Poprvé v historii lidstva AdVisio vstávalo ve 3 hodiny středoevropského času a už po pár minutách bylo připraveno čelit novému pražskému dobrodružství.

Cesta z Ostravy do Prahy není příliš krátká, i přesto jsme se rozhodly, že u takové události, jako je CopyCamp 2015 nesmíme chybět. Opatřeny poznámkovými bloky, plně nabitými mobily a asi pěti prupiskami jsme nasedly do vlaku a vyrazily.

A jak zněl náš plán?

  • Načerpat nové zkušenosti
  • Rozšířit si obzory
  • Užít si den v příjemné společnosti
  • Zhlédnout známé tváře
  • Poznat nové tváře

Školní Copycamp byl opravdu školní. Konal se na Filozofické fakultě UK, takže historická budova a staré školní vybavení dodaly události tu nejlepší atmosféru. Při registraci nás kromě usměvavých tváří mile překvapil uvítací balíček s pracovním sešitem. Po třech hodinách ve vlaku nám zvedl opravdu náladu! Za to dáváme 1*. Čeština nás baví, takže testy jazykových schopností a copyšpeky jsme si vyloženě užívaly.

CopyCamp 2015

Když se ohlédneme zpět, musíme uznat, že se celá akce podobala škole i obsahem. Některé předměty vás baví, jiné naopak ne. Obdobně tomu bylo i u přednášejících. Chvílemi jsme napjatě sledovaly každý krok řečníka a chvílemi brouzdaly na netu a přemýšlely, co si dát na večeři.

Abychom tu nestrávili mládí, vrhneme se rovnou na pojmy a dojmy z přednášek. Jako první nastoupil Jakub Drahokoupil s tématem „Nedomnívejte se, měřte! Analyzujeme vliv contentu a business“, který se nám snažil vtlouknout do hlavy (jako správný panučitel) myšlenku, že nemáme sázet na dojmy, ale obracet se na reálná čísla. Ačkoliv to byla informacemi nabitá přednáška, půl hodina je velice málo a po konci jsme byly zklamané, že nedošlo na žádné konkrétní tipy a rady alá „kde, co a jak“.

IMG_20150925_102245

Na pořadí druhý Martin Šauer nám představil lokalizaci amerického projektu do češtiny na konkrétním příkladu. I z této půlhodinky máme několik poznámek o průběhu transkreace, vypsaly jsme si pár tipů a poznatků.

Musíme přiznat, že nejvíce jsme se těšily na Michaelu Mužíkovou a její 365copytriku.cz. Míša nezklamala, zvedla nám náladu a dodala řádný kus motivace. Ačkoliv jsme si poznámky téměř nedělaly, hltaly jsme každé její slovo ušima i očima.

Adam Reinberger to pojal skutečně vlogově. Udělal z nás součást svého vlogu a videem pozdravil své subscribery. Svou akčností probral publikum a jmenoval spousty zajímavých světových vlogerů, až se z toho mnohým zamotala hlava.

Další výstup, tedy Roman Hřebecký, nás obohatil o nové pojmy #NasratLoremIpsum, #DeadByPDF. První je copy, nezapomeňte, pak až všechno ostatní! Postup je jasný, takže žádné Lorem Ipsum.

I když byla u Neuromarketingu typická školní prezentace, obsah byl zajímavý, sice známý, ale bavil nás. Pavel Rosenlacher ví, o čem mluví, a tak to má být! Mračící se kávovar tedy do reklamy určitě nedávajte 😉

Copycamp2015

Josef Šlerka je důsledný analytik a bylo to znát! Metod používá spoustu, ale nejvíce nás oslovila metoda „kostění“. Odstraňte z textu veškerá podstatná jména a slovesa a vyjde vám, jak skutečně píšete. Zda opakujete slova, zůstáváte v celém článku v minulosti se slovy včera, bylo apod. Je to dobrá metoda!

Jako předposlední se mikrofonu chopil Karel Novotný a pustil se do přednesu s plnou vervou. Vyzval ke spolupráci nás, publikum, a zažádal si o 5 oveček, které chtějí spolupracovat (a vyhrát flašku alkoholu). Důkladně na jejich příkladu rozebral, jak na copy u BRANDu, a musíme říct, bylo to přínosné.

Celý CopyCamp ukončil Martin Svetlík s prezentací nabitou videi. Bylo by ale fajn, kdyby ta videa jela 😀 Ale nevadí, některá jsme zhlédli, a jako téma poslední přednášky to bylo moc fajn. A musíme souhlasit, veškeré vztahy v marketingu je třeba brát lidsky a jako skutečné vztahy mezi lidmi. Takže když na baru potkáte krásnou slečnu, neřekne jí jako první „Pojď ke mně domů“. Pište jako při reálné konverzaci!

IMG_20150925_085614

Praha je místem skvělých akcí a zdrojem inspirace pro výborný marketing a v našem případě především copy. Měly jsme tu možnost setkat se s výraznými postavami této branže a jsme za to rády. Posunuly jsme se zase o krůček kupředu.

Eliška Reznerová

Eliška Reznerová [1]
[1] Copywriter

Copywriterka, která s klávesnicí randí už přes 4 roky a objevuje krásy lesů. V Advisio už bohužel nepracuje, ale v oboru dál úspěšně pokračuje.