Přestože je dnes TikTok známý především mezi mladší generací, v online marketingu firem a brandů má obrovský potenciál. U našeho klienta Chyť a pusť jsme dosáhli překvapivých výsledků již po prvním měsíci spolupráce.
Proč zkusit TikTok?
Na jaře roku 2022 jsme s klientem uvažovali, jak oslovit další uživatele na sociálních sítích.
Aktuálně fungujeme na Facebooku a Instagramu. Na obou platformách jsme už otestovali Reels, proto jsme se rozhodli vyzkoušet také [nejrychleji rostoucí sociální síť TikTok], a to primárně za cílem: Budování brand awareness u mladší generace.
Získali jsme nové sledující nejen na TikToku, ale také na Facebooku a Instagramu. Z aktivity na tiktokovém profilu Chyť a pusť totiž profitujeme i na dalších sociálních sítí.
Byli jsme si vědomi bezkonkurenčnosti na českém TikToku v oblasti rybářských e-shopů. Pocítili jsme obrovskou příležitost a o to více jsme tam chtěli vstoupit jako jedni z prvních.
Otazníky na začátku
Aby vše nebylo zalité sluncem, před samotným založením účtu se objevilo pár otázek, které jsme si museli položit:
- Bude na TikToku předpokládaná cílová skupina – mladí rybáři?
- Jak a z čeho budeme tvořit video obsah?
- Jaký postoj bude mít klient k platformě a jak budou vnímat TikTok potenciální zákazníci?
Při samotném založení jsme zaregistrovali existenci účtu Chyť a pusť [s 5 sledujícími], ke kterému se nikdo nehlásil. Proto jsme založili nový oficiální účet.
Po prozkoumání reklamního účtu [doporučujeme i vám] jsme zjistili, že počet lidí na TikToku se zájmem o rybaření se pohybuje okolo 200 tisíc. Před založením jsme získali rychle přehled o tom, zda se potenciální sledující na TikToku vůbec nachází.

Cíl pro první měsíc spolupráce: Získat 100 followers
V rámci rozjezdu firemního profilu na TikToku jsme se s Chyť a pusť dohodli na zajištění produkce 4 videí. Ty jsme nepodpořili placenou propagací, abychom měli lepší představu o organickém dosahu.
Cílem prvního měsíce bylo odzkoušet, jaké formáty videí budou mít nejlepší výsledky, a samozřejmě získat prvních 100 followers. Překvapením bylo přesáhnutí našeho plánu o asi 200 uživatelů.

Co mělo ve videích největší úspěch?
Autentičnost
Při produkci videí jsme vsadili na reálné záběry rybářů z Chyť a pusť týmu a dalších uživatelů, kteří jsou se značkou spojeni. Největší úspěch měla krátká videa od vody s viditelným znakem brandu Chyť a pusť. Divácky působí velmi důvěryhodně.
Délka videí
Jak jsme zanedlouho zjistili, délka videí je u TikToku alfa omega. Optimálně by měla mít do 5 –10 sekund. Takto dlouhá videa dosahují na profilu Chyť a pusť nejlepších výsledků.
Frekvence postování
Pravidelné přidávání nových videí zvyšuje celkový počet interakcí a zaujetí publika.
Použití relevantních hashtagů
Trendy TikTok hashtagů se mění často, proto je nutné pravidelně síť kontrolovat. Uživatelé TikToku mohou sledovat konkrétní hashtagy, a tak jim algoritmus naše video nabídne, i když přímo nesledují náš účet.
Která videa byla nejúspěšnější?
Výsledky po 3 měsících spolupráce

Co z toho plyne?
Značce Chyť a pusť se na TikToku podařilo za necelé 3 měsíce upoutat pozornost uživatelů a získat pro budování fanouškovské základny slušný počet followers, který roste s přidáním každého nového videa.
Vytyčený cíl získání nových sledujících v cílové skupině mladých lidí z TikToku jsme splnili nad rámec očekávání klienta. Velkým bonusem jsou navíc sledující mimo předpokládanou cílovou skupinu.
Z pohledu obsahu stačí málo. V jednoduchosti je krása a základ úspěchu představuje určitě autentičnost videí. Při produkci využíváme video obsah týmu a ambasadorů Chyť a pusť. Odpadla tak prvotní obava, jak a z čeho budeme tvořit videa.
Tímto se nám potvrdilo, že TikTok už rozhodně není pouze doménou mladých a stojí za to na něm vystupovat i jako firma či brand. Cílem pro další sezonu je využití placené propagace u videí, zvýšení frekvence přidávání nového video obsahu a zapojení zajímavých filtrů a efektů.
Štítky: chytapust.cz případová studie rybaření na TikToku TikTok

