Připravte se na sezónu včas. Ecomail, náš dlouholetý parťák v e-mail marketingu, právě vydal e-book, který byste neměli přehlédnout. Na více než 60 stránkách najdete praktické rady od nastavení kampaní až po motivaci nových zákazníků k opakovaným nákupům. E-book obsahuje praktické příklady, zkušenosti klientů a komentáře odborníků, jež vás provedou efektivním e-mail marketingem. V článku jsme pro vás připravili malou ochutnávku v podobě tří nejdůležitějších bodů, které vám pomohou nakopnout váš e-mailing.

STÁHNOUT E-BOOK ZDARMA

 

#1 TIP z E-BOOKU: Vytvořte strategii a plán sezóny 

Udělejte si marketingový plán do konce roku a stanovte cíle, kterých si letos přejete dosáhnout. Díky strategii a přesnému plánu kampaní budete vědět, co a kdy máte dělat, a na přípravu jednotlivých rozesílek budete mít dostatek času. Nebudete nahánět příležitosti na poslední chvíli a nepropásnete žádnou šanci pro ideální oslovení vašeho publika

Při plánování strategie zvažte:

  • Jaké jsou vaše konkrétní cíle? Chcete zvýšit prodeje obecně nebo prodat konkrétní zboží?
  • Chystáte akce v rámci Black Friday, Cyber Monday, speciální vánoční a povánoční kampaně?
  • Jaké mezinárodní dny jsou nejdůležitější pro váš produkt / vaše podnikání?
  • Odměníte věrné zákazníky?
  • Další otázky najdete v e-booku.

Odpovědi na tyto otázky vám pomohou během formování marketingové strategie pro nadcházející sezónu a správně nasměrují vaše e-mailingové kampaně.

Jak postupovat

  1. Vezměte si k ruce reporty. Zohledněte statistiky vašich kampaní z loňska a pracujte s konkrétními daty. Zjistěte, co zákazníky nejvíce zaujalo. Úspěšné kampaně se nebojte maximálně recyklovat. Rozesílky se špatnými výsledky neopakujte nebo nahraďte něčím novým. Nebudete tak vaše publikum zatěžovat zbytečným obsahem, o který nemá zájem.

2. Přizpůsobte se preferencím své cílové skupiny a zasílejte zákazníkům co nejvíce relevantní nabídky. Díky tomu podpoříte pravděpodobnost nákupu.

3. Sledujte vaši konkurenci nebo úspěšné firmy ve vašem oboru, ale nekopírujte je. Snažte se raději odlišit a přijít s vlastními nápady, které se budou hodit k vaší firmě a u kterých věříte, že přinesou požadované výsledky.

4. Jděte více do detailu. Zvažte, jaké typy kampaní pro dané období připravíte, a také co bude konkrétně jejich obsahem. Zkombinujte obsahové i prodejní rozesílky. Můžete si rovnou naplánovat, čím je ozvláštníte – soutěže, časově omezené nabídky, spojení se známou osobností apod.

5. Při tvorbě konkrétního časového plánu pamatujte, že kvalita převažuje nad kvantitou. Nepřehánějte to proto s opakovanými prodejními nabídkami, abyste své věrné odběratele spíše neodradili. Inspiraci pro časový plán najdete v našem + 1 tipu: Sezónní marketingový kalendář, který je součástí e-booku.

6. Doporučujeme se v plánování nezaměřovat pouze na Vánoce, ale rovnou si vymyslet i povánoční kampaně. Tak si udržíte nové zákazníky, kteří u vás spontánně nakoupili.

 

#2 TIP z E-BOOKU: Využijte síly jména odesílatele, předmětu a preheaderu

Předmět 

Chytlavý předmět přiměje k otevření e-mailu a jeho volba může být někdy oříšek. Maximálně by předmět e-mailu měl mít 55 znaků. Delší předměty někteří poštovní klienti zkracují, proto nezapomeňte chování předmětu řádně otestovat. 

Přinášíme souhrn tipů pro tvorbu předmětu:

 

  1. Oslovujte příjemce.

Kašpar, Melichar a Michal. Oslavte nový rok, jak se patří. 

Veroniko, už jste vyzkoušela nejnovější iPhone? 

Lucie, představte si, jak byste vypadala… 

 

2. Ukažte čísla. 

8 kroků k úspěchu v podnikání

Ušetřili jsme 25 % nákladů na bydlení. Jak?

3 přání, která se vám ještě nesplnila

 

3. Zdůrazněte limity.

Martino, objednejte dárky do 21. 12. a najdete je pod stromečkem

Ještě 3 dny do konce výprodeje 

Pavel dostal 200 Kč na první nákup. Co si v kole štěstí vytočíte vy? 

 

✨ Zkuste vygenerovat předmět pomocí AI přímo v nastavení kampaně. Stačí, když napíšete návrh znění předmětu nebo pár klíčových slov. Jedním kliknutím získáte 6 variant předmětu, ze kterých vyberete tu nejlepší.   
 

 

Nemůžete se rozhodnout? Ecomail nabízí jednoduché A/B testování předmětu, jména odesílatele či obsahu, nebo jejich kombinaci. Vyzkoušejte, co na vaše publikum funguje nejlépe!

 


#3 TIP z E-BOOKU: Blýskněte se a překvapte vaše publikum

Dejte vašim šablonám styl a odlište se od konkurence. Vrchol sezóny sice patří nakupování, snažte se to ale s čistě prodejními e-maily nepřehánět. Jak jinak potěšíte vaše zákazníky a pravidelné odběratele? Inspirujte se příklady newsletterů, které najdete v e-booku


Zaměřte se na obsah

Buďte kreativní, ale zároveň pamatujte na to, že máte jen pár vteřin, které rozhodují o udržení pozornosti čtenáře. Obsah newsletteru proto pište jasně a stručně. Formátujte sdělení do tematických odstavců. Používejte čitelný font a ponechte kolem textu dostatek prostoru, ať šablona nepůsobí přeplácaně. Uživatel vašemu e-mailu totiž nebude v tomto období věnovat moc času.

Hned v úvodu uveďte hlavní myšlenku, kterou chcete svým příjemcům předat. Vyhněte se komplikovaným a dlouhým textům, které čtenáře odradí. Důležité informace podpořte vytučněním, případně dominantní barvou.

Tu můžete využít také pro akční tlačítka, tzv. CTA buttons. Tlačítko s výzvou k akci umístěte hned na začátek e-mailu. Tak, aby ho zákazník viděl na první pohled a nemusel scrollovat níže. 

GIF

Rozpohybujte šablonu e-mailu pomocí GIFu. Příjemce často pobaví a newsletter odliší od konkurence. Vybírejte ty nejlepší z fotobanky, která je přímo napojená na interaktivní editor šablon v Ecomailu.

Odpočet

Vyvolejte ve vašich zákaznících pocit, že musí nákup dokončit co nejdříve. Poslouží vám k tomu odpočet, který umístíte do horní části šablony. Příjemci na první pohled uvidí, že nabídka v e-mailové kampani je časově limitovaná, a proto s nákupem nemůžou moc otálet. Tato technika vychází z teorie FOMO (z anglického fear of missing out) tedy ze strachu z toho, že něco zmeškáme nebo o něco přijdeme.

 

„E-mailing je silný kanál, jehož potenciál často nebývá dostatečně využitý. Jeho největší výhoda spočívá v možnosti opětovně oslovovat zákazníky, kteří v e-shopu již nakoupili, a motivovat je k dalším nákupům. Díky tomuto kanálu tak můžeme zvyšovat loajalitu zákazníků a zároveň snižovat celkové náklady na akvizici nových uživatelů,“ dodává Ondřej Smolen, SEO & Copy Team Leader, Advisio.

Chcete získat další tipy a svůj e-mailing připravit na sezónu? 

Stáhněte si e-book 10 + 1 tipů pro e-mailing v hlavní sezóně zdarma 👇. Potřebujete maximálně vytěžit potenciál e-mailingu? Naše bohaté zkušenosti a odborné know-how vám pomohou dosáhnout měřitelných výsledků a zvýšit vaše zisky z tohoto marketingového kanálu. Neváhejte nás kontaktovat a zjistit, jak můžeme posunout vaši značku na novou úroveň. Ozvěte se nám. 

 

TO SI PŘEČTU

 

 

Štítky: e-book e-mailing ecomail.cz inspirace know-how

fotografie Klára Palkosková

Klára Palkosková [1]
[1] Content Marketing Specialist, Ecomail.cz