

V oblasti SEO jsme se postupně posunuli na vyšší úroveň a teď pracujeme na větších detailech, jako je například: 

  • úprava H1 nadpisů a title u kategorií pro vyšší relevanci stránek pro PPC kampaně
  • vkládání klíčových slov do názvů produktů [stránky se lépe zobrazují a mají vyšší relevanci pro výkonnostní kampaně]
  • spuštění Index API [pomáhá v indexaci vyššího počtu stránek a aktualizaci stránek starších]

,,Díky tomu, že jsme celkově zvýšili meziroční organickou návštěvnost o 60 %, mají reklamní systémy větší databázi remarketingových publik. Zároveň se nám za necelé tři měsíce povedlo navýšit množství zaindexovaných stránek o 40 000, což vedlo také ke zvýšení organické návštěvnosti,” vysvětlil Ondřej Smolen, který v Advisio vede celý copy a SEO tým.

Nárůst zaindexovaných stránek v období od konce prosince 2023 do poloviny března 2024

 

„Po spuštění nového e-shopu jsme měli pocit, ze se nám propadly výsledky organického vyhledávání, a tak jsme se zaměřili na vylepšení SEO. Protože se jedná o poměrně rozsáhlý obor, rozhodli jsme se najit agenturu, která nám pomůže. Po pečlivém výběru jsme oslovili Advisio. V rámci několika měsíců spolupráce, kdy se pracovalo na odstranění chyb, doplnění contentu a dalších úpravách, se podařilo trend obrátit. Spolupráci jsme nastavili i pro PPC kampaně a zbožové vyhledávače a s výsledky jsme spokojeni.“ zhodnotila Jana Hanková z Axit.cz

Meziroční srovnání výkonu webu ve výsledcích vyhledávání na Google

 

Chcete i vy chytře využít sílu SEO a PPC? Ozvěte se nám, společně vymyslíme tu nejefektivnější strategii pro váš růst.

Tereza Karhanová

Tereza Karhanová [1]
[1] PPC Specialist

PPC specialistka s vášní pro digitální marketing, kterou potěší každý pejsek, dobrá kniha a výborné jídlo.

Související články

Tereza Březná

Tereza Březná

6. 9. 2023 5 minut čtení

  • [Copywriting]
  • [Případová studie]
  • [SEO]

[Case study] Jak jsme u Axit.cz rozjeli organiku

Co dělat, když na e-shopu klesne organická návštěvnost o 50 %. Jak jsme postupovali a jak se projektu daří po roce, najdete uvnitř článku.…